Moussar och andra möss

Fick tag på ett tangentbordskit för en rimlig slant, och jädrar vad vad prinskorvarna slirar runt, snabbt går det. Tyckte att det gamla var bra, men det här bäst just nu. Muspilen far som en snorloska på skärmen. Här gäller det att se upp när man skriver kommentarer så man inte förhastar sig och skriver nåt dräpande och bara skickar iväg. Jag har en tendens att bli känslomässig; läs förbannad. Ja, just det för er nyfikna så blev det Logitechs kit s510 för den rimliga summan av 599 pix!

Vilka goda råd jag fick av er angående min debut i den mörka chokladens mysterier, tack! Tonårsmorsa blev så till sig att hon skrev ett eget inlägg och lockar med en mousse i samma smaskiga tema.

Och på tal om mörk choklad mötte jag grannen som ringt i flera dagars (veckor) tid utan att jag svarat. Anade att det handlade om -do måste hjälpa på mig, just nu har jag bara kraft att hjälpa mig själv, så jag har bara rent ut sagt skitit i att svara. Jag måste inkentinken! Från affären till hissen tjatade människan om sina problems med f-kassan, och jag förklarade att jag vet inte vad för regler eller normer som gäller, så jag kan INTE! Det hela slutade med att jag sa jag hör av mig om några dagar när jag inte är så pressad, ok?
– Men do ska  bara skriva två radder, då brast det. Dängde igen hissdörren, morrade att jag ska tamejfan INGENTING, dängde igen säkerhetsdörren så hela j-a huset skakade, 5,2 på Richterskalan. Minst.

Varför kan folk inte höra vad man säger, utan att man ska behöva bli otrevlig?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

13 responses to “Moussar och andra möss

  • Rosa

    Underbart inlägg! Fel person att säga do måste till. Lika bra att visa att nu klampar du inte för mycket hära. Är glad att du är nöjd även om snorloskejämförelsen låter lite väl äckligt. Kunde du inte ha någon snabb liten fjärlig eller nå´t i stället för en snorloska. Citronfjäril typ. Rosa tanke bara. Har suttit och pysslat med min musikmapp ikväll och nu börjar det bli riktigt bra, datorn ska vara diskjockey.

  • Filippa

    Euw ! Snorloskor är otrevliga – håller med Rosa ! Muspilen fladdrar som en citronfjäril på skärmen 🙂 Måste ja, nä – måste ingenting egentligen.

  • Grynboll

    Hahaha..du V skulle behöva lite skänkhjälp…*L*

  • Filippa

    http://filippas.blogspot.com/2007/09/choklad.html på tal om chokla´ och mer diabetesvänliga saker dyker upp i helgen. *försöker sekt-påverka-dig* Chokladsekten hälsar 🙂

  • Vb

    @Filippa,

    Dreglar…….slickar mig om munnen, springer till affären och köper ingredienser!
    Tack! Vilken trevlig sekt

  • Fröken West

    Lycka till med ny dator och ny mus, hi hi… Nu kan du surfa fint och lätt hela vintern. ;0)
    När det gäller din granne så är det bara att markera och ignorera som gäller. Bort med energibovar från omgivningen!!

    Regn och rusk från västra sidan av landet…

  • Vb

    @Froken Bäst, 🙂
    Skulle behöva en uppsättning möss lite söderöver, vet inte om den funkar alls!*asg*
    Angående grannen, så sitter jag här med taskigt samvete, men hon har själv levt på flykt och varit pressad, igår sa jag till henne flera gånger att jag mår eg. pyton och hoppades på förståelse.Bad henne ringa facket, gå till kassan personligen, för att undvika språkförbistringar.
    Äh, gör som du säger, stänger av.

    Skickar en varm kram i rusket!

  • Fröken West

    Har själv undrat om musen söderut har fungerat tidigare, men just för tillfället vet jag att den gör det, hi hi.

    Även om din granne har varit med om något liknande dig, innebär inte det att du måste bistå med stöd och råd. Jag förstår dock att hon tycker att du är en klippa att fråga. Men du och ingen annan bestämmer/avgör om du vill/orkar hjälpa – och vem!

    Har i dagarna blivit arbetslös och blir väl sittandes hemma vid dator och mus nu en tid. Söka jobb – va´ kul…

    So long, hear ya´ in cybern…

  • avgrundsdjup

    Jag har vid flera tillfällen hamnat i samma situation som du befinner dig i nu med din granne. Det är en sak att be om hjälp, en annan att kräva. Jag har jobbat med flyktingar under en tid av mitt liv och lärde mig med tiden sätta gränser – så mycket togs för givet. De flesta var inte alls så, utan glada för den hjälp de fick, men så var det några som helt enkelt krävde – hjälpte jag till med en sak förutsattes jag finnas till hands 24/7. Det blir kvävande och hur mycket man än presterar kan det aldrig bli nog. Har man, som jag, dessutom svårt att säga nej blir situationen lätt och snabbt ohållbar. Innan någon annan glad kommenterare hoppar på mig, vill jag snabbt säga att det här såklart inte är unikt för flyktingar – det råkade bara vara i den gruppen jag exponerades för beteendet…

  • avgrundsdjup

    Hej! Tack för att du berättade att mitt nick inte är klickbart – dessvärre lyckas jag inte ändra på den saken – too stupid eller nåt… Om du har tid och lust får du gärna förklara noggrannare! Jag försökte gå in på inställningar, men hittar ingenstans där jag kan lägga in en adress?!?!

  • avgrundsdjup

    NU hittade jag någonstans att slänga in en länk – tar mig friheten att testa om det fungerade här hos dig. Om det INTE fungerar är jag i desperat behov av hjälp…

Kommentera

