Vän på ingång

Min allra bästa vän, min barndomskamrat är på ingång i veckan!

Hon är en av dom få som vet var jag fysiskt bor. En som man kan lita på i alla väder, som inte dömer, som kan höra och se mig för den jag är. En vän.
Vi är så olika. Hon den svala nordiska typen, jag en temperamentsfull medelhavstyp har hängt ihop se´n 6-7 årsåldern. Det vi inte vet om varandra är inte värt att veta. Vi har planerat en utflykt, med picnic. Ska bli lika intressant för mig som för henne tror jag. Hon har bil, inte jag så vi ska till ett turistplace någon eller några mil härifrån dit inga bussar går. Det är också en begränsning när man lever skyddat, skulle vara så mycket lättare att bryta sin isolering om jag bara kunde svischa iväg med bilen. Nu speciellt på sommaren, när bussarna inte går med tät tidtabell, så blir det ett jävla pusslande om jag mot all förmodan skulle vilja dra iväg.

Men jag har någonting som hon inte har!
Dator. Hon har andra intressen, som Islandshästar och ridning. Hennes underbara vovve dog i våras, efter lång och trogen tjänst. Den hunden var något speciellt, träffade henne första dagen hos vännen. En flat som inte tyckte om att bada, säger väl en del. Kastade man ut en pinne i vattnet, så gick hon ut till”knävecken” sen blev det tvärstopp. Rara Maxie. Nu har vännen bestämt sig för adoptera en jycke. Kanske från Rumänien eller Spanien, aldrig mer en valp säger hon. Och jag förstår, jag säger aldrig mer en djurbebis. Fan man är inte purung längre, man orkar bara inte. Så en del snokande på nätet efter vovve lär det bli. Och en massa tjatter….jag känner mig nästan normal när jag får besök.

Tjo, va trevligt det ska bli!:)

Andra bloggar om: , , , , , ,

16 responses to “Vän på ingång

  • livsglimtar

    Jag blir glad av att läsa om din glädje..vänner vad vore man utan dem? Man kan ju ha vänner på så många olika vis, men de där som man har haft sedan barnsben är det så otroligt lätt med. Man bara är och behöver inte förklara sig, underbart. Jag har ju min äldsta vän boende i Småland sedan många år, men vi bara fortsätter där vi sist slutade känns aldrig att vi är ifrån varandra fast det kan gå lång tid ibland mellan pratet.
    Önskar dig som vanligt allt gott med början nu i helgen..kram på sig sötnos!

  • Grynboll

    Jag förstår att du värderar dessa stunder som vi andra tar för givet. Jag hoppas att du får allt fler såna stunder och att du snart får leva ett normalt liv så att du kan göra allt det där som du vill.

    Kramar till dig och din vän och ha det förbaskat bra !

  • Dandelion

    Det behöver inte vara så enormt överdådigt för att få stor betydelse, det härliga goda och fina som är mycket värt.

  • Miss Terious

    Men gud vad härligt!! Så glad jag blir för din skull och vad jag skrattade om när du skrev om den goa vattenhunden som inte gillade vatten.

    Jag tänker som du ang. min katt: man är inte purung längre och måste räkna lite innan man kastar sig iväg för att ”köpa”.

    Önskar dig världsbästabästa dagen!

    KRAMAR 🙂

  • Miss Terious

    Det stämmer det där du skrev sist. Jag får också känslan av att jag är normal när jag får besök.

  • allica

    Närå min brorsa är det inget fel på, däremot verkar exet inte ha alla hästar hemma sas…

  • Alter Ego

    Vad skoj att du får besök, men jag tänkte faktiskt föreslå dig att du sätter dig på tåget och kommer till Tonårsmorsa. Jag kan möta upp dig på tågstationen.

    I morgon skulle passa om du vill träffa henne också, annars jobbar hon i veckan så jag får väl ligga och plask i polen för mig själv 🙂

  • saccenach

    Lyckliga du som har en vän som din barndomskamrat. Tänk vad mycket roligt ni har haft i era dar. Och vad mycket ni betytt för varann. Var rädd om det och om varandra.
    Själv har jag haft oturen att mina bästa barndomsvänner flyttade från orten där vi bodde. I och för sig har vi haft kontakt genom åren men det blev aldrig detsamma igen. Vännen jag mötte som vuxen nyflyttad till storstaden hon flyttade också. Ibland tycker jag riktigt synd om mig själv som inte har en vän som vet precis allt om mig, precis som du beskriver så fint. Det är inte så lätt att i vuxen ålder få den chansen igen.
    Så håll ni fast i varandra!!!

  • Vb

    Alter Ego:
    On my way, kuuuuul!!

  • Vb

    Saccenach,
    Ja, mitt i all bedrövelse med fly(k)tten, så värdesätter jag, precis som Grynboll kommenterat kanske mina vänner mer än andra, just för att jag lever så isolerat.
    Känner med dig, utan vänner är livet torftigt.
    Kram

  • Niah

    Håller med allt du sa i kommentaren. Hoppas pengarna spenderas på rätt sätt.

    Ha en riktigt bra dag /kramar

  • Miss Terious

    Hoppas ni hade det riktigt gott tillsammans.
    Puss!

  • saccenach

    Nu får du inte tro att mitt liv är så bedrövligt som det kanske låter men ibland saknar jag den där riktiga vännen:)

    Ha en bra sommar trots allt och kram tebax:))

  • ET

    Vad kul för er! Kom ihåg att det finns hundar även i Sverige som far illa.
    Min ”hundbäbis” fyllde fyra i lördags varav tre år tillsammans med mig. 😀

  • Filippa

    Hoppas ni hade en toppen-tjejdag !

  • Rosa

    Nästan normal – normal – ett mycket intressant ord. Ännu intressantare innehåll. Eller baklänges – lamron. Normalrosa Rosa. Hmmm….

Kommentera

