Slipper blogga!

Eller åtminstone känna bloggtvånget, som gör att man inte kommer ut i tid och skapar o-tid.
Aftonbladets blogg har tekniska problem, men å andra sidan har jag lagt ner det mesta bloggandet där, dels för att här på WP känns det lugnare, kan skriva och läsa i lugn och ro, ingen gyttrig layout som stressar med senaste inlägg eller kommentarer. Alex Schulman får hänga ut folk med namn och telefonnummer, skriva och häckla helt öppet, men jag fick två inlägg om min brorsa refuserade skrivet under pseudonym, vem är då min ”bror”? Aftonbladets dubbelmoral är häpnadsväckande. Länkar till bakgrunden här. Knepigt, försökte kopiera in men det tekniska är inte med mig idag.

WordPress kommer om drygt fyra timmar köra någon uppdatering, mer att läsa här.

Fan vad skönt, kanske man ägna sig åt högst normala aktiviteter ikväll? Se ett helt tvprogram färdigt, slå på stort och gå ner på sta´n och titta på folk, svinga en bärs med dom? Bio? Eller köra en spagrej med, och för sig själv, fotbad, peeling, luktagottkrämer………

Trevlig Helg bloggers och andra löss!:)

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

8 responses to “Slipper blogga!

  • Filippa

    Ha en nice helg, en lugn och skön kväll och kanske en bok och ett bad ? Själv ska jag laga köttbullar hos pappa 🙂

  • livsglimtar

    Suck så skönt det låter att slippa hatta fram och tillbaka här mellan blogg och tv eller annat man kan roa sig med en fredag kväll.
    Jag ska steka biffar av lammfärs och så ska jag svänga till med lite fetaost i salladen roligare än så blir det inte.
    Kram och trevlig helg

  • Nina

    Ha en jätteskön helg och pyssla om dig rejält!

  • Rosa

    Hoppas det blev så bra som du ville….

  • Tindra-Annette Broström

    Hej,

    Trevlig helg på dig, och er andra också

    Jag har oxå blivit cencurerad av det kära AB det var när jag skrev helt öppet om en författarinnas tillika namnpirats ”namnlån” som bidrog till att jag gick i taket. Då författarskapet och filmatisering blev direkt utpekande för mig och familjen. Jag öppnade mig på bloggen och sa sanningen men då kände sig någon tydligen kränkt Och jag kan säga så mycket att det var inte mina tvillingdöttrar eller mitt ex. familj.

    MVH
    Tindra-Annette Broström

  • joebona

    Det blir mindre bloggande för mig med på aftonbladet, provar det här istället.

  • Vb

    @Anette,
    Ja såg en inlägg du skrev om det där, lite knepigt är det för tydligen är det olika regler för olika folk.(läs Schulman).Här på WP sitter admin i Usa och litar på oss bloggare att vi har moral när vi skriver. Någon K i inlägget ”På förekommen anledning har anmält mig säger han i kommentarerna, men han kommer ingenstans, eftersom jag har skrivit efter konstens alla bloggregler.

    @Joebona,
    Välkommen, här är det lugnt och skönt och ta dig all tid i världen med alla nya funktioner.I min länklista hittar du WP Blogguide på svenska, mycket bra så här i början.
    🙂

  • Marcus

    alex får betalt och gör lite som han vill, ja då borde en själv få betalt och då får man göra som man vill också, kanske 🙂
    Önskar dig en fin helg Vb
    kram!

Kommentera

