Love is the drug

När jag födde dottern för 12 år sedan, sov jag inte på flera dagar. Inte under tiden på BB. I kroppen sprutade hormoner som liknar amfetamin. Glad och pigg som en lärka, dessutom smal som en speta, låg jag på nätterna och bara glodde på underverket. Ja, på den tiden fick man ha babyn bredvid sig. Gick bara upp 2,5 kilo under graviditeten, använde mina jeans med ett resårband. Nu efteråt vet jag att dottern, som föddes med hjärtfel gick upp som hon skulle, men jag gick ner i vikt. Tror att jag var den enda som kunde ha mina jeans direkt efter förlossningen på hela avdelningen. Med skärp så brallorna inte skulle åka ner!

Nu sover jag. Men efter dotterns besök så infinner sig ett lugn. En känsla av behaglighet, en småleende feeling som smeker sinnet. Sinnet som oftast känns tomt och sargat. Hon är min healer! Hon är min valium utan biverkningar. Hon är min antabus, i dubbel mening. Kärlek. Vi kompletterar varandra så bra, hon står för självkänslan. Jag för självförtroendet.

Min katt brukar jag kalla för städinspektören, hon följer efter mig och moppen. Sitter stilla och följer varje svepande rörelse. Dottern hade med sig foton från Frankrikeresan, och blev ”min sekreterare”, hon fick lära sig att scanna in bilder och döpa dom. Teamwork i familjen.:)

Här är en, på sanddynerna i Montpellier……….drakflygning.

Melina på topp

Andra bloggar om: , , , , , ,

8 responses to “Love is the drug

  • Helena Palena

    Underverk är just ordet när man föder barn! För det är ju precis vad det är det! Att barnen föds i parti och minut och är ett naturens predikament gör väl att människor kan behandla underverken som kanonmat. Fy fan!

    Jag är glad att du har en flicka. Får hon barn har du raka rör till ungarna. Hade du haft en son kanske han träffar en tjej som blir svartsjuk på dig och håller undan barnen som straff.

    Visst är det kul att scanna bilder och redigera!

  • Filippa

    Vet du Betts, när du skriver om din dotter så liksom lyser det om skärmen ? Och känslan du förmedlar är att just din dotter är så fantastisk, precis som det ska vara. Och jag blir så avis….måste hitta ett SLS nu 🙂

  • Vb

    Helena:
    Ja, och snart landar Photoshop pro i brevlådan.Ny kamera är på G oxå!

    Dottern har bestämt tre barn ska hon ha, så ingen blir ensam.Hon hade en hel utläggning ang det.Haha, hon är härlig och godhjärtad.
    Och vad trevligt det ser ut med din avatar i kommentarerna.:)

  • Vb

    Filipippan:
    Tack.
    Men vad är SLS?*ehe*

  • Filippa

    Sperma Leverans System…..en karl asså…*Skratt*

  • livsglimtar

    Idag blir jag glad av att läsa dina rader. Precis som Filippa skriver så lyser hela du idag igenom raderna.
    Ungarna och förlossningarna vill man inte leva utan…
    Kram

  • Ister

    Döttrar är bra att ha.

    Kram!

  • Rosa

    Säger som Ister.

Kommentera

