Öppna kort

Och raka rör.

Den öppna anstalten sköter målsägandeinformationen exemplariskt. Hemkommen från hemifrån,( ja så är det, läs förra inlägget), låg ett brev och väntade med information i god tid, att MJ ska permis då och då. Imorse hade dom ringt innan jag vaknade till liv såg jag på nummerpresentatören. Lite orolig blir man eftersom det kunde röra vad som helst, permisen är inte nu men, kontaktpersonen gav sig inte utan ringde igen i eftermiddags. För att förvissa sig om att brevet kommit fram och för att berätta vem som kommer att ringa nu när hon går på semester.

Så enkelt är det, att sköta såna här bitar. Mig veterligt ska alla anstalter ha samma rutiner, vare sig det är en öppen anstalt eller sluten daltkåk. Eller är dom måna att inte bli granskade av JO, dom oxå? Skit samma, jag är nöjd.

Observera att jag ”failar” inlägget under vardag bl.a. För det är detta börjar bli.

Jag avskyr vardag….

Som en parentes önskar jag att kvinnan som hade vittnesskydd inte ljugit om överfallen, hon sabbar mycket för oss som behöver skydd. Samtidigt kan det vara ett uttryck för rädsla. skräck kan ställa till mycket!

Andra bloggar om: , , ,

3 responses to “Öppna kort

  • ET

    Vad skönt att något trots allt funkar men jag refererar till min egen blogg av idag vad gäller samhället…. http://et2006.blogspot.com/2007/07/knd-frn-tv.html#links

    Kram

  • Filippa

    Vad skönt att i alla fall det funkar då, även om man kanske skulle önska att han inte ens fick permis. Och ja, jag undrar verkligen varför folk har börjat ljuga så förbannat – ”gruppvåldtagen ? Oh nej, jag bara låtsades! Misshandlad och hotad? Nej, det var ju bara ett skämt !” Satans kul – inte.

  • Miss Terious

    Det var på tiden du Bettan. Hoppas det fortsätter på detta goda sätt.
    KRAMAR 🙂

    *pustar ut att det inte var mig du menade i kommentaren* 🙂

Kommentera

