Jag vet inte hur jag ska känna

Hobbyterristbrodern har avlidit förra helgen, Jag känner skuld; för att jag avskydde honom och hans handlingar mot mig och pappa bl.a. Han som såg till att jag får flytta igen, det känns inte ens dubbelt. Det känns helt schizat.

Jag vet bara att nu slipper jag se och läsa hans kommentarer, och hatmail.

Kanske var det det här du behövde brorsan? Döden som en befrielse. Jag hoppas så.

Sov Gott,

Din Syster

Uppdatering 16/11;
Bror har kommit hem, fått frid. En lugn, värdig ceremoni som avslutades med Peter Gabriels Mercy Street. Frid Bror. Ro lugnt.

54 responses to “Jag vet inte hur jag ska känna

  • Fröken West

    Oj, Bettan, jag blir nästan lite chockad över att din bror har dött. Men han verkade änna otäck, och fick dig t o m att behöva flytta, precis som ”mördarjäveln”.

    Förstår att just era blodsband gör att du känner dig luttrad. Men din frid är viktigast, Bettan.
    Morsans väninna träffade fel karl, han terrade henne i hur många år som helst efter att hon väl kom ifrån honom. Hon fick inte frid förrän han gick hädan.

    Välkommen tebaks hit förresten, hoppas att du har landat där du är… Du och tissetatten…

    Kram från din stalker

  • Jonas

    Fridens liljor till såväl dig som din bortgångna brorsa. Skönt att se dig online igen.

  • Witchbitch

    Ibland behöver vi inte ingripa själva. Livet har sin gång…
    Men jag hoppas att du nu kan släppa taget om det som skavde och gjorde illa i relationen till honom. Kanske kan du släppa taget lite och slappna av, det önskar jag dig nu.
    Varma kramar bettan/
    birgitta

  • whitelady7

    Livet har sina förunderliga vägar…. Känn inte skuld Bettan, försök att hitta något gott minne av honom om du kan, och låt det vara det som lever kvar hos dig. Det onda är borta nu, och kommer inte tillbaks. Stor Stark Styrkekram till dig.

  • tonarsmorsa

    Jag beklagar. Jag vet inte om jag kan beklaga förlusten av din bror, det känns ju fel. Men jag beklagar att du bär alla de otäcka känslorna som du bär! Kram!

  • kattis

    Sänder dig och pappsen en varm kram härifrån.

    Ha det så bra, vi hörs.

    Kattis

  • Filippa

    Alla förluster är jobbiga, jag beklagar den sorg som ändå måste finnas där. Stora kramar till hela familjen 🙂 Jag förstår att det måste kännas helt konstigt för dig. Och vem ska vi nu kommentarsgräla med ? *ler ledset*
    Välkommen tillbaka!

  • Alter Ego

    Lider med dig, att du ska behöva genomlida detta också. För hur mycket man ändå avskyr en person så sätter det spår och frågor.

    Allt har en mening här i livet brukar jag säga, frågan är bara vad. Nu var ni ju ‘osams’ men vad du än gör så skuldbelägg dig inte, känn ingen ånger att ni inte hann bli sams. Vissa personer kan man aldrig sluta fred med.

    Förhoppningsvis får ni som är kvar i jordelivet en bättre tillvaro nu, hur hårt och dumt det än låter.

    Kram

  • Dandelion

    Livet har sin gilla gång …
    Du ska inte känna skuld, lätt att säja mindre lätt att inte känna.
    Ta hand om dej, tänker på dej.

  • Syster Yster

    Oj, jag visst måste det kännas kluvet! Det är många funderingar som väcks kan jag tänka mig!

    Kramar om och hoppas trots allt att det blir bättre för DIG nu i alla fall efter ett tag när du smält allt!

  • kimen

    Ni är väl inte så jävla dumma så ni tror på all skit som bettan skriver om sin bror.Jag lärde känna honom och han var en mycket rar kille som fick ta mycke skit från dig bettan….du ringde och teradde honom både på hem nr och mobilen sen ska vi inte prata på alla hotfulla mail du skicka honom

  • Rosa

    Tycker om att du är här.

