Inte klar än

Vare sig med livet eller städningen om du undrar. Funderat mycket på att åtminstone göra något av ”projekten” klara. Men nu har jag bestämt mig, det blir städningen. En annan dag ska jag arkebusera mig själv. Det är så förbannat tjåligt att kravla omkring därnere i bottenskrapet och jag har en sällsynt förmåga att överleva som bekant; skriver jag snett leendes med sorgsna ögon. Ger mig fan på att den dagen det slår ner en atombomb, så får jag sitta själv med kackerlackorna, suck.

Ja, har varit på journey, eller turné kanske passar bättre. En helt jävla galen turné, en livstid avklarad på en och en halv månad. Något exempel vill du kanske veta?

  • Gripen av snuten på kanelen för ringa narkotikabrott. Tvärallergisk med som det står i snutrappytten; med röda glansiga ögon och stora pupiller. Vi skickar ditt urinprov till SKL säger pajasen med blåa kläder, jag storskrattar och säger att skicka ”spriten” till veterinäranstalten istället. Kanske ni hittar den felande länken. Han var måttligt road….ännu mindre road när han säger att vi vet inte din adress. -Va bra passar jag, då funkar något i alla fall, för övrigt vill jag inte ha dig som gäst heller eller ditt anhang. Har ni inget viktigare för er här, som mord eller våldtäkter istället för att bara plocka upp små fulla pygmeér?
    Ja, jag har inget att oroa mig för, släntrade hem sent på natten och till min glädje så hade krogen mittemot fortfarande öppet. Man blir törstig av förhör, idiotförhör i synnerhet, fick en virre och en kasse bärs som take away. Indian style….
  • Jag har vandrat på Valborgsmässoaftonsnatten genom sta´n med två unga vackra tyskar som pratade oerhört bra engelska men inte visste var fan dom bodde, den ena med kryckor efter att gått på broken glass, nja, så bra var inte engelskan dom sa att dom bodde på hospice på andra sidan rivern. Snacka felprioriteringar, stoppat en Hermodskurs i mobilen istället för en GPS?
  • Jag har handgripligen slängt ut en indian från min lägenhet. En så´n där jävla typ som skulle få låna lite källarutrymme och helt plötsligt som en ål från Sargassohavet ”bor” i min lägenhet, sullar ner mitt vackra nyrevorerade hem. Äcklar sig. Står på muggen i två timmar på morgonen och harklar och gurglar sig timmar. Ja, minst två. Yeikk. Frågade honom om det var anledningen till den just genomförda separationen. Tvättar sig grundligt varje dag men, sätter på sig samma paltor dag efter dag.
  • Varit på väg till Patagonien, allvarligt!
  • Varit tvungen att åka till psykakuten för att träffa lite trevliga människor. Grekdoktorer är min melodi. Den sista hade väldigt stora pupiller, men honom grep polisen inte. Och på tal om Sargassohavet, så påminde hans outgrundliga Hippokratesblick om havet.

Ja, flippat lite, så här i flippflopptider. För nu har dom åkt på. Sandalerna. Äntligen får jag gå och släpa fossingarna efter mig, sätta på mig en massa ”snöriga” blusar och gå stadigt eftersom nu måste jag städa upp efter mig. Eru mé nu i inledningen?

Hej förresten, kul att se er igen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

9 responses to “Inte klar än

  • pysan

    Välkommen tillbaka vännen..

    Sjävl har jag varit inne för misstänkta metastasjävlar.. Gjort om min AB blogg efter sorg.. och suttit och filosoferat över livet vid kanalen..

    Kram Pys

  • barbakvinna

    en resa utan dess like skönt att se dig tillbaka…. puss i hugge.t

  • Spero

    Jösses vad du hittat på. Bäst du håller dig på bloggen i fortsättningen 🙂

  • Rosa

    Underbart!! Du fick ihop det galant!! Skrattar gott.

  • Filippa

    Hujeda mig ! Men Betts, bloggen är mycket tryggare ? Fast å andra sidan är det väl erfarenheterna vi växer med ? Men narkotika ? Jag trodde du visste bättre 🙂 Eller är det så att allergimedicin framkallar allergier också ? Typ snutallergi ? Hehe !
    Welcome back !

  • livsglimtar

    Storgarvar efter ditt inlägg.. härligt du kan få ihop det du när kommer boken?
    Jag garvar så lagom idag ska snart till käftis och bli 5000 kronor fattigare.
    Men se får jag le av bara fan…
    Massa en otroligt massa pussar och kramar

  • Filippa

    Förresten….indian ?

  • Ister

    Kära VB.

    Skönt att läsa att du är vid liv.

    Högaktningsfullt,
    Ninjan

  • På förekommen anledning « VendettanBettan

    […] På förekommen anledning 15 05 2008 Vill jag förklara det ringa narkotikabrottet jag skrev om här; […]

Kommentera

