JO turen är klar

Så har då beslutet från JO kommit, har du inte följt min blogg kan du läsa i listen längst upp i bloggen.

Jo riktar allvarlig kritik mot anstalten Kalmar angående målsägandeinformationen. Här kan du läsa hela beslutet. Det betyder mest för mig när JO skriver att:
Jag förutsätter att erfoderliga åtgärder vidtas, exempelvis genom utbildningsinsatser, så att en upprepning kan undvikas”.

För mig är det en personlig seger yes, men också för alla brottsoffer, i synnerhet vi kvinnor som utsatts redan för en kränkning, i mitt fall ett mordförsök. Men för alla kvinnor som fått sina banemän inom galler, att kunna lita på målsägandeinformationen från kåkarna.

Fy fan vad gott jag mår; det var värt all vånda och oro. Min paroll är att aldrig ge mig, den sista kränkningen var när jag fick kniven i kistan. Nu fick jag kraft att gå vidare med polisanmälan, tjänstefelet. För att i ena sekunden erkänna i ett yttrande till JO, att man brustit, skickar upp MJ till en semesteranläggning för långtidsdömda UTAN att meddela mig. Maklöst korkat, man leker med mitt liv. Jag lajjar inte; det är allvar nu!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 responses to “JO turen är klar

  • Witchbitch

    Gott. Jag vill gratulera dig till detta! Tråkigt att behöva göra det, men nu när du befinner dig i rådande omständigheter….du är värd allt gott , bettan!
    kramar!

  • whitelady7

    Jättestort GRATTIS! Du är en stark kvinna du, värd all beundran! Att få rätt gentemot svenska myndigheter, och dessutom leva i din situation, ja det fyller mig med respekt för dig, och gladje! Stor Stark Styrkekram från andra sidan 🙂

  • livsglimtar

    Men klart att jag vill gratta dig…ser ut som lite börjar räta till sig och någonstans måste det ju bli även så.
    Saknar dig så välkommen hem till att bära lådor och flyttstäda…heheh. Men även där är ju slutresultatet bra…
    Kramar på både längden och bredden

  • Jonas

    Du och alla brottsoffer är värd denna upprättelse! Väl kämpat och stor lördagskram! 🙂

  • Rosa

    Båda Mannen och Rosa applåderar här hemma av glädje!!

  • Mona

    Jag förstår inte hur ni orkar, alla ni brottsoffer, som inte kan känna er trygga. Du är beundransvärd, som orkar kämpa och jag Gratulerar dig till denna seger.

Kommentera

