Sportlov med Barbis

Veckan har varit ganska hängig, men tack gode för vänner.

Barbakvinna och jag snackade en stund i morse, hon är på sportlov i snöbackarna med familjen. Jag ska ha sportlov med dottern nästa, eller var det tvärtom? Hon ska få mig att sporta lite….*ler*

Anyway, Barbishjärtat hörde nog mellan raderna hur jag egentligen känner mig, så
bara en nå´n timme efter samtalet kommer ett till. I form av videosamtal. Live från backen, jag som känner mig lite nere i diket, får en stund tillsammans med familjen. Strålande sol, vit gnistrande snö, lika gnistrande som Barbis leende får jag se hur duktiga och moodiga ungar på snowboard ”konstrar” sig.

Tack Anki för att jag fick känna mig lite delaktig i er familj, tack för att du är min vän.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

20 responses to “Sportlov med Barbis

  • anki/barbakvinna

    Tack själv… kram och puss i hug..et

  • Spero

    *skickar över en gussilago* 😉

  • Filippa

    Skickar stora kramar från ett grått El Stockholmo !

  • Ister

    *sätter mig brevid*
    *håller handen och är alldeles tyst*

  • amlor

    Men vad härligt! Blir glad när jag läser. 🙂
    KRAM

  • Filippa

    Jamen nu funkar ju inte min kommentar från igår för idag lyser ju solen, våren är här även om det gör ont att säga i februari.

  • livsglimtar

    Nu har du nog inte tid med oss… nu flänger du runt i en snöig backe eller så simmar du som en delfin i ett äventyrsbad med dotra.
    Hoppas er vecka fortsätter så här fint med luman strålande där ute…
    Ps. har en hälsning till dig hos mig.

  • Rosa

    Blir lite avundsjuk på Barbis och den gnistrande snön. Har nog aldrig upplevt något sådant. Blir ett stort företag om vi ens skulle försöka. Ringer i veckan och kollar läget, inser att dagarna gått och här har varit väldigt rörigt. kram

  • znogge

    Nere hos mig är det aldrig snö någon gång utan vår när det är sportlov! Men det finns värre saker här i livet…

  • whitelady7

    Ar det inte det ena, sa ar det det andra… Hoppas i alla fall att sportlovet blir bra for er. Sporta forsiktigt, jag tror man ska satsa pa after-ski, after-swim och sadana afteraktiviteter, har en kansla av att skaderisken ar mindre da 🙂 Stor kram fran andra sidan utan sno

  • amlor

    Vet inte om jag sagt till dig att jag bytt användarnamn. Jag känner mig inte så tokig längre. 😉
    STOOOOOOOOR KRAM 🙂

  • tonarsmorsa

    Sportlov är toppen, men vänner är ännu bättre! Kram hela dan! 🙂

  • amlor

    En STOR feeeeeeeeeeeet KRAM till dig. 🙂

  • Filippa

    Inga brytna ben eller andra tokigheter ? Kram kram !

  • Katrin

    Jag gläds åt att du fick lite annat att glädjas åt du också!

    Angåense min sons frus beteende. Ja, jag tycker det är hjärtlöst och direkt grymt. När han per telefon från Japan anat att allt inte stått rätt till och frågat har hon glatt svarat att allt bara är bra, att hon längtar efter honom, att hon älskar honom, att de har ett perfekt äktenskap, att hon kommer att vara hans fru livet ut mm. Att då komma hem och hon redan har flyttat ut och inte vill prata mer eftersom allt redan är kört anser jag vara snudd på oförlåtligt beteende. Han har fått en stor chock och frågar mig massor om jag tycker att han kunde ha gjort annorlunda när de gjorde si eller så… Inga av hans alla frågor tänker frun besvara, hon har bara klippt.
    Snudd på sjukligt?
    Jag är riktigt ledsen för att sonen ska behöva lida på detta vis och gå och grubbla med alla frågor.

    Hoppas att du hade ett bra sportlov i alla fall med dottern och att ni bägge fick röra er mer än vanligt. Och njuta av varandra!
    /Katrin

  • Niki Loong

    Hon Barbakvinna verkar inte bara vara smart och snygg utan väldigt trevlig också! Gillar henne nästan lika mycket som jag gillar dig.

    Var rädd om dig. Kram

  • smultronkiwi

    sitter och självömkar lite (hemma från jobbet med kräkningar och hosta) men när jag kommer in här så blir jag genast ödmjuk….

    En stoooor kram till dig vännen.

  • livsglimtar

    Hallå var är du???
    Hoppas att du mår bra och att solen skiner på dig med.
    Kramisar

  • amlor

    What’s up honey?
    Varm KRAM 🙂

  • ET

    Sorry vännen att jag inte vart här på länge, har vart lite mycket stök runtikring…. Men nu är jag påväg tillbaka till blogglandet och sänder både dig och barbakvinnan varsin jättekram.

    Var rädd om dig!

Kommentera

