Kvalster eller alster?

Som fästingrika somrar invaderar dom oss även i bloggvärlden;

BLOGGKVALSTREN…….

En ganska ny företelse; jag snackar inte troll som en del gör. Utan dom bloggarna som vältrar sig i självömkan och den förbannade jakten på kommentarer och sidvisningar. Och som när dom får en krass kommentar, sätter igång och ältar igen. Då är man en bov. En taskig jävel, som svarar på den eventuella frågan i en blogg, och säger precis vad (jag) andra bloggare menar. Är det inte meningen att få svar på frågor som ställs? Är det inte meningen att ta smällarna, utan detta jävla klemande.

Hoppa och skit, säger jag bara…….titta gärna i högerspalten under words

Andra bloggar om: , , ,

14 responses to “Kvalster eller alster?

  • Rosa

    Kreativiten flödar ser jag. Riktigt roligt. Jag är benägen att hålla med dig när det gäller bloggskrivandet. Däremot blir det knepigt eftersom bakom varje blogg finns en människa. Och alla är vi så udda små flugskitar i universum som gör att cyberrymden blir svårhanterlig för några av oss. Några är mer hårdhudade än andra. Några har lättare att ta det för var det är. Jag själv har svårt att bli drabbad via en blogg. Är nog väldigt hårdhudad där samtidigt som jag också tänker mig för innan jag skriver. Vet att det finns mottagare som kanske inte kommer att läsa som jag hade tänkt. Vi har också olika språk, så för vissa blir det som ett klubbslag medan några andra av oss känner en vindpust eller ett vindslag mot kinden. Men det är det skrivna ordet som är hantverket, redskapet. Det blir svårare också när man lär känna folk bakom bloggen. Det ska ju vara en blogg och ingenting annat, men förnuft och känsla är inte alltid lätt. Konstruktiv kritik fungerar kanske inte heller alltid se bara på Mamman och vad som hände. Själv så tycker jag de är kul när folk reagerar. Biter gärna ifrån. Fast en gång har jag bett en person kliva ur min blogg och fortsätta i sin egen. Då var ämnet pedofil och som du vet, det leder ingenstans. (Hann ju aldrig Se eller läsa så jag lever i ovisshet om vad som hänt, lika bra det….)

  • Helena Palena

    Nä, man ska nog inte säga vad man tycker. Tonen ska vara förstående och jovialisk – för annars kan det ta hus i helvetet!

  • Alter Ego

    Vad har jag nu missat för spännande?
    Jag hängde på när du hittade på ordet, det var riktigt fyndigt fast jag hade mer tänkt det som ett alster (inlägg) men det ligger tydligen en historia bakom ordet som jag missat.

    Men jag håller med har själv råkat ut flera gånger för folk som inte tål raka svar, varför ställer man frågor eller startar debatt om man inte kan hantera situationen?
    Trams och åter trams, finns det gott om i bloggosfären 🙂

  • Grynboll

    Ja nog måste man vara beredd på att få skit för det man skriver om, så länge det inte handlar om person påhopp och angrepp då ser jag det som ett rent nöje att besvara kritiken. Sen den här jakten på kommentarer är rent löjlig och visar bara att man inte skriver för skrivandets skull, själv bloggar jag för att det är så förbannat kul att både läsa och skriva, självklart uppskattar man kommentarer om det man skriver, men jag har heldre 2 som återkommer än 30 som bara springer förbi, som vanligt önskar jag dig en fin kväll.

  • Nina

    Nej, många uppskattar, långt ifrån, raka svar…i synnerhet när deras argument ”inte har på fötterna” och man har oförskämdheten att påpeka det…

    Ofta går det då över i rena personangrepp, på sandlådenivå…suck!

  • tonarsmorsa

    Men passar inte det alldelens utmärkt? Sommar = Sandlåda, Lekar, äta glass och skita i allt? 😉

  • ET

    Visst finns det gott om bloggkvalster. Det som stör mig mest är alla dessa som istället för att riskera att bli olästa i en egen blogg kommer och muppar sig i andras! Att man sedan som vissa ”kändis-bloggare” tror att man är något för att man har många träffar i sin blogg är lite pinsamt och väl barnsligt för min smak.

    Nu har jag oxå certifierat ett ord TACK för ett bra tips 🙂

  • Helena Palena

    Skulle bara kolla om du skrivit något nytt! En del skriver flera grejer varje dag – andra låter ett inlägg ligga. Sån är jag. Det måste ju få ligga till sig. Ha, ha, ha…

    Bloggkvalster låter lite äckligt! Men det är dom väl också….

  • Birgitta

    Jag tycker att om den som skriver kommentarer, oavsett det är positivt eller negativt, bara inte är anonym, är det helt okej.

    Skriver man nåt ska man kunna stå för det!

  • Ister

    Ibland känner jag mig som Bloggkvalster, ibland käkar jag bloggkvalster.

    Jag försöker hålla rent i min blogg så kvalstrerna inte trivs där.

  • whitelady7

    Kvalster dor i frysen har jag for mig 🙂 Kasta en nave is pa dem, sa kommer de av sig. Jag har ett stort forkylningskvalster, sa jag borde nog lagga mig i frysboxen ett tag. Tanker pa dig, skickar manga stora styrkekramar fran andra sidan.

  • livsglimtar

    Hallå där var är du? Hur mår du och vad gör du? Jag har tråkigt just nu, känner mig rastlös och kommer inte igång med ett skit. Är det då man ska dra något gammalt över sig?
    Nu börjar min mans semester och det är ju jättetrevligt att ha honom hemma i fyra veckor…men jag som gillar att vara för mig själv får ju lite ågren före varje semester. Gnäll gnäll..så där ja nu var det klart.
    Ikväll får vi allt äta lite gott och dricka lite vin så vi somnar fint i soffan…Konstigt det där att man sover så förbaskat gott i soffan.
    Önskar dig en trevlig helg vi hörs snart va?

  • ET

    Vart har du tagit vägen? Börjar bli orolig!!!!

    the one and only ET 🙂

  • Josephine i Haag

    Kul att vara först ut med ett ord! *ler*

Kommentera

