Slaktarbänken

Igen blir det framöver.

Inte nog med hålet i skallen och dom där två norrut, så har jag två hål i magen sa häx bråckdoktorn. Glömde jag säga att jag hellre går till min vackra tandläkare och fyller hål (i tänderna snuskis) än till den här listiga jäveln. med en rävblick tittade han på mig och säger;

– Du förstår att vid bråckoperationer av den här digniteten, dom ska öppna nästan från hakan till ett av ovanstående hål på framsidan av kroppen och sätta in ett stort nät, så måste du vara rökfri någon tid innan och efter!

Tal om för mig i vilken jävla lagbok står det? Paragraf? Djurskyddsbalken? Eller? Tänker jag, och svarar;

– Ja, det ordnar jag surrö! Och förresten det gäller alla operationer, cirkulationsrubbningar och blödningsrisk, jag vet, yadayadayada…..
– Vill du ha en remiss till rökavänjning frågar pappskallen. Varför det tänker jag, jag ska inte lägga av, bara göra ett kort uppehåll. Med kort menar jag i paritet med en livstid, som jag höll på att loosa, som gör att jag måste lägga mig på slaktarbänken igen.

Dunka mig gul och blå, strimla mig som stroganoff, men be mig INTE SLUTA RÖKA!!!!!!!

Hittade boken jag tror han läst  slaktarbank.jpg

Läs även andra bloggares skrifter om , , , , , , , ,

14 responses to “Slaktarbänken

  • livsglimtar

    Hörrö knasbrocket nu får du göra som fabbor doktorn säger… djurskyddsbalken.. ha ha du e fan inte klok varken bak eller fram.
    Även jag har ett nät för ett hål i ljumsken, det andra hålet vet jag inte hur de lagade.
    Har du fått datum bokat?
    Pluttgumman här kommer kramar i mass!

  • Filippa

    Jag instämmer med föregående talare ! Lyssna på herr doktor voktor! Rökning är dåligt för dig (det är det mesta men vi gör prioriteringar här) men med Nicorette eller nåt annat tjafs lär väl kunna hjälpa till ? Jag kan bli din personliga rökavvänjare ? Har aldrig tagit ett enda litet bloss 🙂
    *ser jesus-lik ut och sträcker fram handen* vi finns här för dig !

    *Skratt* KRAMAR ! Det kommer gå fiiiiint !

  • Rosa

    Nämen å lilla gumman det är du och gubben som är de stora rökproblemen. Förstår inte att ni ska ha så svårt. Precis så här håller han på också. Jag håller på och konfronterar honom en hel del nu pga hälsan, men han har de mest konstiga svar och vid fel läge blir han riktigt arg också.
    Nu får du lyssna på farbror doktorn och så tänker du så här: va bra nu kan jag passa på att sluta när jag ändå inte får röka. Så sa jag till Mannen igår när han hade slut på cigaretter och bara var TVUNGEN att gå ut. Att ett ypperligt tillfälle att sluta. Men, men han klädde på sig, han som är så LAT när det gäller annat (ej fotboll) men nu gick det minsann.
    Hoppas du får det där eländet gjort snart. Kan inte vara bra att gå med det. Tänk va´ pengar du spar också. Och vilken REN luft kisseBus får andas.

  • amlor

    En viss tid innan och efter måste betyda en timme före och en timme efter operationen. Eller hur. 😉
    Intressant med alla hål du har…jag är helt tillsnörpt. 🙂
    KRAM

  • Witchbitch

    Ge fan i skiten!
    Du som är så obstinat (ursäkta, tar två kliv tillbaka…) bli förbannad på rätt grejer nu då. Dom där jävla giftpinnarna styr dig. Tycker du det är okej???

  • Ister

    Om du ska göra någonting för din hälsa så sluta rök! Det är den absolut vettigaste investeringen du någonsin kommer att göra. ALLA rökare får förr eller senare KOL, det är en vidrig sjukdom, man orkar inget och flåsar som en dåre av bara att ta sig fram mellan kylskåp och tevesoffan.

