Jag ser inte ut ur mörkret

Mina glasögon är här. På näsan. Jag ser mycket bra med dom.Bågarna är skitsnygga. Men;

Givetvis har han satt in fel glas! Jag beställde fotokromatiska, såna där som ändrar färg till mörkt i solskenet. Har lagt dom i badrummet, släckt lampan och stängt dörren. I många minuter. Det är fortfarande mörkt när jag tittar ut. Man kan säga att det är ridå, rullgardin på lyckan. Känner mig som Ingemar Bergman. Eller en av hans depraverande filmer. Eller varför inte Lars Norén när jag ändå är på G? Lång dags färd mot mörker. Som om mitt liv inte haft nog med taskig ljussättning! Så ska det skrivas på näsan dessutom.

psykbryt1.gif

Helvete, skicka tillbaka, trassla med skatteverket och posten, och satans, jävlars, #)/(?½&%¤#X-e, ja det går precis som i Sverige att reklamera, men jag som har all tid i världen, att tjafsa om allt, har ingen lust med det. Jag hinner tamejfan aldrig leva ett liv!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 responses to “Jag ser inte ut ur mörkret

  • Ister

    Äsch, se det som att solen alltid skiner där du är!

  • Rosa

    Ta ett djupt andetag. Är du verkligen säker? Prova i solen. Jag har haft sådana glas och jag märkte ingen skillnad mer än att glasen blev mörka när solen sken. Såg inte klokt ut på vintern när jag kom in i ett rum och hade varit ute. Då var glasen mörka men jag såg ingen skillnad och alla andra trodde jag hade solglasögon på mig inne. Det är alltid problem att vänja sig med nya glas, så ta som sagt några djupa andetag och några dagar innan du faller ihop. Tror att det är fel.

  • Miss Terious

    ”Du hinner ta mig fan inte leva ett liv.”
    Det känns så sorgligt när jag läser den meningen. Det är ju så nu men en vacker dag har du klämts ur den mörka tunneln och ut i ljuset. Det är ingen tröst nu, det vet jag. Men jag vill inge dig lite hopp om det går.

    MÅNGA KRAMAR

  • Birgitta

    Förmodligen är det inte så enkelt med dina glasögon. Jag vill bara informera hur det var för mig.

    Jag köpta såna där fotokromatiska och blevförbannad för att de inte ändrade färg.

    Mennär jag hade varit úte i solen en lite längre stund, var det som att trycka på en knapp. Då blev de plötsligt mörka. och efter det har de funkat jättebra.

    Hoppas att det är ett sånt enkelt fel på dina med.
    kram!

  • Vb

    Hej Birgitta, mina är mörka hela tiden……

  • Jonas

    Aj, aj. Vad jobbigt. Men du kanske måste trycka på nån dold knapp? Du vet de där amerikanarna är så påhittiga. Hoppas det ordnar sig. Eller ja, det vet jag att det gör. 😉

Kommentera

