Med kisande ögon

Konstaterar jag att 10 000 wattaren är på väg att förgylla dagen. Med ögon känsliga för grönt solljus, kisar jag genom fönstren som skulle behöva bytas ut. Eller putsas. Men det första alternativet lät lättast. Reservervbrickorna har inte som dom som pajade, mörkläggningsfunktion desto ljusare det blir.

Det gör ont när knoppen brister. Tallkottskörteln jublar av den ljusexplosion som når den, genom mina oskyddad ögon. Men måste den skrika så förbannat högt?

Ska det här bli en sån där dag, som när jag väl kommer till skott att gå ut, så möts man av nattvandrare och man in the moon? Det är en av konsekvenserna med psyket efter mordförsöket. Det tar så lång tid att skrida till handling. Innan, hade jag gjort saker före jag ens tänkt tanken. Dessutom känns mörkret som en vän. Där syns jag inte lika väl. Se mig, men inte för mycket.

I mörkret är alla katter grå…….

                                                                                                                 zanna_gaspar.jpg

Andra bloggar om: , , ,

5 responses to “Med kisande ögon

  • Rosa

    Jag blir orolig när jag ser dåligt. Som att bli instängd, som också oroar mig.

  • Maggis

    Jag satt precis på balkongen i nattlinnet och plockade vissna blomskrutt från en sån där tusen…någonting, mycket skräp blir det i alla fall. Då när jag satt där så njöt jag tusenfallt av solens sken av vattnets glittrande kyssar som ständigt kastades upp till mig på min balkong, måsar och skrattfåglarna gjorde sitt för att förgylla min dag där jag satt i min ”bur”. Finns inget bättre än när de seglar förbi mig och sneglar på mig på balkongen. Bäst av allt är när de flyger så att jag ser dem ovanifrån, det ger en härlig känsla och du de är så stora, det tänker man inte på när man går på marken och ser dem där uppe.
    Önskar daglig frid och kärlek till dig!
    Kram

  • Dandelion

    Mörkret ,natten eller kanske väldigt tidig morgon är min bästa tid, ensamhet.
    Det är underbart att gå i skogen kl 03 på natten.

  • Vb

    Visst är det Dandi!:)

  • znogge

    När jag går med Herr Hund i mörkret är det ok men inte annars…

Kommentera