  • kimen

    Du är en sjuk människa…du vågade inte godkänna mitt förra inlägg pga dinna sk vänner skulle få reda på sanningen om dig.Annars skulle inte dina övriga syskon undvika dig…Jag fick ett mail från en kvinna son kände Uffe väl…som berättade vilka sjuka hotmail du skickade till honom…du får säkert ditt straff en vacker dag

    Tillägg från blogginnehavaren:
    Straff för vad? Det enda som straffar sig själv är synden…….Och mitt namn är inte det, annars skulle jag antagligen inte överlevt mordförsöket. Försök få lite ro i sinnet och sök hjälp. Hjälp får du inte här på denna blogg.

    Fridens liljor.
    För övrigt undrat jga varför du lägger ut dess osanna ipnt och mail till dig;
    kimen.53@hotmail.com | vendettan | IP: 81.228.211.239.

  • Nina

    Han var, uppenbarligen, en människa som åtminstone när det gällde familjerelationer, hade stora problem och svårigheter…att önska honom frid nu, är det enda och barmhärtigaste du kan göra.
    Att fastna i skuldkänslor, är till ingen som helst nytta för någon av er!
    Att fastna i dem för att situationen var som den var mellan er innan han dog, är precis lika fruktlöst.
    Dels för att du inte kan ändra på det, dels för att även om du hade kunnat och velat, är det långt ifrån säkert att han hade velat!

    Tänd ett ljus, önska honom frid och önska dig själv detsamma, frid från skuldkänslor och ökad frid rent praktiskt, du slipper hatmail och hatkommentarer och du behöver aldrig mer dra upp dina bopålar på grund av honom, det räcker ju så ”bra” att MJ har berövat dig det ena hemmet efter det andra!
    Stor kram.

  • Soulsister

    Beklagar sorgen. Känn inte skuld för dina dubbla känslor, sära på dem istället….de kommer från olika ställen o tidpunkter i ditt liv.

    Kram

  • Filippa

    Betts, beklagar den sorg som ändå måste finnas där ! Men vad trevligt att Kimen dök upp som gubben ur lådan ? Har folk verkligen ork och energi att läsa bloggar som dom inte gillar ? Kommentera saker dom inte har med att göra ? Herre jisses, Kimen, lägg din energi på nåt produktivt istället ? Du har inget här att hämta mer än att lägga ytterligare tyngder på redan tunga axlar. Försvinn !

  • livsglimtar

    Ja, vad ska man säga? Konstiga är våra vägar ibland och det som är sorg för en är befrielse för en annan.
    Jag som inte har hört av mig för jag tänkte att du väl hade fullt skägg med resan och flytten och allt som kommer till runt det. Tänkte att du slår väl en signal när du äntligen kan sätta dig i soffan i ditt nya hem.
    Men nu förstår jag att det kom lite andra saker till ditt liv som väl ändå får det att gunga lite mer igen. Tankar och känslor, vad man egentligen känner och hur man ska ta sig vidare.
    Varmaste, men det vet du så klart…kram

  • Grynboll

    Vill bara önska dig en bra helg, tänker på dig ofta, du sätter starka avtryck, kram

  • Nina

    Jaha, jag ser att någon ansett sig förpliktigad att plocka upp din brors fallna mantel…jag blir så trött…

    Var k o m m e r dessa människor ifrån?!

    Varför kan dom inte skaffa en egen blogg att gnälla på?!

    Ha hur som haver en så bra helg du bara kan!
    Kram.

  • tonarsmorsa

    Sänder dig värme och styrka…! Kram!

  • kimen

    Du ljuger ju om allt.Ingen har försökt mörda dig Bettan…Se verkligheten i ögat…Du har fruktansvärda fantsier som du omvänder till verkliget…Du om någon bör söka hjälp för detta.Det är en sjukdom du har och den är värre än cancer,hjärnbödning,stroke…Den har gjort så många tagit livet av sig för att ejn sån pers tror själv på sina lögner.

  • barbakvinna

    Kimmen… helt allvarligt jag har träffat Bettan och sett vilka skador hon fått. Sen undrar jag menar du att hennes bror skulle tagit livet av sig? För vad jag vet så har inte familjen fått svar ännu på exakt vad som kostade honom livet.

