forts Flyger i taket

Trasan, den stackars tjejen som skriker ut sin dödsångest, trasslar in sig i linorna. Vi på backen skriker CUTTA, dvs släpp loss fallskärmen och dra reserven. Men herregud, vi hade gått igenom felfunktioner tusentals gånger och lärt oss att inte tveka en sekund. Hon virvlar, tumlar runt som en fjärilslarv fäst vid sin utvecklade moder. Skärmen har delat sig i två av linorna, likt en fjäril. Mot döden rusar hon i backen, men mest minns jag hennes förtvivlade rop på hjälp och vår hjälplöshet. Däruppe kan man bara lita på en enda människa, sig själv.
Vi ser henne dala ner bakom trädtopparna utanför landningsbanan, febril aktivitet råder bland på marken också. Bilar på väg, linje till räddningtjänsten uppkopplad och planet har landat för att vi ska upp i den andra liften…The show must go on.

Vi väntade dock, för att se hur det gått för henne. Tackochlov för regnandet, hon landade i en slänt och gled i den mjuka leran ner i ett djupt dike. Oskadd nästan, några blåmärken och chockad, men levande. Vilket premiärhopp! Hon hoppade inte mer, men det gjorde jag. Och det gick ju bra,

njaaa, några braindamages har man väl att skylla på skydiveriet!

, , , , , ,

7 responses to “forts Flyger i taket

  • Agge

    Fortsättning på min kommentar: Jag ska bättra mej för du var och är en av mina stora favvoriter ju. Jag återkommer ……

  • Witchbitch

    Är du tokig kvinna!?!
    Har inte du fått nog av dramatik i livet?

  • Rosa

    Jag är så tacksam att jag läste slutet före. Phu…

  • Vb

    @Witchbitch,
    jag har låg MAO-halt tydligen…..;-)

  • livsglimtar

    Som yngre hade jag nog hoppat om inte annat så för att visa att jag visst vågade fast jag är höjdrädd… men idag, glöm det jag skulle aldrig ens tänka tanken.
    Men vad skulle vi göra utan er galningar, vem skulle då få oss att känna fjärilar i magen när vi läser och tar del.
    Puss på dig tokan min

  • Tyra Tok

    Ånevars, här skyller vi inte braindamages på galna hopp inte. 😉

  • Queen Of Spade

    Å hjälp vad rädd jag blev, vilken tur det gick bra trotts allt.
    Ha en trevlig helg! 😀

Kommentera

