Minnen man inte…

Önskade jag hade. Minnen jag inte minns. Minnen som jag aldrig ska komma åt. Det har den där klumpen längst upp på kroppen sett till. Knoppen. Försvar. Åh vad jag försvarade mig då!

Vad är meningen med minnen? Dåliga minnen? Jag hade ett minne som en elefant. Kanske har jag det fortfarande i en annan form. Sämre form. Imorgon är det fyra år sedan jag nästan dog. Hela jag. En del bitar dog. Tilliten dog. Den där sprudlande jag dog. Imorgon lär jag inte hitta mig. Den där sprudlande. Morgondagen går åt att få dagen att gå så fort som möjligt. För att kanske finna en övermorgon som är mer levande, i bättre form…..

Andra bloggar om: , , , , , ,


10 responses to “Minnen man inte…

  • whitelady7

    Overmorgon kommer! Har har 10 timmar av dj-vulsdagen gatt nar den kommer till dig, sa de 10 timmarna kan du rakna bort. Och sen kan du rakna bort de sista 10 timmarna, for da ar det overmorgon har. Och fyra timmar kan du sova bort, eller laga nagon god mat och ata, och sen ar den dagen borta! Stor Storre Storst Styrkekram till dig fran andra sidan.

  • Rosa

    En svart dag för många, ett mycket märkligt. Tänk förbi, långt bort.

  • tonarsmorsa

    Jag hoppas verkligen att morgondagen blir bättre än du befarar! Kram och många tankar till dig!

  • Nina

    Usch, smärtfyllda årsdagar, är ett helvete!
    Håll ut, även denna dagen har ett slut!
    *Kramar om och håller tummarna för att dagen ska gå fort, jättefort!*

  • Helena Palena

    Man kan leva fast man har dåliga minne i ryggsäcken. Men bra kan det aldrig bli. Man blir en vingklippt planta som får göra det bästa av växtkraften. Men man försöker göra det bättre för sina barn och barnbarn – som kompensation. Så släktet ska kunna fortleva med förståndet i behåll. Likör till små barn. Hu´va! Stackars dig! Hoppas denna dag trots allt kommer att innebära något bra för dig!

  • Jonas

    Tomorrow is another day
    as long as the sun shines
    as long as lust is giving and taking
    And when everything is gone, tomorrow is another day

    *sträcker fram en ny kopp med varm choklad*

  • Filippa

    Jag håller med Whitelady, byt tidszon så går dagen fortare. Skämt åsido, visst är dom för jäkliga dom där dagarna. Jag äter mig igenom mina….men en promenad, god mat och sömn rekommenderas varmare. Önskar verkligen jag kunde göra mer ? säga mer ? Vara mer än ytlig ? Men det går inte för såna här tillfällen.

  • Fröken West

    Mmm, ibland har det sitt pris att överleva vissa händelser. Och ibland måste det vara svårt att vara tacksam för det, eftersom ingenting blir som förr.

    Idag är en ny dag…

    KRAM!

  • Katrin

    Hm… det är idag det. Men TÄNK vilket fint väder det är. Och TÄNK att det gått 4 år. Och tänk, du är en härlig människa som betyder massor för många. En STOR bit av mina tankar får du idag!
    Största KRAMEN!
    Ha det gott!!!!!!!! /Katrin

  • Miss Terious

    Det är ingen dag man vill minnas men inte fasen begriper hjärnan det inte.
    Kramar om dig.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.