På förekommen anledning

Vill jag förklara det ringa narkotikabrottet jag skrev om här;

Jag är inte en knarkare, fyllo passar bättre. Men jag blev alltså gripen för att mina ögon var röda, glansiga och hade stora pupiller. Jag är tvärallergisk, ett tag så hade jag t.om sårskorpor under under ögonen, sår i näsan, överläppen såg ut som en misslyckad botoxshot, rösten försvann av astmahostattackerna. Och i Sverige är det ett brott att ha narkotika i kroppen, ja checkat med snuten! Jag skrev på en s.k förenklad delgivning som innebär att polis/åklagare med några dagars mellanrum skickar anmälan/åtal vilket inte skett, för givetvis hittade dom ingenting i urinprovet. Så var det med det, ska föreslå att dom utbildar sina pajaser lite bättre. Sen ska jag begära ersättning för armen dom vridit ur led, bildbevis finns. Jag kan inte sträcka ut armen rakt, värker. Ena skalmen på mina älskade Pradabågar fick bytas ut, man undrar varför dom använder detta övervåld på en mycket liten tant, som bara var på väg hem från krogen? Undersökningsledaren hade vid förhöret slagit på mig i krimregistret och hittade ingenting, eftersom jag inte är kriminell. Att jag sedan har skyddad id borde väl också vara en hint. Att jag ska skyddas!

Är det den här kåren som jag ska tvingas ha tillit till när jag behöver om MJ står utanför dörren? Skulle inte tro det, leja nå´n jugge verkar mer betryggande……

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 responses to “På förekommen anledning

  • Spero

    Ojdå. Ja, helt klart skall de ersätta skador! Borde inte vara något att gaffla om. Glad att du mår bra i vart fall.

  • Katrin

    Självklart förstod jag din humor! Att poliserna misstog din allergi för narkotikamissbruk, jag känner ju dig och vet hur du skriver. Men lite allvarligt menat var min kommentar ändå. Dax att sätta dig i dalen och ”lukta på blommorna”, hm?

    Jag hoppas din pappis mådde bra när du hälsade på honom!
    Kram! /Katrin

  • J-P Storm

    Email me!!!

  • Katrin

    Snusar du också? Vet du inte HUR farligt SNUS är! …

    ;oD

  • Filippa

    Klart vi fattade ! I alla fall jag 🙂 Men som sagt om de bara går på stora pupiller och röda ögon så ska jag hålla mig långt bort för det har jag typ jämnt ? Men våldet blev jag sur på – jag står i normala fall på ”rättvisans sida” men övervåld är aldrig försvarbart. Någonsin. Kan inte tänka mig att en liten dam ska vara någon större problembus….Puss på nosen, Betts ! Kram !

  • Rosa

    Intressant det där med övervåldet som så många vittnar om. Precis som du beskriver. Du är en mycket liten dam vad är det våldet ska bevisa? Eller är det för att de vill leka poliser som de använder det. Brist och törst efter något att göra. Men så kan det ju inte vara. Eller vill de vara upptagna av de här små ofarliga varelserna så att de slipper ha tid till att fånga de farliga. Många tankar som far igenom Rosas huvud.

Kommentera

