Regntunga skyar

Vartän jag ser…

Torsdag är är den enda dagen enligt väderprognoserna som lämpar sig för utomhusvistelse. Så vän på ingång kommer då! Och skulle det regna får vi väl fönstershoppa.

Glasögonen jag beställde från Usa, och tjänade 2700 pix på, är under konstruktion. Skönt för reservbrickorna klämmer sönder skallen, får ont. Dessutom har synen förändrats såpass att jag inte ser ordentligt. Jag hittade mina Pradabågar som jag givetvis provade ut här i Sverige först, och gjorde en synundersökning, som jag matade in och mailade över till www.eyeglasses123.com. Hur smidigt som helst. Dom har nästan alla märkesbågar till överkomliga priser. När jag lämnade tillbaka lånebågarna, sa jag att jag beställt via nätet, så någon affär i Sverige inte var aktuellt blev inte optikern särskilt förvånad. Tror att alla butiker måste se över sin verksamhet och priser, när det gäller kapitalvaror, ja brillor är det om man inte vill ha billigt krafs. Internet skapar underbara shoppingmöjligheter. Tro nu inte att jag är en märkesbög, designade brickor är genomtänkta, passar facet, och ska man gå med dom på näsan hela dagarna vill man trivas i dom!

På tal om glas. Nu blev det uppehåll så jag passar på att putsa nå´t fönster.

Andra bloggar om: , , , ,

5 responses to “Regntunga skyar

  • Jonas

    Det där ska jag absolut kolla upp. Ska nog köpa nya glasögon i höst. Återkom gärna och berätta om hur de känns när de landat i din brevlåda. 😉

  • Grynboll

    Smart köp ska genast tipsa stumpilurv om det, hennes bågar kostade skjortan…ja fönstersjoppa ja..känns som man inte gjort annat denna sommar, herregud vilken depression jag kommer att ligga inne med om inte hösten blir fantastisk. Thailand ligger på planering igen och den här gången ska vi vara borta lääääääääänge..tror vi kommer att behöva det. Ha det så gott nu.

  • Vb

    Jonas:
    Absolut!Om dom kommer igenom Skatteverkets brevlåda.Hmmm:)

    GB:
    Tänk att jag har oxå lite Thaiplaner, länge….små steg i planeringen, idag föll ännu en pusselbit på plats.

  • Filippa

    Oh, va mycket kul brillor ! Feedback ombedes 🙂 Inköp planerat till hösten….

  • Vb

    Feedback blir det!
    🙂

Kommentera

