Karusellen

Vaknade och var döv på ena örat. Det enda som hördes var suset, bruset. Ett tryck i örat, hänt några gånger under året. Rasslade ner till sta´n och kuratorn lite lätt illamående och förklarade för hjärnan att du är pressad idag därför blir det så här. Tyst sa jag det.

Efter samtalet styrde jag kosan mot Classe´s (Ohlson), för att köpa en ny adapter till musen. Datormusen alltså. När jag fick solen i ögonen fick jag en yrselattack som heter duga. Vinglade fram,  kände inte riktigt var jag satte fötterna. Fick fokusera rejält där jag gick ,med blicken rakt fram, huvudet rakt upp. Varje rörelse av skallen orsakade svajj. Inne på affären trodde jag att jag skulle dimpa. Stod och höll mig i disken, fick adaptern och svajjade till bussen.
Hemma klev jag av vid vårdcentralen. Yrseln blev värre och värre, kändes som jag föll fast jag satt ner. Illamående.

Med all sannolikhet har jag dragit på mig Menieres; en psykosomatisk, kronisk yrselsjukdom, som drabbar folk som har en hög stressnivå. Fick åksjuketabletter och ska så småningom utredas på öronnäsahals.

Och att det utlöstes just idag, är inte ett dugg konstigt. Fan, ska det aldrig ta slut nångång? Läkaren ordinerade vila. Jag ordinerar mig själv bloggvila.

Tack för allt stöd med kommentarerna, snart är denna jävulsdag till ända.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

17 responses to “Karusellen

  • Dandelion

    Här behöver man bara gå in på nyrenoverade c.o så åker man på panikångest och vingel och faen vete vad, men de är ju en annan sak det.
    Lider med dej och önskar åren kunde rappa på så du kanske kunde få viss distans till eländet du varit med om.
    Man blir nog aldrig fri från minnen och känslor men förhoppningsvis kan man om inte lägga undan det i en stängd låda så kanske iaf hänga upp det på nån gammal krok för en stund och andas lite fritt.
    Ta det nu så lugnt som du bara kan.

  • Grynboll

    Bloggvila låter bra, krya på dig nu så du orkar vara här och förgylla våran tillvaro..Kram

  • Niki Loong

    Isch. Men det är ju inte konstigt om du drar på dig sjukdomen så oroligt som du har det omkring dig! Men vad du råkar ut. Varför kan du inte få ha lugn och ro? Sänder dig en massa mental styrka och varma tankar. Puss och kram och var rädd om dig och maila om det är något du behöver hjälp med 😉

  • Fröken West

    Usch och fy, yrsel som är så handikappande! Hoppas på snar bättring förståss.

    Cyberkram från ”stalkern”

  • Vb

    @Alla,
    tack ni rara stöttande.Och fröken Weststalkern är min bästa stalker!:)

  • Filippa

    Åh, vännen ! Vingla raka vägen i sängen, ta´t luuuugnt och dröm om oss. Som Dandelion så klokt säger, hoppas du snart får möjlighet att hänga upp dessa eländiga minnen på en krok på en vägg långt bort och kunna leva friare.
    Stor KRAM !

  • tonarsmorsa

    Ja, en bloggvila ibland är inte helt fel och ibland är den t.o.m. nödvändig! Ser fram emot din ”bloggåterkomst” med förnyade krafter! Kram!

  • Nina

    Ja, bloggvila du och ta det så lugnt du bara kan och orkar!
    Kram.

  • barbakvinna

    försökt ringa men provar imorgon igen.. kram anki

  • Adastra

    Hej Tack för du var in o tittade till mej o sa snälla ord som värmde:) Du mår inte riktigt bra du heller ser jag. Lät nästan som mitt började. Du får vila upp dej. Och vara rädd om dej. Det psykosomatiska kan ställa till mycket elände i sjukdomsväg. MER än man tror. Kram

  • Din bror U

    Jaha………….
    Vad försöker FRÖKEN självömkan
    säga till oss som lyssnar…..?

  • barbakvinna

    självömkan ….? varför läser du sidan ifall du inte egentligen vill. Ju fler gånger du klickar på hennes sida ju fler sidvisningar får hon och desto mer hamnar hon på listan.

    *asg* vissa har inget att göra…

    Krya på dig Bettan..

  • Vb

    @ Barbis,
    släppte på en kommentar så ni ser vilken ”ödmjuk” person han är. Tack, känns redan bättre, tvättstuga en lördagskväll! Vad sägs om det?*s*
    🙂

  • Nina

    Jodå, nog syntes det allt…tydligt.

    Tvättstuga en lördagkväll är, marginellt men dock, bättre än ”nedbäddadmedhögfeberochfrossasedanimåndagskväll”, sabla tur att man har en släpbar och kan hålla sig uppkopplad ändå.Snörvel! 😀

  • Filippa

    Men vilken idiot ? Stod sist i kön när Gud delade ut hjärnor förstår jag ? Eller har inte alla getter hemma ? Eller har dåligt med paddlar att doppa i vattnet ? Med andra ord så släpp på kommentarerna så ska jag skinnflå honom med ord. Och jag tror att jag får hjälp…..

  • Marina

    Du får all den hjälp du behöver!! Hur FAN kan man komma med en sådan kommentar?!?
    Krya på dig Bettan, och var rädd om dig.
    Vi är många som bryr sig om dig vet du:-)
    Kram tjejen

  • Vb

    @Filippa,
    nope, släpper inte på fler, han hänger sig själv.Han fattar inte att ipnr och mail syns och sparas här WP.Dessutom försöker han mörka, med påhittade avsändare och vara vänlig med en dräpande ton.
    @Marina,
    Tack!

Kommentera