    Jag tror inte ens hennes bror skulle vilja att du terroriserade hans familj i hans minne. Låt dom få vara och låt nu VB:s familj få sörja ifred

  • whitelady7

    Kimen, lagg ner, du gor dig mest lojlig nar du sager att Bettan ljuger! Jag jobbade den natten hon kom in, satt och sag ambulansen komma och horde snart om vad som hant av lakare som de facto befann sig i traumarummet dar hon togs om hand. Och att det var ett regelratt mordforsok som lika garna kunnat slutat i mord, det finns det inga som helst tvivel om. Du borde skammas som beter dig sa har mot henne, hon har nog anda!

  • Fröken West

    Bettan, beklagar verkligen att du fått ännu en icke välvillig stalker efter dig här på bloggen. Trodde att du skulle få frid nu.

    När denne dessutom menar på att du simulerar ”attacken”, så dumförklarar han/hon sig själv lika mycket som nazisterna som förnekar förintelsen.

    Allt gott, från din välvillige stalker

  • kimen

    Till barbakvinnan jag har inte påstått att bettans bror tog livet av sig…Jag har pratat med en bror till honom och fick reda på att han dog förmodligen av stroke….Läs ordentligt innan du dömmer vad andra skrivit…Har du läst alla hotelsebrev Bettan skrivit till honom det har jag..jag terrorserar inte hans familj men tycker inte om lögnerna som Bettan svartmålat honom….Däremot menade jag att folk som ljuger hela tiden till slut tror på sina lögner.Och istället för att erkänna så är det många som tar livet av sig pga lögnerna…om du viste vart jag jobbade skulle du nog få en annan uppfattning.

    Hördu Kerstin, ta och försvinn härifrån min blogg.Du bara skitar ner den och U:s minne, precis som ni skitade ner AA:s rykte./Vb

  • kimen

    Fel jag försöker få er att förstå att U var en fin och omtänksam pers och att hans syster B svärtar mer hon till en skitstövell vilket han inte var…Han var en fin människa på alla sätt och vis.Varken jag eller U har skitnat ner aa för det gjorde ni medlemar här på bloggen.
    icke välvillig stalker är B och ni andra som svärtar ner U.Jag vet hur din lögnaktiga fantasiroman kommer att sluta psykoBettan.

  • kimen

    Jag jobbade den natten hon kom in, satt och sag ambulansen komma och horde snart om vad som hant av lakare som de facto befann sig i traumarummet dar hon togs om hand. Och att det var ett regelratt mordforsok som lika garna kunnat slutat i mord, det finns det inga som helst tvivel om. Du borde skammas som beter dig sa har mot henne, hon har nog anda!
    Hon har nog ha ha va synd att inte subban dog hon har ju inte var kapalel att ta hand om sin dotter henne lämpa hon över i ett fosterhem men det var nog tur så hon inte hade blivit likadan

  • barbakvinna

    Kimen JAG VET VART DU JOBBAR *ASG*….

  • whitelady7

    Kimen, du är enbart tröttsam. Som sagt, lägg ned och sluta göra dig löjlig. Om det är någon som svärtar ned U:s minne så är det du, när du gör klart för alla vilket umgänge han tydligen hade.

  • barbakvinna

    Kimen tänk va du försöker vara välinformerad. Men det kanske är så att med ditt jobb så börjar du kanske göra ett privat övertramp när det gäller information.

    VB har sagt det och flera andra och även jag. Lämna nu *U*:s familj ifred så att dom får landa i det som har hänt och att dom får sörja som en familj bör få göra utan trakasserier från dig.

    jag ser att VB flera gånger låter dina kommentarer komma igenom trots att du skriver vissa detaljer det borde även bevisa att hon inte har nåt att dölja….. jag föreslår att du låter det här vara. Som du ser så har ingenting skrivits på den här sidan eller VB:s Ab sida om ämnet sen familjen fick beskedet mer än just detta inlägg och blanda inte ihop dom olika sidorna.

