Wow x 2

Provade ett nytt grepp igårkväll, jag slog helt sonika av tv:n och somnade inom loppet av fem minuter! Sov med färre uppvakanande. Wow numero 1.
När vi ändå snackar nummer så, gjordes nummer 2 (sket på vanlig svenska) innan morgonkaffet. Så kan det gå när man börjat äta tre ggr om dagen. Tarmarna fattar lättare när dom tillförs något regelbundet att jobba med, dessutom blir sockret bättre.

Ät frukost bloggers!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 responses to “Wow x 2

  • Filippa

    Frukost är bra saker 🙂 Själv lärde jag mig i helgen att man ska blanda en sked eller två krossade linfrön med saft eller juice och dricka morgon och kväll för en lycklig mage. Det ser äckligt ut men funkar finfint.
    Värst vad vi blivit hälsosamma då ? Vart tog chokladen vägen ? Och hur mår kissebus ? Katten, Bettan, katten *flinar*

  • Ister

    Regelbundna tarmtömningar är viktiga ju äldre man blir…
    *nickar förstående*

  • Rosa

    Det är bra, försök vara regelbunden nu både med frukostar och bloggandet.

  • Witchbitch

    Mycket fibrer är skitbra!
    Jag brukar äta youghurt med linfrön eller loppfrön. De sistnämnda är oslagbara när det gäller att hålla igång en regelbunden, fin och fluffig avföring.

    kram!

  • kattis

    – Köpte Kellogs , All Bran PLUS.
    Jag säger bara: Överdosera INTE!
    = Åt en skål med sånt och fil på kvällen, samt en på morgonen……..
    Kan man säga så här ungefär……
    Åt som en höna, sket som en elefant!
    Måste vara rena dynamiten i den där sågspåns påsen!

    Kram / Kattis

  • Jonas

    Har aldrig kunnat äta frukost tyvärr. Blir bara illamående om jag tänker på att äta när jag vaknar. Måste vara vaken 1 1/2-2 timmar innan jag kan äta en smörgås eller fil med flingor. Men oftast äter jag aldrig före lunch 11.30. Jag vet att det är jättebra att äta frukost för förbränningens skull och jag har prövat många gånger, men efter en tugga är det tvärstopp.

  • Tyra Tok

    Frukost är jag dålig på. Det funkar bara ibland.
    TV som sömnmedel är oslagbart. Lägger jag mig i soffan framför burken somnar jag direkt, så när jag verkligen vill se nåt är det upprätt ställning som gäller.
    Ha det gott. 🙂

Kommentera

