If I leave you now

bild-008.jpg

Går och nynnar för mig själv. Ändrar lite i originaltexten, passar bra nu. Lämnar Fridens Liljor imorgon för att packa flyttkartonger. Zigenaren Vb är på G mot nya mål. Känns befriande och spännande. Nya möjligheter. Julen ser ut att ordna sig också, Mj lär väl fira julen där jag brukade kalla hemma. Desto fler stationer jag passerar, desto mer lämnar jag mentalt det där,  hemma. Hemma is where I lay my cat! Ja, du läser rätt, bara min allra trognaste vän och vapendragare KisseBus är med så är det ok. Hon är en modig och klok katt som lindrar mitt sinne.

Igår kväll satt jag med en kvinna från Uganda, som jobbat med turism i bergen, gränsen till Rwanda och bergsgorillor du vet från filmen, Dom dimhöljda bergens gorillorna. Hon visade och berättade till filmer hon tagit själv från expeditionerna. Hallelujamoment. Ett av alla fantastiska möten jag gjort här.

Fortsätter att nynna, vi ses på andra sidan flytten om någon vecka eller två!

Blogg on!

Andra bloggar om: , , ,

28 responses to “If I leave you now

  • Filippa

    Himmel vad skönt att du verkar må så bra ! Du förtjänar det ! Hoppas inte Bus tycker det är jobbigt att flytta ? packa lugnt, märk alla kartonger och res rätt. *kramar*

  • Rosa

    Vilket häftigt möte. Förstår att du både lyssnade och frågade. Så underbara KisseBus som sitter och tittar ut….

  • Witchbitch

    Va skönt att du känner befrielse!

    Vet du dom där gorillorna har jag i mitt hjärta. Jag mötte en sådan stackare i Londons Zoo och hennes sorgsna, uppgivna blick, som mötte min, i det ögonblicket alldeles förskräckta blick, var något som etsat sig fast hos mig.

    Jag – Vi, är skyldig henne allt. Jag ville bara bända isär gallret hon satt bakom och ta henne i näven och skynda bort därifrån. Det gick inte.

    Men du är på väg ut ur din bur och det gläder mig väldigt mycket!

    Kärlek till dig Bettan

  • Syster Yster

    Kramar i massor och hoppas du får det bra där du lägger din katt 🙂

  • Filippa

    Vet du, jag skulle så gärna vilja resa till Afrika och se alla dessa fantastiska djur! Har varit helt såld sedan jag läste Karen Blixen vid 14-års ålder.

    Och nej, inga konstiga mail. Det är lugnt. Men om det skulle komma så kan du tro att stormen drar fram. Man har väl inte jobbat i ISP-branschen för inte*ler*

    Kram kram !

  • livsglimtar

    Glädjande att ta del av dina tankar, önskar dig allt flyt inför flytten.
    Kramisar

  • Tyra Tok

    Vad häftigt! Och gud vilken söt misse!
    Hittade inte dig på en lång stund. Sidan kan inte visas stod det. Skummit!
    Hoppas du får det bra Bettis!
    MÅNGA KRAMAR 🙂

  • barbakvinna

    Herregud hur orkar du med alla flyttar eller packar du aldrig upp *asg* hoppas du trivs bättre där du hamnar nu nära vattnet.

  • melinda

    Blir så glad av att känna din glädje, trots allt, över ditt kommande liv.

    Önskar dig allt gott och hoppas du får det riktigt bra var du än beger dig.

    kram

  • Ister

    Härligt att flytta med glädje. Härligt att flytta till något, istället för från något.

  • whitelady7

    JÄTTETACK för kortet, vart så glad när jag kom hem från jobbet nu på morgonen! Lilleman vart alldeles fascinerad av de vackra hästarna, pussade dem på nosen 🙂 Hoppas flytten går bra. Scruffy skickar en diskret puss på nosen till vackra Kissebus 🙂 (han låtsas han är en katt). Stor, jättestor styrkekram till dig!

  • haraldsdotter

    Dina texter gör mig nyfiken. Hoppas i vilket fall som helst att flytten går bra… 🙂
    Ha dé…

  • Dandelion

    Himla gott o höra .
    Lev väl

  • whitelady7

    Love to you Friend!

  • Soulsister

    Tittar in och kramas lite. E hemma igen efter en kort trip till kiltarnas land.

    Hoppas du har det bra var än du är….

    kram

  • kattis

    Ja må MJ fira jul på ”syltan”… ha,ha!
    De kanske kan fixa nåt gott julbord… skinkburgare, rotsakspomfrites, spetsad julmust…. UUääh!
    Men du min vän får nog en fröjdefull jul i ditt nya näste som inte ens jag vet var det är. Men det gör inget för vi kan prata ändå!
    Kissebus är så fin, men vad kollar hon på?
    En liten mus?
    Här går musen varm, måste ju vara up to date med nyheter och allt…
    Vet du vad jag hade som namn förslag till gorillapojken ENZO? Jo, Fossey. Efter Diane Fossey som gjorde så mycket för dessa gorillor, (det var ju Sigourney Weaver som gjorde henne i filmen De dimhöljda bergens gorillor.)
    Men det gick inte hem.
    Kram och ha det gott! Love ya! / K

  • Agge

    Går in å lämnar en kram i höst mörket…
    KRAM Agge

  • Catharina Ullström

    Hej
    stötta burma genom att länka till ”en söndag för burma”! Svenska och burmesiska artister kommer att spela tillsammans för Burmas folk på Kägelbanan i Stockholm den 4 november. Pengarna går till den burmesiska oppositionen via Solidaritetsfonden.

    Sprid det vidare!

    http://sondagforburma.blogspot.com

  • Alter Ego

    Det låter som om du kan få börja slappna av lite nu, förhoppningsvis med nya friska tag efter ‘Fridens Liljor’.
    Hoppas allt är bra med dig!

  • birgitta

    ville bara ge en kram och hoppas att du har det bra!

  • Taxen Max

    Hundans va härligt att det ordnar sig! mumlar taxen Max och mattetvåbening tillägger att ”Det är du värd”…

  • pysan

    *smyger in och kramas*

    Jag mår bra.. förutom en dålig arm… så nu är jag sjuk på annat sätt…

    Kram Pysis

  • Fröken West

    Undrar hur du och KisseBus har det. Bra hoppas jag. Väntar du på internet i nya lägenheten? =)

    Mjau, klös och fräs till dig och kissen!

    Cyberkram från stalkern! =)

  • whitelady7

    Ville bara kika in och säga Hej och hoppas flytten går bra! Stor Stark Styrkekram till dig från andra sidan 🙂

  • Filippa

    KRamar och hoppas du & Kissesöt inte gått bort er i lådorna 🙂

  • livsglimtar

    Du ska ju inte tro att jag inte tänker på dig…kikar in här och kollar om du har kommit på plats igen.
    Kramsingar till dig och jag hoppas att allt har gått bra!

  • Tyra Tok

    En liten kram…:)

  • whitelady7

    Många varma tankar och kramar kommer farande genom cyberrymden till dig. Om du ser ett avlångt moln, då kommer det från mig 🙂 Ha det gottast, Stor Stark från andra sidan 🙂

Kommentera

