Besöksförbud och övervakning

Utöver kvarskrivning och sekretessmarkering i folkbokföringsregistret, har MJ besöksförbud. Dvs säga att han inte får besöka eller på något annat sätt ta kontakt med eller följa efter mig. I princip begår han ett brott om han frågar någon bekant hur jag mår eller håller hus. Men hur ska jag veta det?
I uppbrottet, flykt-flytten lämnade jag ”våra” gemensamma bekanta. Det funkar inte med skyddad id, att ha en massa gamla kontakter som glappar.På gott och ont, en del av dom saknar jag inte! Dom där som vänder kappan efter vinden, som när jag vänder ryggen till, hugger kniven i mig igen. Dom där som tyckte att det fanns anledning att jag knivhöggs, och visste vad som utspelat sig den där ödesdigra natten för snart fyra år sedan. Undrar varför dom inte vittnade i rättegångarna? Varför kom dom inte fram och hjälpte till, när dom ändå var där? Dom där jävla lögnande glappkäftarna, saknar jag inte.
Sista gången jag sökte besöksförbud, sa åklagaren:

– Du vet Vb, man kan inte ha besöksförbud hela livet, så nästa gång så kanske det blir avslag.

Det innebär att jag måste isolera mig ännu mer, känns det som. Eller flytta igen. Eftersom han blir delgiven varje gång det upprättas ett besöksförbud, så kommer han veta att ”fältet är fritt”. Och det behövs bara en, enda gång, ett snabbt möte. Och lika lite som dom där bekantingarna annars glappar, håller dom väl truten då, om MJ undrar var jag håller hus. Hoppas få svar och beslut från JO snart. Det finns en risk att Daltkåken med sitt förbannade schabbel har röjt min hemvist.

Men varför oroa sig? Jag har världens övervakning upptäckte jag häromdagen. På Creeper, ett litet behändigt program som kollar när Storebror kikar in på våra bloggar. Rikspolisstyrelsen, Domstolsverket, Riksdagens Förvaltningskontor, Skatteverket och Försäkringskassan tittar till mig då och då.

Känns tryggt eller inte?

Info om JO-anmälan finns i listen längst upp.

Andra bloggar om: , , , , , ,

10 responses to “Besöksförbud och övervakning

  • Birgitta

    det är bra att du orkar kämpa mot det här märkliga systemet, men tråkigt ändå att du måste. Önskar att du skulle få lite lugn och ro istället och kunna bo precis var du vill och känna dig trygg och nöjd.

    kramar till dig i din kamp bettan!

  • Twilight

    Blir så arg varje gång jag går in på din blogg. Arg för denna idiot som förstörde ditt liv…

    Förstår inte hur du klarar av att gå upp på morgornarna.. Du måste verkligen vara så stark..

    Beundrar sånna som du.. som varit med om ngt sådant här men ändå fortsätter kämpa.. Ändå vill vara kvar i den här grymma världen…

    Orättvist att det är du som ska behöva fly.. det är han som borde sättas på en öde ö och aldrig mer komma tillbaka…

    Det är verkligen tag i dej VB….

    Har mkt att läsa igen känner jag..

    Kram Twilight

  • Katrin

    Ohej o hå… jag kan inte hjälpa dig med någonting och känner mig onyttig och hjälplös. Hur ska du då inte känna dig?

    Största stödkramen! och mesta STÖDTANKARNA!
    /Katrin

  • Alter Ego

    Visst är det bra med Creeper, man kan ju känna sig riktigt viktig eftersom de håller koll på vad man skriver *s*, ser att såväl Regeringskansliet som Skatteverket besökt mig idag och Tonårsmorsa har haft besök av Socialstyrelsen.

    Men vore det något vett hos dessa myndigheter så tog de kontakt med sådana som oss som skriver om viktiga saker och framför allt dig som verkligen har faktiska och värdefull information som offer i många bemärkelser.

    Föresten tänkte på dig igår när jag hörde reklam om ett nytt program som skulle startas, det sas något i typ med.

    Styrkan är inte att orka gå vidare, styrkan ligger i att gå vidare fast orken inte finns.

  • Filippa

    Varför skulle man inte kunna ha det ? Jag bara undrar. Det ska jag kolla.

  • Vb

    Tack Filippa, jag orkar inte tjafsa mer snart känner jag.Nu när ala är tillbaka från semestrarna börjas det igen.
    Bah

  • Vb

    Alter Ego, EN har gjort det, som jag skrev till dig häromdagen.Återkommer om det, vill inte ta ut något i förskott.

  • whitelady7

    Hur anda in i glodheta kan de ens fundera pa att INTE forlanga besoksforbudet???? Han sitter ju inte dar han sitter for att han varit sa karvanlig mot dig precis….
    Stor stark styrke fran andra sidan

  • livsglimtar

    Här skulle man skriva något klokt men det kom inte ett vettigt ord ur skallen på mig, är för trött. Så jag slänger väl in en kram istället..

  • Rosa

    En sak som jag inte kan förstå är VARFÖR kan du inte ha besöksförbud hela livet? Varför ska han hälsa på Dig om Du inte vill, är rädd? Kan någon förklara för mig anledningen till det. Hur befängt som helst. Han ska aldrig mera komma i närheten av dig, det är bara så självklart. Hur kan samhället tveka?

Kommentera

