Begränsad upplaga

Dagen börjar med att den unge pojkvaskern kommer med köksluckan som ”mätaren” glömde bort.Och sätter den åt fel håll! I såna lägen är det stor risk att hela jävla dagen går åt fel håll…

Som gårdagen, en dikeskörningsdag utav Satans like. Ha, det rimmar. Dike vs Like. Me don´t Like gårdagen;
Gungeligung i själslivet, tror att det här med operationen påminner reptilhjärnan om helvetet jag inte kommer ihåg i visualitionsknoppen, hjärnan tappar kontakten med gps:en och kör i psykdiket.Jag är livrädd för att minnas mordförsöket påtagligt sas. Och den här situationen skulle jag helst av allt vilja undvika, tänk om minnet vaknar till liv under narkosen eller uppvaknadet? Att jag ser hans galna blick igen, att jag ser kniven i magen när jag undrande tittar neråt för jag tror att jag får ett slag, men ser en hand som håller i ett knivskaft. Att jag minns hur jag försökte fly så tvärt jag vände på klacken så att den lossnade från kängan, polisteknikerna hittade den och mina glasögon en bit ifrån brottsscenen. Brillorna hade han omtänksamt lagt på en cykels pakethållare, mobilen i jackans bröstficka hittade snuten aldrig, den la han väl i sophuset alldeles bredvid. För där fanns en hel del graverande sms.

Ovanstående är ett utkast som jag inte orkat skriva klart. Situationen som den såg, ser ut trots dotterns sällskap på sportlovet och sol. Gick ut en sväng i tusenwattaren, slängde sopor och genade vid husknuten.
Där stod en ung kvinna med huvan nerdragen, tittade upp när jag passerade och då såg jag. Att det lika gärna kunde varit jag själv;

Hennes tårar löste upp ögonsminket, hon stod där i solen så ensam och grät. Som en pierrot, du vet dom där franska pajaserna med sotsvarta streck runt ögonen, som gråtdroppar.  Svarta som vulkanlava av kol rann dom utefter hennes bleka kinder. Jag stannade inte och frågade om hon behövde hjälp. För jag behöver själv samma hjälp. Tröst och hopp på någonting bättre än det här som kallas livet. Ett begränsat liv. I liten upplaga.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 responses to “Begränsad upplaga

  • livsglimtar

    Är det där du är…i diket och klättrar för att komma upp. Lilla skrutt, om jag kunde trolla med ett trollspö så skulle du få se på andra bullar.
    Tiden den är långsam när det kommer till att läka själsliga sår, men lik förbaskat händer det saker med oss med tiden.
    Balsam till dig vännen
    Puss

  • Filippa

    Kan ju knappt sägas bättre än Livsglimtar men jag slänger in en 10-öring; Att minnas är bra, men skräcken och ångesten dämpas med tiden – konstigt nog. Ta bara en dag i taget, det är allt vi kan göra.
    Skickar en hel hög med soliga kramar, en liten Dry Martini och en Ica-kasse med läkande glitterhjärtan.

  • Witchbitch

    Mycket starkt Bettan!

    kramar en masse!

  • Ister

    Allt som har hänt finns inom dig, men ingenting kommer fram förrän det är dags. Dina gränser inom dig är satta för att skydda dig.

    Tillit till Livet.

    Tröst och Hopp finns i Livet.

    Du är levande liv.

  • Nina

    Önskar så att jag kunde stötta på ett mer verkligt sätt än detta, men stor kram till dig och funkar det inte med ”en dag i taget”, så ta en timme och utöka efter ork!

  • Rosa

    Så ledsamt att läsa, men förstår att du går förbi, någon annan får stanna som har krafter över. Du behöver dina just nu. Ibland är det svårt bara att kliva upp på morgonen. Varför blir det alltid ngt problem med hantverkare. Har ju en här hemma också och nog hittar han alltid på nå´t han med när han gör nå´t. Fast de slår alla rekord som kommer utifrån.

  • barbakvinna

    hantverkare ska vara utbildade men ibland undrar man i vad?……….

    helgen har serverat regn och regn jag hoppas att du får sol i veckan så att du får mer ork…
    kram anki

  • amlor

    Uuuuh, vad starkt skrivet Bettis. Tog rätt in i hjärtat. Ögonen…jag glömmer heller aldrig ögonen. Fy satan!
    Slänger in ett helt fång med kärlek till dig.

    KRAMAR 🙂

Kommentera

