Burma

Lider av ett trauma just nu, det har väl inte undgått någon hoppas jag! Diktaturen sprider dålig karma. Stöd gärna folket med en slant till Burmakommitteén (där hittar du länkar till djuplodande info och protestlistor) eller sprid denna bild, i tystnad, vägra bara stå och titta på! Demonstration i morgon läs här!

free-burma.gif

Andra bloggar om: , , , , , ,

11 responses to “Burma

  • Catti

    Och demonstrera imorgon, fredag!

    Första demon är utanför kinesiska ambassaden klockan 9.00

    Andra är på Medborgarplatsen kl. 17.00

    Och bär röd tröja imorgon som en del i ”the red shirt campaign”, röd tröja till stöd för de som offrar allt på gatorna i Burma!

    /Catti

  • Vb

    @ Catti,
    tack för informationen, lägger in en länk till adress och karta Kinesiska Ambassaden här;
    http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=8%2fd0ut0PBlThJoMbyHpCiw%3d%3d&vad=ambassad+kina&var=

  • Filippa

    Livet är underligt, här hemma gnäller folk på vädret och på att lönen är för låg. Där kämpar man för livet och för den demokrati vi tar för givet. Snacka om kontraster.

  • Vb

    @Filippa,
    konstrasterna ja, jag kämpar för livet och frihet i mitt EGET land, landet utan demokrati för brottsoffer…..

    Sorry, kunde inte låta bli att vara lite bitter, men ditt budskap är snappat!

  • Filippa

    Nejnej nej ! Inte så ! Nämen nu tog du ju det på helt fel håll ! Eller ja, nej, jag menade inte dig för 17 ! Jag menade kärringarna på bussen eller gubbjävlarna på jobbet. Usch nu skäms jag för att jag gjorde dig bitter. Snälla förlåt ? *ser ut som en hundvalp, stor men dock*
    Mao ett litet förtydligande; Vi vanliga svenssons som inte har så mycket om oss så vi bara måste klaga på vädret eller andra oviktiga saker – vi bör fundera på kontrasterna. Alla ni som Betts, Pysan mfl som har lite annat perspektiv – ni funderar så mycket ändå på sånt här.
    Med risk för att ha gjort bort mig ……vilket jag misstänker…..men jag vill ingen någon smärta.

  • Vb

    @Filippa,
    det fattade jag, var bara tvungen att skriva av lite bitterfittsaktigt, så eventuella Svensson fattar att samma problem är närmare än dom tror.
    Lugnt baby,
    🙂

  • marianne

    jag tänker på dem varje dag.
    tyvärr så kan jag inte demonstrera tillsammans med er.
    men en röd tröja åker självklart på när jag går ut i morgon 🙂

  • Vb

    @Marianne,
    gott så!

    🙂

  • pysan

    Skriver om Burma idag… är klädd i rött.. tyvärr kan jag inte ta mig till Stockholm.. annars hade jag gjort det…

    Kram Pys

  • assdur

    Stor kram på dig och tack för länkarna!

  • k44147

    Vart håller Richard Gere hus??

Kommentera

