Uppenbarelse/levelse

Kan man ha en uppenbarelse hos tandläkaren?

Jag var tvungen att dra en tand för ganska exakt en månad sedan. Väntade för länge så den gick inte att rotfylla tyvärr. Men det är så i Sverige att tandvården styrs inte av behoven, det är plånböckerna som regerar. Det var inte så farligt, satt så till att det inte syns, man slipper se ut som Tore Skogman. Dessutom blev det billigare. !
Nu har det blödit konstant, och i helgen kände jag en flisa med tungan, det var inte ett popcornskal! Så ner till det som kallas FOLKtandvården, men är till för penningstinna på en akuttid. Fick vänta 45 minuter efter utsatt tid.

Under tiden hann jag röka en cigg, glo på akvariet och ta emot ett samtal från MJ:s nya anstalt. Jag menar alla onda ting på en gång. Anstalten ska återkomma ikväll. Dom vill diskutera med mig. Usch, klump i huvudet, magen var redan full…

45 minuter efter min tid som sagt, blev jag inkallad och lagd i horisontalläge av en sköterska. In kommer en ung man som var det vackraste i maskulinväg jag sett på flera år. Men herregud vilka ögon, Bambi låg i lä!

Hej, vad heter du? Hans röst var bestämd och balanserade upp det lite veka draget.

Vb
Han rynkar lite på dom mörka brynen och det rycker lite i mungipan, sköterskan säger snabbt:

Hon har skyddad id. Han tog det som den naturligaste svaret i hela världen och skred till verket. Fan, vad jag önskade i det läget att jag, hade lagt ner lite mer möda på fejset och kläderna. Och att jag var 20 år yngre…..
Han drog ut en benflisa eller rot, på rot. Fem sekunder så var det klart!

Så, och du behöver inte betala något idag!

Fan,jag skulle kunna ha betalat för att få sitta 10 minuter till hos honom.

Så nu väntar jag med en viss oro vad anstalten vill diskutera, man ska inte spekulera men det har jag redan gjort. Wish me luck.

Andra bloggar om: , , ,

11 responses to “Uppenbarelse/levelse

  • Dandelion

    I wish you everything you want.

    Fixa en ny tid hos samma tandläkare, en sån där tid för säkerhets skull.. och flirta lite galet.

  • ET

    En snygg tandläkare minsann, det låter inte dumt. Håller tummarna för dig vad gäller samtalet du väntar på!

    🙂

  • Niki Loong

    Oj, han är nog one of a kind! Jag får konstnärsrabatt hos min tandläkare men har ändå inte råd att gå när det behövs. Fatta att häromdan satt jag och tuggade i mig bratwurst och surkål (inte särskilt hårt precis) när en stor flisa av en kindtand lossnade. Jämmer och elände. Nu är jag alldeles sårig på insidan av kinden för den sylvassa tandkanten skär mig. Men gå till käftis kan jag inte för jag vill ha råd att ha semester.

    Enligt Nypan är liksaltaren den som tar den avlidne till patologens kylrum. I skvallerpressen stod att Daniel utbildat sig till sjuksköterska.

  • tonarsmorsa

    I wish you luck, times 3!! Den där tandläkaren skulle jag också behöva träffa… haha… men jag heter ju inte VB…;-) Kram!

    P.S. Vad ville de från anstalten? :-S

  • pysan

    Önskar dig lycka till… puss i pannan…

    Pys som mår.. metastaser.. tänker..

  • Grynboll

    Fasen för att gå till tandläkaren inte ens världens pingla skulle få mig att trivas…ok kanske lite, men det är förbannat dyrt, kanske dags att reformera skiten nu när Sverige går som tåget…

  • kyrksyster

    Sånt där ska man samla på…

  • whitelady7

    Och bakom hornet vantar ……TANDLAKAREN 🙂 Det var en bra uppenbarelse tycker jag. Hoppas anstalten ville nagot bra, kanske var tandisen ett gott omen? Jag fick en go’ kommentar fran din van med rottisen i min blogg, det gjorde mig jatteglad! Stor styrkekram till dig fran andra sidan

  • Soulsister

    Vill också komma till din tandläkare…måste känna efter om jag inte har lite ont…

  • Filippa

    Åh, jag vill också ha ! Undrar om han kan hålla handen när man inte gillar det dom gör: borra, peta, fila …..Nice ! Men vad ville anstalten ? *skräckslaget nyfiken*

  • Nyplockad gås « VendettanBettan

    […] Ja, dom fick sig en dust också, man kan ju inte se ut som Rasputin när man har en tidig dejt med den här killen. Bambijacken (jack=ögon på stockholmska) som gör att man inte behöver bedövning. Först […]

Kommentera

