Ömsom

Vin och vatten.

Äh, ta´t lugnt, här är det färdigsupet på ett tag, jag menar ömsom regn och sol. Lika oberäknekligt som snuten i den här sta´n. Med tanke på den här ”incididenten” undrar jag om jag vågar gå ut idag, har tagit två Dexofen för värken i armen och bråcken. Pupillerna blir små då. Ska dessutom på evenemang för brottsoffer i en närbelägen stad med poliser närvarande.

Sakta börjar lägenheten bli beboelig efter all renovering, så som jag vill ha det. Kontrollstädat; så det inre kaoset blir mer hanterbart. Å andra sidan känns det som om jag besudlar det rena med bara min uppenbarelse. Ibland.
Hela lägenheten går i gråskala; köket har en fondtapet i retrostil, ljust och mörkt grått med silverinslag, likadana färger i vardagsrummet men brerandig, sovet är texturerat mörkgrått med ett nästan självlysande askparkettgolv. Funderar på att sätta en fototapet som fond…nä vänta nu, hallen är inte grå! Den är vinröd med ekgolv. Och det allra heligaste, lindringarnas rum, badrummet har svartgråmelerad matta, kalklet är vitt med slumpvis svart&ljusgrått kakel. Nu tänker du säkert att jag valt färgerna med humöret? No, no, jag tänker klassiskt med en rockig ton.

För övrigt får jag post och telefonsamtal i en masse från KVV, MJ verkar vara mer på utsidan än insidan, idag sa jag till k-personen att jag vill bara ha telfonsamtal vid akuta utevistelser, orkar inte höra eländet vid normalpermissionerna. Räcker bra med posten. Återupplevande…..går inte att lindra med Dexofen.

Dags att åka snart, blogg on bloggers.

3 responses to “Ömsom

  • Filippa

    Ta me tabletterna och visa vid tillfälle 🙂 Nä, skämt åsido – det är ju för jäkligt. Både med polisen och med MJ. Nu har jag en naiv idé här men den kan ju eventuellt vara bra. Kan du inte kontakta polisen, be om ett möte och förklara din situation med MJ och mer eller mindre be dom lämna dig ifred ? Om du inte gör något riktigt brottsligt förstås ….som upplopp eller misshandel :-). Kan inte det funka ? Vad gäller MJ så ja, suck. Jag önskar jag kunde knalla ner till grannarna i HA men jag vågar inte…
    Grått är snyggt och det är enklare att byta kuddar i olika färger än väggar och golv. Jag önskar jag varit så förutseende i min lägenhet. Nu är det färgglatt värre. Stor kram, solig och varm.

  • livsglimtar

    Tänk att du har passat på att skriva så mycket så fort jag inte kikade in. Sitter här med samma dunkande skalle som de senaste dagarna, Watson kröp just ihop vid eller på mina fötter, närkontakt av högsta grad han är ju ingen knähund.
    Idag ska jag till frissan och klipp/slinga mig, men just nu vill jag bara gå och lägga mig, men det kan du glömma Watson ska ut och kärringen upp.
    Vi kämpar på du och jag var och en med sitt men jag älskar din lilla röst i luren när du brakar på om livet alla ”härligheter” hi hi.
    Puss vi hörs

  • Rosa

    Den där matchen tar ju aldrig slut…….. och du kanske inte har någon dator heller……. nu går jag och lägger mig. (Ska bli kul att få se hur fint du har det.) Godnatt.

Kommentera

