Gissel och Gnissel

Livet är inte gnisselfritt, det vet jag. Men alltför ofta sista tiden; senaste åren eller så blir det där blå skåpet knökfullt! Av andras skit. Och andras skit luktar värre än ens eget! Murphys är en klass för sig.

tittoga.jpg

Sist i raden av jävulskap är säkerhetsdörren som installerades idag. Det började som vanligt med att beställningen till hyreskompaniet ”kom bort”. Det fixade sig med en promenad, och en vänlig själ hos säkerhetsföretaget som fattade nödvändigheten och brådskan. Dessutom, tänkte hon s-ä-k-e-r-h-e-t. Igår ringde hon och berättade namnet på montören, sa åt mig att kolla legitimationen, tack ska du ha!
Så tidigt imorse kom ”Sture”, en hyvens prick, borrade, slamrade och störde grannarna som försökte sova av sin baksmälla (hoppas jag!), och avslutade med att silikonisera alla springor. Inte min, för den redan igenvuxen. Av brist på intresse, men skulle Stefan Lövgren hinta så ok då.

Fick provstänga och låsa upp och hela viddebitten, och ser att kikögat sitter i min höjd! Bara det kan få en att jubla. Slänger in ett getöga och ser nada. Lika dimmigt som Lützen en gång i tiden.
Det sitter en rejäl klump silikon på utsidan av”ögat”. -Ja, det tar du bort med en fuktig trasa säger Sture. Tack då säger jag och stänger dörren.

Hämtar en disktrasa och torkar av klumpen, avslutar för säkerhets skull med limtvätt. Så!

Nu ikväll skulle jag lägga reservnyckeln i tuben och passar på att kika ut i det lagom spännande trapphuset genom kiken. Det är fortfarande jävligt dimmigt därute. -Men va fan? Lite, lite glapp i linsen och fukten från disktrasan ligger vacuumförpackad därinne, därför är det dimmigt. Grannarna har säkert anmält mig till soc, för jag har stått och kramat dörren; krävs tvåhandsgrepp från ut och insidan för att lossa gängen, fräst och spottat, mumlat otidigheter, lirkat med kniv och mejslar, försökt med hårtork allt! Burit mig åt som en pundare. Men nej.

Gissa vem som får jävulskap imorgon?

Uppdatering 10/8  Dimman har dunstat!

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 responses to “Gissel och Gnissel

Kommentera

