Att göralista

1.
Skapa nya mappar, och samla allt skit som t.ex psykopatsläkt skriver, på ett ställe för vidarebefordran till lämplig myndighet. Tänker att mitt lilla usbminne är toppen för detta ändamål. Bara lämna över den lilla pinnen. Helst skulle jag vilja stoppa upp den i röven eller långt ner i halsen på vederbörande.

2.
Göra likadant med hans lika korkade polare, som oxå överöser mig med mail. En idiot  som tror att jag är släktingen, och att jag är en drogsmugglare av dignitet. Kaka söker maka!

3.
Fortsätta skriva på boken. Cred till ovanstående som bjussade på upplägget. Thankgod for fools and psychos.

4.
Ställa mig och vingla på stegen och byta lampa i hallen som är som en bowlingbana mitt i lägenheten, så inget dagsljus slinker in. Har jag inte skrivit blogg på en vecka, så ring till patologen.

5.
Värma lite Imam Bayilde, turkiska auberginedolmar fyllda med lök och tomater. Stingigt kryddade så en klick tzatziki som lenar blaffar jag på. Mums. Förresten betyder namnet; Prästen svimmade, så gott var det när han blev serverad maträtten.

6.
Ta ett långt varmt skumbad………

En liten har-gjortlista oxå:
pratat med polisen, JO, handlat, bytt till höstgardiner, dragit ut det som ska ner i källaren för vinterförvaring, smaskat på chilichoklad……

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 responses to “Att göralista

  • avgrundsdjup

    Usch och fy så avundsjuk jag blir över all struktur som skymtar fram där… Själv har jag en sån där dag när ingenting blir gjort och jag orkar ingenting – yipppiee. Barnen framför tv:n och mitt dåliga samvete på topp gör såklart en massa positivt…

  • avgrundsdjup

    Ser just att du länkar till mig – så glad jag blir!

  • Vb

    @Avgrundsdjup,
    Jag gör det för att kringgå ångesten, enda sättet är att job til you drop.Vilket jag gör efter såna här ryck,

    ser du hur blommigt och fint det blev i min blogg av dina kommentarer?

    🙂

  • ET

    Skumbad väntar här med, mannen har nyckel och kan gott öppna dörren alldeles själv 😉

    Kram

  • Filippa

    Vissa punkter roligare än andra ? Jag badade skumbad i går, med chokladbubblor….mmmm.

  • leopardia

    den där maträtten lät ju inte helt fel…
    men usch att allt annat aldrig bara kan ta slut, men det är nog bra att skriva bok om det hela…

Kommentera

