Uppställning tack!

Är det någon som kan ta av mig den där blommiga kepsen på bilden, det är alltså den på sidorna av mitt fejs? Hur tar man bort limrester av gaffatejp från nyslipad parkett? Varför får man fotsvett när man detoxar sprit? Varför gladdes jag åt körsbärsträdet utanför balkongen, när jag är tvärallergisk och får in allt skräp från den i lägenheten? Hur kommer det sig att byggjobbare aldrig kan göra något rätt, dom ändrade sig angående planen i badrummet, så nu har jag ett hål i väggen med en röröppning som bara gapar lika mycket som en fågelholk? Varför har jag fått en bollstudsande granne, varför ska han få ett bouleklot i skallen? Varför gick jag upp så tidigt, när jag ser regnet?

Varför är jag så undrande när jag vet av egen erfarenhet att mänskligheten består mest av idioter, och störst av alla är jag…….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 responses to “Uppställning tack!

  • Birgitta

    spela roll om man är stor eller liten idiot…man är ändå en och undra ska man som människa vet du.

    fast jag tycker ju inte att du är det förstås och kepsen är rolig och söt på en trulig liten tjej med nåt riktigt klokt i blicken. Den bilden har fascinerat mig sen jag först såg den och jag tycker fortfarande att den ”står ut” på nåt vis. Man glömmer den definitivt inte.

    kram till dig

  • Tvärslå

    We are all fools one way or another.
    Lev väl.

  • Rosa

    Varför har Rosa blivit en blå fyrkant för? Tänk att ett körsbärsträd, ett så vackert träd, kan ställa till så mycket. Det trodde man ju inte, att du skulle önska bort det, men förstår det gör jag. Har ju ofta problem med nästäppa och det är ju lindrigt i sammanhanget.
    Ps. gillar ju den där kepsen…..

  • Vb

    @Rosababe, välkommen hem!
    Man kan tycka att Rosa skulle fått en SKÄR fyrkant som avatar, eller hur?Ta och skapa en egen vetja, du behöver inte ha en blogg här, men regga sig går alltid.

  • Filippa

    Att vara en idiot är väl bra så länge man vet om det ? Tänk på dom stackarna som inte fattar att vi alla bör vara lite ödmjuka ? Prova med aceton för gaffatejpen 🙂

Kommentera