  • Filippa

    Jamen va fan ! Kimen, Kerstin, va du nu heter eller vad du nu är ?
    1. Lär dig stava !
    2. Dra åt …..vi är inte intresserade. Försvinn !
    3. Man är inte medlem i en blog. Jisses, gå en datakurs.
    4. Det låter som om du behöver en drink. *Ler elakt* Ta två när du ändå håller på….jag vet inte men när jag var på AA sist så var gottgörande och egna brister en rätt stor del – missade du dom stegen ?
    Och du, har du barn så ring Soc – det kan inte vara en bra miljö alls hos dig. Den känns liksom lite lagom opositiv.

    Kram Betts, hoppas nya stället känns bra trots allt. Vi höres 🙂

  • kattis

    Hoppsan, här har det gått hett till. Någon som skriver under namnet Kimen kastar sten i glashus.
    Varför läser hon din blogg om hon tycker så illa om dig.
    Att sen dra in barn i hennes dumma kommentarer får en att må illa.
    Hon verkar ha en helt skev uppfattning om sanningen. Jag vet i allafall vad som är sant och falskt.
    Jag hoppas att du har det bra.
    Kram till dig! / K

  • Katten

    vad i hela friden är det som händer??

    vad är det för galenpanna som håller på???

    Betsy!!

    Sörj på ditt sätt, det som förmodligen en gång på något sätt var bra…

    Kramar på dig…..

  • Marra

    Jag slutar aldrig bli förvånad, hur kan en människa vara så hjärtlös att skriva sån skit i en sånt inlägg som detta!
    Kramar om dej bettan och hoppas att allt är bra i allt elände som aldrig tar slut i ditt liv 🙂

  • Michis

    Jag förstår mig inte på hur folk kan vara så dumma att de sitter och kastar skit omkring sig utan att inse att det fläckar ner dem själva mer än vad de sprider runt det.

    Hur som helst.

    Måste vara heljobbigt. Ta hand om dig VB!

  • Uno Nilsson

    Verkar som du fått en stalker på halsen, Bettan. Lägger hon ine av får du väl stänga ner och komma igen som Ettan Ven Bettan eller nåt. Shit att folk är såna! Kram och omtanke, måste kännas skitjobbigt. Kram

  • helenaq

    alla ar redan sagt …vet inte vad jag ska säga/skriva men..

    kram på dig..

    *kram*

  • helenaq

    Kimen som skrivit kommentaren ovan är uppenbarligen en genuin ………(fult ord).

  • kattis

    Nu till nåt helt annat!
    Jag såg på ”efter Tio” i morse med Malou von Sifverts.(går att kolla på tv4.se deras hemsida).
    Dina säkerhetsnåls stipendiater var med och berättade om sin historia.
    Två vältaliga vackra kvinnor.
    Grattis VB.
    De är verkligen värda en rejäl uppskattning.

    Som vanligt fortsätter jag att tjata om att du skall få stipendiet eftersom du drog igång allt!

    Kram / K

  • Tant_annci

    Många kramar till dig från mig.

  • Linda

    Hördu Bettan, du kanske ska tipsa Kimens arbetsgivare om att hon högst sannolikt bryter mot sekretessen i sina uttalanden här… Det krävdes ingen större ansträngning för att lista ut vad hon heter & var hon jobbar, & därmed kan man ju tänkas förstå vilka personer hon hänger ut – tydligt sekretessbrott.

  • tonarsmorsa

    Jag är mållös och vet inte vad jag ska skriva. Tycker det är sjukt att en människa försöker knäcka något genom en blogg. Hänger ut någons personliga sorger, försöker göra sig själv bättre på någon annans bekostnad! Stor kram till dig Bettan!

