Magkänsla

Har jag alltid haft, den där extraterrestialkänlsan för vad som är bra eller dåligt. Under åren med MJ, så gömde den sig. Låg som ett lock på tryckkokaren. Om jag genom min blogg, min berättelse som inte på långa vägar är klar, vare sig i skrift eller irl, ger en enda kvinna ett uppvaknande som lever med en plågoande och lämnar honom, och får tillbaka sin självkänsla är jag den första att gratulera. Till ett liv, för det att ta det där steget att gå i tid. Tiden läker sår, men om man hela tiden lever med en som river upp dom, blir ärren djupare, mer svårläkta.

Apropå magar, min mage ska gå igenom en till bråckoperation efter ”huggsexan”. Var hos läkaren idag som också konstaterade att mitt blodtryck är för lågt. Bra, tänker jag som diabetiker. Jag har också haft en ”dialog” med den avlidna släktingens s.k vänner via mail. Som förstått att hans lögner eller ska man kalla det hans sanning om mig inte stämde, som skrämmer mig. Inte vännen; utan för vad hon skriver hur han manipulerat sin omgivning om mig. Han var ”rädd om mig”, eller som socialjouren sa, han som var med när han dog, den där som inte hjälpte min brorsa, snarare stjälpte honom. – Han månade om dig. Han var rädd att jag skulle ta livet av mig.

Han snarare, genom sina mail och gärningar nästan drev mig till självmord. Ja, fy fan, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Det blev lite mycket sjuksnack nu, men jag hoppas att ni därute som läser och kommenterar min blogg, förstår ert eget värde; ni har varit mina terapeuter, en del av er har blivit riktiga vänner. Tack! Bloggen har fått fungera som KBT, eftersom den här sta´n inte har mycket att erbjuda i den genren. Hjälp till självhjälp.

Nu säger magkänslan att det är dags att göra något handfast av mina erfarenheter, så efter nyår, då jävlar kommer det hända grejer. Nu vet jag vad jag vill göra av mitt liv.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

8 responses to “Magkänsla

  • Nina

    Är så glad att du vet vad du vill göra nu!
    Grattis!
    Även sövnings/ operationsmässigt, är det ju bra mycket bättre med ”för lågt” tryck än med för högt.

    Så skönt att åtminstone en (eller missuppfattade jag?) av din brors vänner har kommit till insikt med hans agerande och manipulerande!

    Och du har helt rätt, det är när vi inte lyssnar på eller stänger av magkänslan (intiutionen) som det går åt helsicke.
    Ibland i lägre grad, ibland riktigt jävla illa, så att det är nära att kosta en livet, som det blev för dig…

    Jag tycker att det är fantastiskt att du, med tanke på allt som har hänt och i vilken grad det inte har fungerat med diverse myndigheter och ”vård”, har orkat och fortfarande orkar dela med dig, för att hjälpa andra, för att väcka debatt och för att påminna!
    Stor kram.

    @Nina,
    du tillhör en av dom som stöttat med vettigt tänk.
    Tusen tack,
    😉

  • Nina

    Tack själv!
    (Och det gör jag så gärna…är bara glad över om jag har kunnat vara till någon liten nytta.)

  • Filippa

    Vet du, jag tror det är viktigt att ”prata av” sig oavsett historia ? Och jag beundrar dig för att du har orkat, vågat och velat berätta din. Att i din situation ändå orka ha framtidsplaner när de flesta knappt orkat ta sig ur soffan är bara så stort. Blogg on, Betts ! Du rockar 🙂

  • Rosa

    Bra att du kom till doktorn. Viktigt.

  • Helena Palena

    Jag borde lägga in ett tips eller ett recept. Det kommer. Har inte tid. I julhelgen ska jag berätta hur man kan göra sitt eget ansiktsvatten.

    Det är sorgligt med män som slår. En kvinna som blir utsatt för det lämnar inte sin flock i första taget. Så måste man se det hela när man sitter där och undrar varför kvinnan går tillbaka till sin plågoande.

    Härligt att läsa att du börja se något ljus i tunneln. Dörrar stängs – men nya öppnas. Det är härligt!

  • Tvärslå

    Självhjälp och hjälpa tillsammans är nog bland det bästa, erfarenheter och livstankar är guld värt.
    Må gott och lev väl.

  • Witchbitch

    Men grattis, vad spännande jag är jättenyfiken på vad du kommer att göra nu…skriva bok kanske???

    kram och lycka till!

  • tonarsmorsa

    Blir glad när jag hittar ordet ”gå vidare” i dina sökord i bloggen. Jag vet att sedan vi fick kontakt så har du i det närmaste varit allergisk mot det ordet.

    Jag har själv tänkt att det nog beror på att du har så mycket smärta kvar… Att gå vidare betyder inte för mig att studsa runt som en evigt lycklig människa. Att gå vidare, innebär för mig att lämna det ondaste bakom sig, fortfarande med sina ”ups and downs”, fortfarande med sin sorg, smärta och svackor, men ändå, att ha tagit ett steg vidare, att vara beredd att ta emot det vackra som finns att ta del av i livet. Också.

    Ingen vet vad DU känner, vad DU lever med, du har rätt till DINA känslor, men i denna blogg ger du mig ändå hopp om att du är redo att ta ett steg framåt, som du skriver, du är inte alls klar ännu, men att ändå ta ett steg framåt och njuta av det som finns att njuta av. Jag är ännu övertygad om att det finns en anledning att du överlevde!! Livet, vännen, LIVET!! (Önskar jag dig!) Kram!

Kommentera

