Förlösande och Skadeglädje

Jag tror att idén  med dansande fångar, som i Filippinas är strålande. Fattas bara dom rosa overallerna, som nån studie USA gjorde gällande att det skulle ha en positiv inverkan på internernas psyke. Men tror att i Sverige skulle det inte funka, vi är för rigida, skraja helt enkelt på många plan. Konventionella.

Men kolla videon, kika extra på grabben som dansar i början av ledet, han som trippar balettsteg från sida till sida. MJ var (är?) en satt typ. Ganska kort, chubby. En gång i tiden var han ett muskelknippe men sprit och inaktivitet sätter sina spår. Man kan anta att han tränat upp sig igen på kåken. Föreställ er Sluggo, seriefiguren; MJ i ett nötskal. Frisyr, hela konkarongen dansa på det sättet.  Graciös som en valross. Jag skrattar så jag dör, min fantasi är det inget fel på! Dessutom börjar jag likna Lisa, en medelåldersvariant!

12927_nancysluggowalk.gif

Ett förlösande garv,
skadeglädje sägs vara den enda sanna glädjen…….

(klicka på Youtubeloggan i videorutan för att se)

Andra bloggar om: , , , , ,

3 responses to “Förlösande och Skadeglädje

  • ET

    Själv läste jag ”dansande fånar” 😀

  • Miss Terious

    Gud vilken vacker video och vilken jättebra låt. Det var ett väldigt fint uppträdande tycker jag. 🙂

  • divage

    Det är nog nåt som inte stämmer med den videon, eller så har jag bara en massa fördomar. Skulle en hel fängelse vara så slimmade, Inte enda tjock människa så långt ögat kan se. När övergödning är ett problem i alla fängelser.
    Men det är möjligt att på Filippinerna kanske får de smalmat. 😉
    Ha det gott.

Kommentera

