Köttfärs eller Hjärnmos

Min ICAbutik är antingen dumdristig eller modig. Igår sålde dom ut köttfärs för 39.90/kg. Irländsk kanske ska tilläggas. Men ursprunget går säkert att fibbla med också. Ett litet transferland bara.

Och hjärnmos har det här förbannade landstinget gett mig. Jag har nu i två års tid försökt få till en terapi, som jag remitterades till från mitt förra. För ganska precis ett år sedan, träffade jag en psykolog som sa att jag var för sårbar just då för en exposiv terapi. Kan inte annat än att hålla med, MJ skulle utan min vetskap förflyttas till grannnejden, läs mer i övre listen, JO och målsägandeinformation. Träffade en läkare för en vecka sedan, bad om ett planeringsmöte med henne, en frisk och närvarande kurator samt psykologen.

Nu har hon pratat med psykologen, över en lunch i hast. -Han säger att du är för skör sjunger hon på finlandssvenska. – Vet du hur länge sedan det är jag träffade honom, kontrar jag. – Näej.

Det är ett jävla år se´n, och jag tvivlar på att han följer mitt fall (för det blir det) via den obefintliga journalen. Obefintlig eftersom dom antingen är sjuka eller är allmänt oanträffbara. Hur fan vet han hur jag mår idag? Och hur går det med den andra teraputten jag föreslog? Den terapin ni lurat mig på se´n jag kom hit?

Hon bad att få återkomma, jag vet inte vilket decennium. Jag tror inte jag behöver någon mer s.k terapi, den gör mig bara ännu mer misstänksam och tilliten är förbrukad. Själv är bäste dräng tror jag.

hasar iväg till badet och mediterar…….sen blir det biff tartar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

15 responses to “Köttfärs eller Hjärnmos

  • Filippa

    Men vännen, att du inte ska kunna få adekvat vård ? Fast å andra sidan – ringde min vårdcentral i går för jag är alldeles eksemprickig men å nej, dom hade inga tider förrens 28/12…och då kanske det inte var någon idé ? Öh, nej. Så jag förstår om inte det funkar i ditt fall som är lite mer komplicerat än så. Tänk att det ska vara så svårt att hitta någon som kan engagera sig. *kramar*

  • Vb

    @Filippa,
    allvarligt tror att jag klarar mig utan deras ”hjälp”, egenstrategier.Och ang VC:s (!), igår behövde jag insulinkanyler, min gamla vårdcentral sa:Gå ner dit där bor nu och hälsa från mig, så löser det sig.
    Icke sa Nicke, det borde jag väl förstå att jag kan inte bara komma och be om KANYLER!Så sa hon, sköterskan jag bad slå upp mig i journalen och hjälpa till i en nödsituation…..

    *kliar lite på henne*

  • pysan

    Hoppas att du fick en fin tankestund i badet…

    Kram Pysis

  • Witchbitch

    nej men för jävulen bettan!

    jag blir så förbannat lessen å dina vägnar…fast mer förbannad är lessen faktiskt när jag känner efter. Säg till om du tänker formatera din stridsberedskap och behöver ett litet luder i lagom presentförpackning.

    I’ll be there….

    say no more.

  • grandebarda

    Sist jag var och handlade, och det är oftast på ICA, blev det fågel. Men som så många andra tror jag inte detta är unikt för ICA.

    Landstingets psykvård har också problem med ”Bäst Före – hantering”. Jag har gett upp mina försök i att få någon att tala med om min lilla ryggsäck med problem.

    Må väl!
    /grandebarda

  • Marcus

    Upphör aldrig förvånas över hur de tänker :S

    kram & hoppas du hade gött i badet och biffen smakade tipptopp 🙂

  • grandebarda

    Nu kan jag klicka på mitt nick. Kan du?
    Hilsen! 🙂

  • noctivagus

    Joakim sa…
    Fusket är spritt inom köttindustrin. När jag pluggade jobbade jag extra på ett företag i slakthusområdet stockholm. Då vi nätat julskina för det årets jul kom det in gammal skinka från förra året, det vill säga över ett år gammalt. Detta kött var grågrön och luktade riktigt illa. Det styckade man upp i små bitar, rökte för att sedan skicka ut i butik igen. Så till er där ute, ät INTE ”helgskinka”…

  • barbakvinna

    sjukvården är ibland för långsam och för oengagerad… Den perfekta patienten är döv, stum och blind…

  • Filippa

    Glad Lucia Betts ! Hoppas du har glitter i ögonen och ljus mellan tårna 🙂

  • Spero

    Well, rätt tid att köpa köttfärs är väl just nu med skandlen i färskt 😉 minne. Aldrig får man väl så färskt kött som nu – de vågar väl inte annat.

  • Rosa

    Det skulle behövas en psykolog och hjälpa till med alla svackor som psykologerna orsakAr. Depressionen som förstärks. BESVIKELSEN.

  • Taxen Max

    Råbiff kräks man inte i handväskan av! Hundans va orättvist. De giftiga gaser som lämnade min kropp efter fiskmåltiden kunde man plastat in med lämpligt bästföredatum och postat till Ica Maxi. (eller till den odugliga/obefintliga terapeuten!)

    Maxade hälsningar, taxen Max.

  • Tyra Tok

    Det är som det säga: det föds en fårskalle varje minut.
    KRAMEN

  • Rosa

    ……… nej hon såg aldrig mig. En kamp i alla år när jag sa att jag inte ville det eller det. Jag fortsatta umgås med henne för att jag tyckte synd om henne och det kan jag ju inte skriva, eller säga. Hon omger sig bara av psykotjejer. Alltså riktiga sådana inte bara för att vara elak. Men störstsa sveket är att hon letade upp min blogg. Hon blånekade såklart men nu vet jag att jag hade rätt. Hon vaktade på mig. Jag fick ljuga när jag skulle träffa någon som när jag träffade dig. Då var hon riktigt arg. Som ett förhållande med andra ord. Hoppas du är på bättringsvägen. Själv är jag så trött.

Kommentera

