Skurar

Hoppas jag inte på imorgon. Däremot är hela huset skurat.
Imorgon kommer min vän från hemma, barndomsvännen. Det blir nicpic  picnic! Så har jag lagat grekiska biftekiköttbullar, avlånga. Lite tzatziki, tomat och rödlökssallad med balsamvinägerdressing och pitabröd och lagt prydligt i små bunkar som ska med imorgon. Vi åker till ett ställe där vi  förhoppningsvis kan bada lite. Jag känner mig lite vattensjuk.

För övrigt har jag haft ett snack med Skatteverket angående utbliven och sen post. Alla skyller på alla, men ringa just Sergel Inkasso och Kronis och läsa lusen av dom har jag skrivit i agendan. Dom behagar aldrig skicka någon representant till informationsmöten som Skatteverket har, för att berätta hur dom ska handskas med post till oss med ”skyddad id”. Ibland stoppar dom i kuvert och skriver ingenting, då får ingen öppna posten. Dom stoppar inte ens kraven i kuvert ibland, utan skickar det bara vidare till nå´t Skattekontor med förmedlingsärenden. Sjukhus och liknande brukar också göra så med kallelser t.ex gynundersökningar. !?. Sen går det runt, och tillbaka där dom ombeds stoppa försändelsen i ett kuvert med namn och personnummer på. Sen landar det i min brevlåda.

Så please, påminn mig nästa vecka att jag ska ringa dom! Själv går jag och softar i soffan och inväntar Bryan Ferry på Ettan 22.35, Dylanesque där han berättar varför han valt att tolka Dylan, och givetvis får man höra mannen!                                

                                                                                 bryan.jpg

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 responses to “Skurar

  • Filippa

    OHHH ! Jag vill också ha ? *Stirrar längtansfullt* Får man följa med ? * Niger å ser jättesnäll ut*

  • Miss Terious

    Förväntar mig ”Meal on wheel” från dig. 🙂
    På min tid hade dom inte informationsmöten, däremot hamnade det mesta fel och alldeles försent. Fick olika kravbrev på räkningar. Du vet ju själv hur svårt det är att ringa när man har skyddad id. Snudd på omöjligt, åtminstone var det lätt att ge upp när man hade många företag att ringa till.

    KRAMIS TILL DIG 🙂

  • Intryck och avtryck i själen « VendettanBettan

    […] inte van med så många intryck på en och samma dag som igår. Även om det är hur trevligt som helst, blir jag slut i flera dagar. Mentalt. Ptsd. Allt blir […]

Kommentera

