Gått och Blandat

sakerhetsnal.jpg Stött på patrull, mycket att reda ut efter andras jävla vurpor. Är det konstigt att man inte litar på någon snart? Till priset av sig själv, ska man ordna med nytt boende, igen! För dom som skulle hjälpt inte kunde klappa igen sina glappande trutar. Jag är så jävla förbannad och ledsen, och så innerligt trött. Trött intill döden, men jag har inte tid att möta liemannen nu. Han får passera snabbt som fan och ge mig en raincheck.

Själv far jag en stund till minnenas kvarter, packar sedan om väskan och åker vidare ett par veckor till tystnad och total anonymitet långt in i dom mörka skogarna.

Tänk ,att närma dig, så lever folk i det här landet också på flykt. Under samma omständigheter som i krigsdrabbade länder. Förföljda och hotade, men inte av regimer, utan av dom som borde stå dom närmast. Sin egen familj, sina barns fäder, den man trodde älskade sig. Här kan du höra barn berätta hur deras vardag ser ut med sin mamma med skyddad identitet. (klickbar länk)

Vi / Jag kanske är din granne, vi som utkämpar vårt eget krig i vårt eget land, vi med mindre rättigheter än mördare och bödlar, vi brottsoffer. Som bara har ett värde för oss själva.

Jag önskar att en vacker dag, har jag gått färdigt, kan sätta mig ner i lugn och ro för att vila mina trötta ben och utmattade hjärna.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

17 responses to “Gått och Blandat

  • assdur

    bloggerisvar: Ja ä mé! 😀
    Tack för din hjälp! svårare än så var det inte, utan slash fyrkant comment hihi


    Det är ju lika viktigt detta också du nämner. Och det handlar om samma sak, att få kunna leva fritt – inte på förövarens villkor. Att få sluta gå! Nu känns det bara som att jag repeterar vad du säger, men menar att jag håller med dig 🙂
    Det skall upplysas om detta också!

    Kram & jag hoppas de tysta mörka skogarna blir ljusare…

  • whitelady7

    Dui är inte ensam, aldrig. Läs mail. Loooove you!

  • marianne

    jag förstår dig helt och fullt.
    när skall dessa röjare ställas mot väggen.
    jag har själv min svarta bok = svarta lista över personer/företag och myndigheter som har röjt mig genom åren.
    en dag hoppas jag kunna lämna över den till en bra advokat!

    funderar nu på hur vi skall vända samhällets uppmärksamhet till brottsoffrens situation.
    gärningsmännen får ju allt stöd i dag.
    hörde att Stureplansprofilerna skall söka skyddad identitet och eventuellt NY identitet. (Det kommer de att få)
    dom har tvingats att sälja sin restaurang och kan tvingas att byta ort.
    detta innebär att de då kan få upp till 400 000 kronor i ersättning ifrån staten.
    de har rätt att få ersättning för kostnader som uppstår i samband med byte av identitet.
    vet media /allmänhehen om det!
    det är skamligt!
    ett belönings system fär våldtäcktsmän har uppfunnits!
    DET borde stå på alla löpsedlar i Sverige om de nu får nya identitet!
    hälsningar
    en mycket förbannad
    marianne

  • livsglimtar

    Jag kikar in med ett eller två trötta ögon, har scrappat med min dotter och kokat fläsklägg och bakat bröd. På något konstigt vis blev det alldeles för mycket göranden för min kropp. Men jag ser vad du skriver och tänker som vanligt på dig då och då varje dag.
    Nu ska jag lägga mig i soffan och bara ”dö” en smula så kommer väl lite energi tillbaka får jag hoppas.
    Puss på dig gullunge

  • Redtopp

    Förvånad? Nej! Förbannad? JA!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

  • avgrundsdjup

    Fy så jobbigt för dig – att du aldrig får komma till ro. Önskar dig kraft och styrka.

  • barbakvinna

    förstår att det är som att köra pannan i väggen 10 ggr när systemet inte fungerar.. är hemma nu berättar mer imorgon.. kram..

  • Filippa

    Ha det så bra, hoppas du snart är åter kramar en bröllopstrött Filippa

  • Fröken West

    Jo, Sverige är så jävla fantastiskt!! ;0(
    Ska du nu behöva flytta igen – tar cirkusen aldrig slut? Hur kan rättsväsendet i Svedala fungera som det gör??!! 1 års fängelse för rattfylla, 4 års fängelse för ekobrott t ex…

    Önskar dig förnyad energi i mörka skogen, till att orka kämpa vidare. Vi här på bloggen väntar på de´, Bettan.

    Buss & kram från fröken fräken

  • k44147

    Du är puckad Bettan

  • Syster Yster

    Ja vad säger man… Ger dig en kram som jag inte ens vet om du vill ha! Men det är en styrkekram.
    Jag hoppas du gör som Marianne och antecknar alla namn på ”avslöjare”
    Ha det så bra du kan

  • Rosa

    Bättre tider måste vi tro på.

  • smultronkiwi

    Tänker på dig och hoppas att du fick/får lugn i din själ där du varit/är och vilar upp dig.

    kramar…

  • tonarsmorsa

    Mycket, mycket starkt program!!

  • Nina

    Inte nu igen, det är för jävligt!
    Hoppas att du får sugit åt dig tillräckligt med energi i skogen för att orka med en flytt till!
    Kram.

  • Witchbitch

    fyfan syster!
    jag är jävligt glad över att du are still going strong, men samtidigt jävligt hopplöst jävla apatisk över samhällsordningen…

    Hursomhelst Bettan, så är jag tacksam och glad över dig och din styrka. Jag kommer strax tillbaka. Men måste morna miglite efter hjärntvätten…
    Love!

Kommentera

