sTrosaR

Runt i livet.

Häromdagen på sta´n, med en skavande känsla på ena skinkan. Byfånarna glodde förvånat på mig när jag krängde upp jackan och tunikan och försökte rätta till vad jag trodde var orsaken till skavandet, en jeansnit.  Väl hemma drog jag blixtsnabbt av mig paltorna och hittar..ett brännhål på trosan!? Ett typiskt hål från en glödande cigg, inte från het sex. Märkligt, inte att jag röker och bolmar; utan hur har det gått till? Har Carola hela trosor ikväll?

Lämnar den frågan, för att vakna till Lasse Bengtsson på fyran och en kopp kaffe och….       cigg är en ren njutning. När den mannen skiljer sig står jag först i kön. Intressanta reportage, ett sätt att fråga personer som är outstanding. Han är verkligen genuint intresserad av sina intervjuoffer. Imorse bl.a Jan Scherman, sin boss. Som delade med sig av lite mindfulness i form av en bokrekommendation. Lyssna vite man som jag måste titta vidare på. Läsa hur man lyssnar, att höra, att reflektera. I programmet framträdde också en modig kvinna, en advokat i det som man trodde var ett av dom mest patriarkaliska land på jorden och vände mitt dömande tankesätt. Hon talade om att kvinnor inte alls  var så förtryckta som man kan tro. Lyssna själv på programmet på fyrans hemsida, dom streamar bara sina program så jag kan inte länka direkt.
Och så pratade dom hundar, medans kisseBus ligger bredvid mig i soffan och snusar. Ihoprullad som en serpentin spinner hon på sitt högst personliga vis. Som liten kattunge ramlade hon från balkongen och spräckte gommen, hon  kurrar tyst och stilla, jag måste nästan lägga huvudet på henne, borra ner näsan i den lena pälsen,  för att höra att hon spinner alls.

Nu sätter jag på mig hela och rena trosor och sTrosaR vidare i livet….

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

13 responses to “sTrosaR

  • kattis

    Du kanske la av en rejäl rökare?

    Krab fråd ed sob har bihåleinflation, och bronkit!
    Låter som värsta rökhostan, fast jag inte ryker!

    / Kattis

  • Filippa

    *Fnissar* Livet har underliga vändningar :…eller hur det nu var ? Men det var väl värst vad vi har lika smak i män då ?

  • Vb

    @Filippa:
    Ska vi göra en gemensam stöt mot våra ”offer”?

    🙂

  • Witchbitch

    nä, den gubben får ni ha för er själva…

    🙂

  • rosa

    Du skriver så fint om kisseBus. Ser hur hon ligger där och snusar. Mycket intressant att titta på. Jag såg filmen Darling. Den märkligaste svenska film jag sett, men jag tyckte om den. Mycket.

  • Vb

    @Rosa;
    Jag köpte Becel för första gången, Gold.För att det var billigare här än Flora och Bregott.

  • Filippa

    Ready when you are 🙂 Men hur gör vi ?

  • livsglimtar

    Hel och ren var honnörsord när jag växte upp och bevare den som inte bytte underkläder man kunde ju hamna på sjukhus? Så byt trosor du så är du på säkra sidan vad som än händer dig i världen.
    Kramsing

  • znogge

    Vissa dagar kan allt hända eller tända;-))

  • Vb

    @Znogge;

    Hahaha. hål i huvet och hål söderut…:-)

  • Rosa

    Jasså billigare hos dig, att det är så olika. Tänker på dig idag, för det är väl idag du ska iväg. Hoppas de hjälper dig nu!! kram

  • amlor

    *ringer Lasse på stubberten*

    Alles gut?
    KRAM 🙂

    (jag har bytt användarnamn ifall du undrar)

  • Vb

    @Amlor…
    haha rimmar på semlor, ljuv musik i mina öron fast jag inte gillar temlor.Äh, bara jag fick in musik i en mening så;-)

Kommentera