  • Alter Ego

    VB, vore jag dig skulle jag spärra det där ipnumret. Finns ingen som helst anledning eller skyldighet att släppa på sånt skit som inte ens är relevant till inlägget.
    Bocka av dessa kommentarer tycker jag, ingen är intresserad av att låsa Kimens åsikter

    Det är konstigt att denna person vaknat och blivit så aktiv och flitig kommentatör just nu.
    Du Kimen, det är VB:s blogg och hon skriver vad hon vill. Hennes känslor och upplevelser är hennes, dom kan varken du eller någon annan ta ifrån henne. Däremot är det inte fritt fram för dig eller någon annan att skriva vilken skit som helst, även om du i din person tycker att din ‘sanning’ är den rätta.
    Skaffa dig ett eget ‘forum’ att uttrycka dig i om du har behov – här, bland VB.s vänner och läsare är du inte välkommen ( ganska övertygad om att alla andra håller med mig )

  • Syster Yster

    Alter Ego jag kan bara instämma! Här på WordPress brukar det vara lugnt vill hon bråka så kan hon he en egen blogg på AB där finns så mycket skit redan så lite till märks knappt.
    Kram VB

  • Witchbitch

    ojojoj,
    blir matt av ovanstående. Och då kan jag bara föreställa mig vad du ska vara Bettan.

    Den här varelsen är ovärdig dig på alla plan.

    Önskar dig sinnesro och frid i hjärtat.

    Måtte du få lugn och ro.

    Många varma kramar till dig från

    birgitta

  • Katrin

    Du ska absolut inte känna skuld. Acceptera istället dina ärliga känslor för din bror. De känslorna känner du, och kände som en reaktion på allt han gjorde dig. När du accepterat känslorna (för känslor är alltid rätt) kan du börja fundera på varför känslorna var som de var och hur du skulle ha kunnat känna i vissa givna situationer.
    Man ska aldrig ångra hur man känt, bara acceptera och försöka förstå varför.

    Sen är din bror nu död, du eller han kan aldrig göra om något som hänt. Då är det bra att i sitt innersta försöka förlåta och gå vidare. Försöka hitta något positivt minne att tänka på.För din bror hade säkert NÅGOT gott inom sig någon gång? Det brukar även riktigt elaka personer ha…

    Kram, tröst, ha det så gott du kan ha det! /Katrin

  • Katrin

    Jag har läst alla kommentarer nu efter det att jag har skrivit min kommentar ovan. Ja vad skriver man? Så gräsligt tråkigt! Så sjukt!! Så vidrigt!!!

    Släng kommentarerna från sjuklingen och glöm dem. En sådan vidrig person behöver du inte bry dig om. Du vet vad som hänt och vem som gjort och sagt vad och det är det enda som betyder något.

    PUSS!
    /Katrin

  • Filippa

    *ler* Tänk vilken massiv vägg av ogillande vi har ställt upp som stöd för Betts. *ler saligt*
    Hoppas du har ro att luta dig bakåt, överlåta kämpandet till oss andra en stund och bara koncentrera dig på dig själv och din familj. Det behövs ibland. Förutom det hoppas jag att du trivs och att Kissebus hittat rätt fönster. Stora kramar från mig och lite snöflingor slänger jag allt in 🙂

  • Ister

    Du är efterlängtad till bloggen, jag har saknat dina små-schiziga tankar.

    Synd detta med din bror, det är alltid tufft när en nära människa dör, det är alltid värre om man inte drog jämt.

    Skulden kan du plocka ur din ryggsäck, för mycket skuld blir till skam – och det är INTE bra.

  • Rosa

    Ljust Lugnt Värdigt Vila Framåt

  • kattis

    Hej min vän.
    Kan tänka att det var en svår stund , men nu är han borta.
    Forever, den jag tänkte mest på i fredags var faktiskt lille paps. Men du känner ju mig så du fattar.

    Dig tänker jag ju på så ofta ändå.

    Kram på dig och som vanligt vet du att jag tänker på dig och M.

    / K

  • Tyra Tok

    Jag förstår att du känner dig FRI nu. En idiot mindre i ditt liv. Jag gläds med dig om du förstår hur jag menar.
    STOR KRAM 🙂

  • marianne

    välkommen tillbaka bettan
    jag har saknat dig och tittat efter dig på bloggen.
    fick komplikationer i efterhand av operationen men är på stadig väg tillbaka till livet. jag är ledsen för det som hänt med din bror. Du har nog blandade känslor just nu men jag vill tro att han har det bra där han är.
    så må väl bettan, det förtjänar du.
    kram
    marianne

Kommentera

