Turne´igen

Skrev jag att jag satt på sandalerna i förra inlägget? Har inte varit utanför dörren i uvbstrålningen, imorgon däremot reser jag till gamla kära paps som ligger på sjukan. Inget allvarligt;men då ser det ut som jag får dra på gummistövlarna.Han åkte in på Valborg, och även om jag varit nykter hade jag inte kunnat åka dit ändå, eftersom Mj hade permis. Och med mig tar jag min nya kära leksak, Walkmanmobil. Tusen gånger bättre än en stegräknare, dancing in the street. Får väl bli jenka, rubberboots är lite svårmanövrerade.

Tjo! Eller Yo! 😉

Dagen dumstrut går till Lars Nylén, KVVs boss som lägger fram förslaget att dömda fångar ska bara sitta av HALVA tiden för att lösa platsbristen på kåkarna. Släng ner dom grova våldsbrottslingarna i ett gruvschakt, så är det problemet löst!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 responses to “Turne´igen

  • kattis

    Hälsa papse bubben så mycket från mig!
    En stor kram till dig också!

    Love! Inte att underskatta detta ord! LOVE!

    / Kattis

  • Vb

    Kattis, mailar nya numret och slår en pling OK?

    LOVE jo too!:-)

  • Filippa

    Hoppas pappsen är bättre ! Och man kan ha både stegräknare och walkman i mobilen – det finns en Ericsson variant 🙂
    Och ja, det är verkligen dagens dumstrut ! Sicken idé ? Då kan vi ju låta bli att åtala dom också för åklagarmyndigheten har ju inte heller några slantar ? Varför överhuvudtaget ha en lag ? *cynisk Filippa tittar ut*

  • Tvärslå

    Härligt att höra dina ord igen 🙂
    Really love them.
    Lev väl i stövvlar och sandaler och oklippt gräs

  • whitelady7

    Yo Bro 🙂 Rubberboots kallas av nagon lustig anledning aven for Wellingtons har… eller gummies som Lilleman sager 🙂 Hoppas papps kryar pa sig kvickt! Halva tiden…hmm..naja det lar ju inte losa nagon platsbrist, skillnaden blir val oftast bara att det blir fler offer, nar de far fler tillfallen att komma ut mellan varven och aterfalla…. sa hon som gifte sig med en f.d kriminell 🙂 Naja, livet ar ju upp och ned, och vi med det! Kia Ora fran andra sidan!

  • Katrin

    Äntligen lite livstecken från dig, Bettan. Men vad läser jag… kanelen, ringa narkotika brott, behöva kasta ut en karl … Dax att börja simma lite lugnare, njuta av våren och gå och se på kossorna i dalen kanske?
    Största kramen från ditt Katrinplommon!

Kommentera

