Bymentalitet

Som jag måste vänja mig med i den här s.k sta´n är att folk svarar inte på direkta frågor. Exempelvis så här kan det gå till;

Ringer kirurgen angående bråckoperationen, eftersom jag hade ett riktigt jävla stopp i tarmkanalerna, bråcket stod rätt ut som en grotesk x-a silikontutte snett till vänster ovanför naveln. Kommer osökt att tänka på Chers uttalande om hennes plastikoperationer. -Folk ska skita i om jag har ett bröst inopererat på ryggen, en passus bara, och en sjuksyrra sa att det kan orsaka tarmvred i värsta fall.

– Hej, jag har en remiss liggande hos er förhoppningsvis,när får jag en tid säger jag. Då ska vi se, säger bonnläppen med nå´n konstlad akademikerton. Nja, den är registrerad den 14: januari. -Nu var det inte det jag frågade om svarar jag, när kan ska jag opereras? Då svarar idioten; blixtsnabbt, som en en Stålkvinna transformeras hon till en generaldåre i mina öron, – Du kommer att tas hand om av Serafens Sjukhus. ????
– Ok, då börjar vi om igen väser jag, remissen är skriven den 19 december, vårdgarantin säger tre månader, är det möjligt att ni kan hålla den? När kan jag få en tid?
-Jamen, först måste du hit på en bedömning. Nu är jag så förbannad på lollan, så jag har lust att be om en lobotomi, innan jag gör eller säger något jag gruvligt kan få ångra, men sansar mig och talar om mitt telefonnummer och mail ifall dom får en vakant tid, så kan jag vara där på en kvart. – Ok, svarar den döva häxfoten.

Fanns det inte en bok en gång en gång som hette Var När Hur? Den ska jag drämma i roten på varenda kotte i den här bonnhålan tills dom lär sig att svara på frågan!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

9 responses to “Bymentalitet

  • Challe

    Haha! Det där var kul 🙂
    Och jag kan verkligen inte ta illa upp heller. Det är sån jag är, men du gjorde i alla fall ett gott försök 🙂 Hoppas operationen gick bra.

  • kattis

    Ha, dom är fan inte bättre här i byhålan!
    Försök att få en akut tid efter kl.08.30 på morgonen på vårat VC.
    Telefon tiden börjar kl.08.00!!!
    Sen fick jag höra att de oftast öppnar tidsbeställningen ca: 5 min innan, så att man bör ringa några minuter innan kl.8.00!!!!
    Och ”hönan” Agda är så jvla snål med akut tiderna, M hade öron, ögon och lunginflammation. Feber uppåt 41grader, men vi fick rådet att avvakta och ge alvedon!
    Som tur är stod jag på mig, vi fick en tid och då blev det remiss in till Astrid L. Med lungröntgen och hela ”faddetjoet”.
    Visst blir man trött!
    Hoppas att du får hjälp snarast, och kul att du är back on track!
    Kram på dig, du har varit saknad!

    Kattis

  • Vb

    @Kattis,

    krampåresjälv, hör snart av mig!

    Baddar den lille med en kallvattenskyld handduk i pannan.

  • Feuerbach

    Bönder!
    😀

    (Säger som Challe – hoppas allt gick bra tillslut)
    😉

  • Filippa

    Jag vet inte om det har så mycket med bönder att göra ? Det verkar mer vara sjukvårdsmentalitet tycker jag ? Otrevliga saker det där, sjukvård i allmänhet. Jag har mer eller mindre slutat gå dit om jag verkligen inte är döende…..

  • Ister

    Ring till mig, jag har akuttid idag. Du kan få träna lite, eller hänga i up-side-down bänken!

  • Rosa

    Ler, ser också vad Ister skrivit, men jag tycker ju som du vet så synd om dig som ska behöva tampas med de här bonnläpparna som du skriver. Du har nog ändå. Basta. Att de inte fattar det.

  • Witchbitch

    Ring så ofta du kan och orkar, så kanske dom blir så innerligt trötta på dig att dom sätter upp dig på stuberten.
    Annars så kan du väl höra dig för om hon inte skulle vilja ta ut silikonet ur hjärnan, så att ni kan föra ett vettigt samtal. Upplys henne om att det inte är bråcket hon samtalar med, utan en fullkomligt frisk och veritabel människohjärna av sällan skådat slag.
    kram!

  • livsglimtar

    Skönt att se att det är liv i kärringen…nu menar jag inte lollan.
    Kram!

Kommentera

