Abstinenser ger pedanteri-tanter

Nedtrappningen av benz jag går på; eftersom den ickebefintliga terapikontakten jag tjatat om hur länge som helst bara resulterade i att jag fick drivor av Sobril och Xanor, efter och under den jävulska hösten och jag bara gapade och tog emot. Varsågod och svälj, – ja tack, resulterade i att jag blandade benzen med sprit och fick med bättre vetande ett totalbryt, så jag försöker promenera eller jobba ihjäl mig, skingra tankar med ett tvångsmässigt städande och ommöbleringar. Och nä, inte bipolär bara dsmvad med ett ptsd som nästan är tillbaka på ruta 1.

En av dom bra sakerna med det flippriga sättet är att jag äntligen fått in mediedatorn i vardagsrummet, ihopkopplad med platteven. Sovrummet ser inte ut som ett kontor längre, utan som en plats där man sover och vilar. Inte ett rökinpyrt bloggmurvelrum. En ställe där man ska finna ro. Vardagsrummet ser ut som ett ställe där ett teknikfreak bor, även om hon är en gammal kärring med avskalad smak. Nu är allt i media samlat på ett ställe. Med mindre sladdar och en fiffig lösning för att ”dölja” bloggandet när eventuella gäster dyker upp. Det har jag också haft abstinens över,
att utnyttja datorn till max.

Ja, så har jag förklarat min frånvaro på bloggen och mailen, telefoner och hela jävla kommunikationskitet. Den kommer fortsättningsvis ligga på en ganska låg nivå, jag tar mig rätten att prioritera mig själv först.

Till sist ett litet gott råd till er med plasma eller lcd tvapparater jag fick idag, eftersom nya tv:n givetvis har ett pixelfel. En oerhört irriterande liten fosforgrön prick på skärmen. Massera gently den lilla gröna fan med en torr mirakeltrasa, vips var den borta. Och så var det nå´n som sa att elektriska apparater inte har känslor. Ha, min vill ha lite massage och närhet i alla fall.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

13 responses to “Abstinenser ger pedanteri-tanter

  • Ister

    Nödvändighetens näve

    Tre gånger dagligen tvingad på knä
    av nödvändighetens näve med mull på knogarna,
    fyra gånger sänkt i en svartspräcklig förvirring
    medan de försummade knackar i ett tomt bakhuvud,
    fem gånger åderlåten på den sista uthålligheten
    medan kärleken rinner bort genom fingertopparna,
    sex gånger bortmotad från rummet med den hemliga
    flöjten,
    sju gånger nedtrampad, sju gånger uppstigen med ett
    nytt trots,
    varje natt famnad av en sorg som sjunkit till botten,
    svalkad av drömmar, vitsippor, slängda vid
    vägkanten,
    väckt av en gryning med mörka ringar under ögonen –

    du tror du kuvar mig liv?

    Solveig von Schoultz

    *sätter mig brevid och slåss mot den vidriga Mr Abstinens*

  • kattis

    Gulle dig!
    Det finns bara en av dig! Och du kan vara så jävla stolt för det och sen har du vidarebefodrat dina gener till M!!!! Och morfar kan ju också ta till sig lite av detta!
    gulle dig, jag åt ju taggtråd igår men idag har jag bara ätit bomull, och haft en underbar dag. ZZZkizzad?. Näe bara ganska normal. Hoppas jag.

    Kram till dig / K

  • Vb

    @Ister,
    tack, verkligen tack.

  • kattis

    Min kära vän, jag gillar dig så i in bängen mycket!
    Nu har vi ”chattat” i ett par kvartal och ingen får tummen ur!
    Nu bestämmer jag att i April – 08 så ska vi ses. Är det ok? Nää. nu finns ingen återvändo!
    Då skall vi ses! Ok!

    kram och god natt!

    / K

  • Vb

    @Kattis,
    så får det bli, du får komma och samarita lite här efter bråckoperationen som tydligen är på g,

    välkommen:-)

  • Rosa

    Tror du inte att jag sitter här tredje kvällen med migrän, fast ikväll verkar det som om imigranen kommer att bita på det hela. Fattar inte att jag ändå kan vara så pigg som jag är när jag knappt sover. Undrar hur jag skulle bli om jag testade droger? Mannen brukar säga att jag är den sista han skulle vilja se påtänd eftersom han tycker jag har sån hög hastighet ändå i livet. Nåja, svamla kan jag. Ska ta hand om sonen nu som kom hem. Han har tränat sju gånger den här veckan och det är TORSDAG. Har ljugit om en tandläkartid i morgon så att han ska få sovmorgon. Godnatt tjejen!!

  • whitelady7

    Har just satt ut en text som handlar om dig på min blogg. Säg till om jag ska ta bort den. Tyckte bara att den kunde ha lite allmänt intresse om det här med vänskap, och sånt. Love, hugs, all, from the other side
    Whitelady sneaking around the net

  • Filippa

    egentligen behöver du inte förklara, vi blir nog mest oroliga för att du försvinner. Men om abstinensen medför pedanteri så är det ju inte helt otrevligt – ordning är inne 🙂 Som vanligt, säg till om jag kan göra nåt.

  • tonarsmorsa

    Läser och flippar, läser och flippar! Lite för mycket nu! Orden rinner runt i huvet och jag kopplar ingenting! Återkommer när orden hamnar i rätt läge i skallen för att jag ska koppla! Kram och fin helg!

  • Tyra Tok

    Hahaha…du låter ju som jag är jämt.
    Kram på dig tokfia 🙂

    (P.S. Jag ska göra EEG också. Har gjort det tidigare men eftersom dom inget såg då vill dom att jag ska göra MR + EEG en gång till.
    MR var för jävligt!)

  • Tyra Tok

    Titta i vänstra hörnet på tv skärmen. Ser du den lilla blå pricken där?
    Det är den grönas kompis, så gnid bort den med. 😉

  • Witchbitch

    Abstinens och jag är gamla bekanta. Nä nu underdrev jag…vi är ler och långhalm. Trots att vi hatar varandra.

    Lev i din egen takt och var rädd om dig!

  • anki/barbakvinna

    var sak har sin tid som jag brukar säga… blogga kanske är ett bra sätt att driva jävulen i grind…

    kram anki

Kommentera

