Mosaik/ SS

Rimmar på mossiga lik. Som jag känner mig just nu. Skallen är som en mosaik, alla nyanser är med, mörka i tonen som går i en gråmoll. Problemet är att det är så många små skärvor som ska sammanfogas, och fogmassan verkar restnoterad.

Satt och slötittade på ett program på 8:an. Passande nog heter programmet Frånvarande. Med Sigge Veklund, sorry Eklund. Sigge GullBulle som jag brukade kalla honom på Ab-bloggen. Insåg att det var ett strålande koncept. Skulle vilja göra det själv, men utan Alex Schulman som ”panelhöna”; eller apa, whatever. Idén att samla dom så kallade mediebratsen och diskutera en känd person som inte är närvarande, tilltalar mig. Inte dom Medverkande alltså. Fast här och där i bonnhålorna kallar vi det vanligt SkitSnack. SS. Dom använde också såna fasoner.
Men här satt Ebba, Alex och en osedvanligt dryg jävel som jag inte inte ens iddes lägga namnet i mosaiken och snackade skit om Runar. Nyktra tror jag. Annars var ingen större skillnad än vad som avhandlas i sjaskiga förortspizzerior. Bara att huvudrollsinnehavaren, frånvarande brukar figurera i pressen med namn, förortsslöddret slösar man ingen trycksvärta på. Same Shit, olika referenser, och ett högtravande språk som man bara hör av folk med självhävdelsebegär. För visst är det tilltalande att tjäna stålar på andras bekostnad? Jag skulle vilja sitta där och snacka skit om andra bloggare. För det är precis vad Sigge & Co gör, dom har tagit Aftonbladets skitsnackarblogg in i tvrutan. Säkert var det tanken bakom.

För övrigt har jag städat som en manisk dvärg, bra sätt att skingra tankarna på. Filat i köket efter att dom nya bänkskivorna och luckorna kommit på plats. Alla luckor utom EN! För ibland händer det inte, att något vare sig det är livsavgörande eller bara en liten Skitsak går gnisselfritt. Köket ser ut som Tore Skogman, glugg var det.

Hängde du med alls i inlägget? Rörigt? Ja, läs rubriken en gång till. Förresten heter den dryga jäveln Claes de Faire, not faire. No mercy.

10 responses to “Mosaik/ SS

  • barbakvinna

    *asg’ manisk dvärg passade bra… ser verkligen synen framför mig..

  • barbakvinna

    jo det läste jag… kolla ovan hmmm min kommentar.. *asg*

  • Witchbitch

    Det känns splittrat och struligt. Men sånt är ju livet ibland. Kul att få ett livstecken från dig i alla fall!
    kram!

  • Ola

    Så fort jag läste namnet Schulman kunde jag inte fortsätta.
    Jag är ledsen.

    Förlåt.

    / Ola

  • Ister

    Manisk dvärg?! Hahaaa… jag ser hur du klättrar på väggarna med dammtrasan!

  • tonarsmorsa

    Snacka skit om andra bloggare? Låter som en trevlig soffkväll i TV… Eller inte! 😉

  • Filippa

    Skitsnack är alltid kul tills man är måltavla själv. Och maniska dvärgar, nya kök och gluggar är verkligen inte att förakta. Särskilt inte om man parar dom med mosaik 🙂 Mao glad att du är tillbaka. Sköt om dig !

  • Tyra Tok

    Manisk dvärg. Är det mig du skriver om?
    *hahahahaha…*

  • Vb

    @Tyrababe,
    du står för manin, jag för dvärgeriet!
    🙂

  • Rosa

    Tycker det här var bra skrivet. Har precis lyssnat på Schulman på radio nu på morgonen. Varför får vissa ointressanta människor sitta och tycka så mycket offentligt? Precis som du säger – om andra. Vem är intresserad? Jag skulle hellre lyssnat vad Runar tycker om de som satt där. Tror den analysen varit roligare och tänkvärdare – ja faktiskt.

Kommentera

