Maskrosbarn och Säkerhetsnålar :)

maskroslogga.gif

Kom hem ganska sent igår kväll efter trippen till dotter och paps. Haft så trevligt, skrattat högt åt Shrek den tredje, som dottern glädjande nog äntligen vuxit ikapp och förstår den stundtals bitande ironin och budskapet. Det var många pappor där, med alldeles för små barn, som skrattade när dottern och jag skrattade! 🙂

Anyway, ska börja packa för den längre semestern, förhoppningsvis kommer jag bara hem och börjar packa lådor inför flytten som ser ut att ordna sig.

Igår kväll, såg jag i ögonvrån på tv4s nyheter ett reportage som kunde ha handlat om…..kan det vara, undrade jag i mitt stilla sinne. Och det var det! If, som fick Säkerhetsnålen och gjorde ett stipendium av den, har valt att för första gången dela ut dom 50.000 kronorna till ett par driftiga tjejer,  Denise och Therese, som delar med sig av sina egna sorgliga erfarenheter av att växa upp med familjer med missbruk och psykisk sjukdom., och att helt ideelt jobba med andra unga som behöver hjälp i samma situation. Kika på intervjun med dom kloka tjejerna här.

Ett fantastisk bra val, tycker jag som känner lite ”moderskänslor” för Säkerhetsnålen.

sakerhetsnal.jpgGrattis tjejer, ni Maskrosbarn som ni hittar här!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

19 responses to “Maskrosbarn och Säkerhetsnålar :)

  • Christina W

    Jag såg en intervju med tjejerna på TV:s morgonprogram. Verkar som ett alldeles fantastiskt bra val.

  • barbakvinna

    Det är ju ett perfekt första val till stipendium som dom gett.. Du ska vara nöjd Bettan…

    kram anki

  • Camilla

    *APPLÅD*
    En JÄTTEAPPLÅD!!!!

  • livsglimtar

    Tycker du ska känna samma stolthet som en mamma med en nyfödd perfekt bebis, levererad och klar.
    Så Grattis även till dig. Härligt att det ordnar sig med flytt och resan jag har inte hållit tummen i onödan då inte.
    Kram

  • tonarsmorsa

    Stående ovationer!! Kram!

  • marianne

    GRATTIS Bettan och grattis till er Maskrosbarn!
    Ni är verkligen värda att hyllas.
    NI har bevisat att även om man bara är två eller till och med helt ensam.
    Så kan man göra en stor skillnad för många.
    Jag *niger* för er
    Men speciellt för dig Bettan som startade det hela!
    hälsningar
    Marianne

  • k44147

    När är det dax att lägga ner din introverta narsisisktida blogg???
    Gör som Alex. Lägg ner din s.k. blogg. Och skaffa dig ett ett evigt liv.

  • Vb

    @ U,
    vad menar du? Är det inte fantastiskt att två unga, driftiga tjejer får pris för att dom arbetar med barn till missbrukare? För att dom har empati och sympati och gör en stor insats. Att jag kom på säkerhetsnålen är inte kärnpunkten här, utan att det ledde något bra.
    Synd att du inte kan se det så, men inte förvånande. Evigt liv? Vad och hur skaffar man det?

  • Filippa

    *applåderar Betts* Bra jobbat! Och givetvis stora blommor till tjejerna – det är viktigt att veta att man inte är ensam!
    Till den person som gömmer sig bakom ”K44147” – för det första så stavas det narcissistisk, det finns utmärkta stavningshjälpmedel på nätet. För det andra, kryp tillbaka till ditt lilla hål i marken, vi vill inte ha dig här. För det tredje så är det en milsvid skillnad mellan Schulmann och oss andra. Han bloggade för pengar, ära och för att vara någon viktig och förnedra folk. Det gör inte vi. Till slut såg även han ljuset och la ner. Det borde du också göra.
    Betts, packa väl, hör av dig och om du behöver hjälp med nå´t så har du mitt nummer. *KRAM*

  • k44147

    Filippa!!! Gör då slag med Bettan (som vill ha alla applåder) lägg ner ditt bjäbbande och kryp så omhuldat med varandra in i ert hål. Även den perfekte har fläckar. Men de syns inte när de är mörkt. Jag är Bets bror. Jag är den hon ringde och störde mitt liv mitt i natten 2005 . Och som hon ringde och hotade med gorillor 1998 när hon var påtänd.

  • Rosa

    Vilken fin sida tjejerna har.

  • whitelady7

    Vad kul att det kommit nagot sa bra fran din symbol! Forstar att du kanner stolta moderskanslor, och det med all ratt!

    Till bror U: Hur skulle det vara om du tog en titt pa dig sjalv, och kanske skaffade ett eget liv? Det ska till en riktig ynkrygg for att halla pa som du gor, och mot din egen syster till pa kopet! Skams manniska, och hall tyst!

  • Vb

    @K eller bror;
    På gränsen till förtal.Föreslår att du lägger av att läsa här överhuvudtaget, eftersom din patologiska avundsjuka börjar gå totalt över styr.
    Gör något vettigt istället, som dom duktiga tjejerna i Maskrosbarn!

  • Billigare för Vetlanda om Louise gått samma öde som Bobby till mötes?

    […] även Vendettanbettans säkerhetsnål, (två olika klickbara länkar) som tillkom i samband med Bobby´s fasansfulla […]

  • Fröken West

    Till Bettans ohängde bror, som hänger här med sin ”hemliga” signatur:

    Vad tjänar du på att skriva skit om Bettan här? Vi som läser hennes blogg ändrar inte vår inställning till henne för det. Hon är en insiktsfull kvinna som inte hymlar om nåt, med ett gott hjärta. Ett människoöde som berör.

    Skriv vad du vill på din egna eventuella blogg, men inte här. Klart slut!

  • marianne

    grattis igen bettan!
    såg artikeln om dej idag i aftonbladet.
    ”Vendettanbettans kampanj blev stipendium – nu har det första delats ut ”
    lägger länken här
    http://blogg.aftonbladet.se/1/perma/572662
    jag hoppas att den funkar!
    kram
    marianne

  • Filippa

    *bjäbb* Förlåt Betts, men det är skitkul att retas med din otrevlige bror !

    Käre bror, innan du muckar gräl med någon – tänk efter. Jag är inte alls i samma situation som Bettan. Och beroende på vilket hål du syftar på – så visst bryr jag mig om Bettan – omhulda enligt Sv Akademins ordlista; att bry sig om, ta hänsyn, vårda och befrämja – så till den grad att fläckar inte riktigt betyder något. Men betänk att människor kan förändras och dina fläckar verkar inte riktigt ha gått bort i tvätten ? Nä, som Frk West så klokt påpekar – försvinn !

  • Nina

    Stort grattis!
    Så roligt och vilket bra val! 🙂

  • Sussanne

    GUD VILKEN BRA SIDA!! IMPONERANDE!!
    JAG ÄR OCKSÅ EN AV ER MASKROSBARN!!

Kommentera