    Alla medel är tillåtna i röksluteriet; prova hypnos, champix, snus, tabletter – ja, vad tusan som helst, bara du slutar röka.

    Sluta rök nu, då kommer du att kunna leka med barnbarnen också.

    SLUTA RÖK! NU!

  • Tvärslå

    Jisses… Är det så få rökare nu för tiden att läkarna glömt bort att det är rökarna som snabbast kommer på fötter efter en operation ?
    (Nu menade jag väl inte att rökning är det bästa man kan göra här i livet, men jisses man kan ju undra om de får nån slags bonus på de som de remissar till rökavvänjning)

  • kattis

    Ja, jag får väl också ingå i VISIR (Vi som inte röker).
    Alltså, jag är hu inte mycket bättre för jag snusar ju………….
    Men har aldrig hört att man får KOL eller lung cancer av detta giftbegär.
    Det finns ingen som kan få dig att sluta röka förutom du, och jag tänker inte hacka på dig för det.
    Jag drog mitt sista bloss i november 2003, och drömmer ofta att jag börjar röka igen och blir så förbannad på mig själv i drömmen!
    Prova med en prilla vetja även om det inte heller är ok inför op.ingrepp.
    Jag snusar Catch dry mini white, mmmmmm. Smakar lite lakrits.
    Men är inte bra för hälsan, jag vet!

    Kram på dig och lycka till hos Dr. Mengele nästa gång!

    Yours, Kattis

  • tonarsmorsa

    Det där funkar ju inte. Att någon annan talar om för en att man ska sluta röka, alltså!

    Däremot vet du min inställning: Kan JAG sluta så kan ta mig fan vem som helst sluta röka!

    //Hon som inte klarade av en film på bio utan att smyga ut och ta ett bloss, men som nu varit rökfri i nästan tre månader. Kan jag, kan alla! Men det måste komma som en vilja hos dig själv! Kram!

  • Alter Ego

    Kunde man väl ge sig sjutton på att Tonårsmorsa skulle klampa in med sina ‘jag kunde’ kommentarer. 🙂
    Ja jag är sååå avundsjuk för att hon är så mycket mer karaktär än mig.
    Men jag håller med Tvärslå, nog fanken kommer rökare upp på benen fortare och min värsta mardröm är nog att akut hamna på sjukan för det finns ju nada rökrum numera och jag tvivlar på att någon skjutsar ut en sjuksäng till ett rökområde.
    Visst finns det ökade risker för en rökare vid operation, men hur klarade alla sig innan det rökstopp påhitt kom till?

    Dåliga bortförklaringar jag vet men jag tror inte på idén att tvinga någon sluta röka, det blir ju etter värre.

    Från det ena till det andra så tänkte jag, borde du inte få ut mer ‘försäkringspengar’ när det har blivit sådana här skador och men efteråt? Sveda och värk etc. Normalt sett på en sjukolycksfallsförsäkring har jag för mig att beslut kan omprövas upp till 10 år efter om skadan förvärras.

    Hoppas du får bli ‘hel’ igen snart.

  • Marianne

    Jag håller fullständigt med dig Bettan! Ge tusan i att klaga på mina cigg – jag röker så länge jag vill röka och så länge det inte är illegalt. Ju mer folk tjatar dess mer sätter jag mig på tvären. Ska man säga att alla som äter chips får hjärtinfarkt?

    Vi slutar röka den dag vi vill sluta röka. Inte mer med det och ingen annans business.

    Lycka till med op:en.

  • znogge

    Aj, aj, aj! Här var det tuffa budskap hör jag!
    Lycka till!

  • anki/barbakvinna

    äsch jag tycker du ska sluta röka. Doktorn har rätt gör livet mer trist..

  • Nina

    Visst, det måste absolut vara en timme innan och en efter som menas!

Kommentera

