Hälsa (t) på därhemma

Blev fler dagar än jag planerat nu när jag har kattvakt. Pappa blir så glad, och virrigare än vanligt. Han är diagnosticerad med begynnande alz och demens. Ringde mig strax innan avfärd angående hans mediciner, frågade varför han har Reminyl, var det verkligen nödvändigt att lösa ut dom? Och vem har sagt att han han har alz? Indignerat sådär…….
Man får räkna med att han undrar var den och den prylen tagit vägen när man är där, men det står jag ut med för han är en gullgubbe. Och gillar mitt käk.

Gullungen har haft en oförglömlig Frankrikeresa. Efter ett par dagar i Paris, vidare med snabbtåg till Montpellier och karneval där luftcirkusen var. Jag lånade upp en underbar rottweiler av vännen som skickade det rara kortet, och vi flanerade i bushen som tre trallande jäntor b.la till en av sjöarna jag saknar så mycket. Mitt i spenaten ser jag en ”luffare” komma med en jycke, så jag blev lite extra uppmärksam eftersom rottisen är ny för mig. På ryggen hade mannen ett fiskespö. Döm om min förvåning, när det visade sig vara en polare som ingen ingen i inavelsbyn visste vart han tagit vägen; hade frågat lite sådär. Han hade också dragit, men norrut och hade undrat var jag tagit vägen. Dottern utsatte mig för ett ingående förhör efter mötet. Hmm, hon är för kul.

Och jag får väl inte frångå att delge er lite bitterhet. Posten har inte hajat att kvarskrivningen gäller i två år, så dom sullade med vykorten från dottern, och som grädde på moset så sullade Skatteverket ännu mer.

Så här sitter jag med inkassokrav, skulderna är reglerade men inkassobyråerna suger…….precis som bloggandet. Fan ta inkassobyråer! Jag behövde pengarna att köpa nya brillor för, mina gamla Chanelcyklar pajade sista dagen på min lillsemester. Om man kan kalla det för semester; mentalt är jag alltid slut när jag återvänder till bonnsta´n!

Glöm inte gummistövlarna! 🙂

eiffeltornet_edited.jpg

Andra bloggar om: , , ,

11 responses to “Hälsa (t) på därhemma

  • pysan

    Här är bara lekplatserna fågelsjöar nummera…

    Fast skönt att du har haft det skönt… Tänker på dig…

    Kram Pysis

  • livsglimtar

    Det glädjer mig att höra att det blev fler dagar än du hade räknat med. Ha det gott nu och vila upp dig…
    Kramsingar

  • Rosa

    Vilket vackert kort. Det valde hon bra!!

  • Grynboll

    Åh Paris, jag har missat alla fina städer i Europa, har inte varit i London heller, skamligt när det är så billigt att resa…skulle vilja till Budapest, Paris, Madrid, Barcelona, Glasgow, ja alla städer….

  • whitelady7

    Skont att du ar valbehallen, och har haft nagra bra dagar med paps och dotra. Eifeltornet har jag bara sett fran ovan, lyckliga tjej som fick aka dit! Har ar det ocksa gummistovlar, eller wellingtons som de kallas har, som galler. Och mer ar pa vag, sa dar 250 mm de narmaste 24 timmarna sags det. Torrential sa att saga. Det kommer att bli manga landslides med raserade hus de narmaste dagarna, huvva! Stor stark styrkekram fran andra sidan

  • Dandelion

    Undrade vart du tagit vägen.. – är den oroliga människan..

  • Miss Terious

    Viken fin bild och kul att dottern uppskattade sin resa.
    Sköt om dig.
    KRAMAR 🙂

  • barbakvinna

    Jo bettan jag har ett par brillor har du en stol vi kan byta ! *asg* skämtar bara.. Blick har brillor som är fastpris på bågar + glas. Man provar bågarna och ser priset direkt på bågarna inkl glas.

    Runt 995 kr upp till 2000 kr skitsnygga.

  • Filippa

    Välkommen tillbaka ! Så kul att lill-Betts haft det så bra och ja, pappor blir virrigare med åren och ibland går åren alldeles för fort. Tyvärr men som sagt man får se det bra med det dåliga.
    Åh, Betts – jag bara önskar att jag kunde få ditt liv att gå bra…det skulle vara så välförtjänt och behövligt. År det solglasögonen som givit upp eller dom ”riktiga”? Om det är solisarna har jag en lösning. Maila mig i så fall. Den är kanske inte lika märkvärdig som Chanel men snyggers.

  • tonarsmorsa

    …och jag skulle vilja vara den där fågeln som svävar omkring där uppe, kikandes på Eiffeltornet på avstånd… svävandes vart jag ville i världen och naturligtvis… mot Afrika under de kallare månaderna…:-)

    Härligt att V.B. junior har haft en fin resa…! Din kärlek till henne och glädje över henne är helt genomskinlig…:-) *Kärlek*

  • Taxen Max

    Tjena. Mattetvåbening här. Taxen har ju semester… Hmmm. Själv jobbar man som mest. Hur som helst: Åh, Paris! Montmartre, Sacre coeur… Hääärligt! Själva har vi plockat blåbär och blivit blåååååå om händer och tassar!

Kommentera

