Glad Post och lite Jul

När det droppar ner så´n här post i brevlådan blir jag alldeles knollrig av glädje, Eva i Nya Zeeland har plitat ner några rader, dock inte från sin hemstad men hon kunde för min del fått skriva på ett dasspapper. Nä, men förstå min tanke, att få riktig post, skriven för hand är bara bäst!

nya-zeelandvannen.jpg

I samma stora kuvert från skatteverket låg ännu en glad överraskning, Livsglimtar har ställt ett horoskop åt mig, en diger bibba, men att läsa av dom första sidorna så börjar jag undra om det nog fasicken ligger något i ”flummeriet”. Tack raringar!

Posten har haft mycket med mig nu, för några timmar sedan leverade dom en platt-tv dessutom, matchar min plattspis alldeles utmärkt. Eller plattskalle tänker en del av er kanske? Men snart blir det plattfall om jag inte coolar ner mig lite, feber rasar i kroppen, länge se´n jag var så förkyld. För imorgon blir det storfrämmande, älskade dottern kommer för att fira födelsedag, hon vet vad hon får, samma varje år. Harry Potters senaste bravader. Synd att det slutar som det gör, vad ska jag hitta på nästa år?

Nu hoppar jag i badet och ska softa framför the TV hela kvällen, (jag adore nya tekniska manicker)

Blogg On!

Höll på att glömma det där lite Jul i rubriken, på Annandagen kan jag åka och träffa dottern och gamla paps, så hela julskiten snuvar inte MJ mig på!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

15 responses to “Glad Post och lite Jul

  • Filippa

    Oh, så kul ! Ja, med posten och paketen alltså . Snuvan var väl mindre kul ? Stackare *räcker över en påse apelsiner och lite pepparkakor, egenhändigt dekorerade*
    Ha det så nice med dotra !

  • Vb

    @Filligullan,
    ringer dig så snart jag kan, bara för att jag vill! Sådetså!

    🙂

  • whitelady7

    Prosit pa dig 🙂 Attans forkylning som harjar pa bada sidor av bollen! Krya pa dig kvickt, at lite pepparkakor och drick lite glogg sa ska du se att det ger med sig. Pussa pa dotra, halsa och gratta fran oss pa andra sidan! Stor stark styrkekram till dig vannen!

  • Nina

    Härligt med så rolig post och besök av dottern!
    Krya på dig snabbt som attan och ha det så kul med både dottern och nya teven.
    Så skönt att du, ivarjefall, kan åka till dem på annandagen!

  • livsglimtar

    Prosit! Då har du lite att läsa nu när du är förkyld, bra att det kom fram. Skickar över lite näsdukar och Vicks menthol kräm att smörja bröstet med.
    Krya på dig

  • barbakvinna

    du borde vara ökänd på posten… *asg* i vilket namn… vilket som helst så klart..

  • Filippa

    Du får ringa när du vill och av vilken orsak som helst 🙂 Jag tillbringade gårdagskvällen med SÄPO så säkrare än mig just nu blir det inte *garvar*

  • Tvärslå

    Krya på dej och njut av dotterns besök.

  • Syster Yster

    Hej vad glad jag blir av allt positivt. Platt tv är bra 🙂 Jag förstår din förtjusning. Jag har precis gjort en idiotgrej p.g.a. teknik! Hade en favoritmobil som jag i ett svagt ögonblick gav till mitt barnbarn jag har saknat den så. Trots att jag egentligen har en bättre, läs mer funktioner, nu.
    Har jagat runt på nätet idag och vet du vad. Jag hittade till slut en i Stockholm. Så nu har jag precis betsällt den 🙂
    Vansinnigt ja men kul!
    Kram och njut av många bra filmer på din tv.

  • Witchbitch

    Glad post är icke att förakta.

    Skönt att du har det gott !!!

  • tonarsmorsa

    Men guuud, så avundsjuk jag blir (avundsjuk, fast jag unnar dig det ändå!) över din platt-TV, önskar så att jag också hade en, men, men, den dagen kommer säkert också! Kram och hoppas du får se någon riktigt bra film på den nya plattisen!

  • barbakvinna

    tänkte på dig när jag hörde låten den är så skön…

  • Tyra Tok

    Hahahaha…vad vitsig du är. Kul inlägg och visst är det roligt med ”riktig” post numera. Alltför sällsynt.
    KRAMAR 🙂

  • tankariord

    Så du har en PLATT-TV nu. Va häftigt!!

  • Rosa

    Så du har en PLATT-TV nu, va´ häftigt! Då kan du se på en platt IDOLfinal med andra ord 🙂

Kommentera

