Dagen efter

Mår jag bra. Kanske att ta i, men inte bakis. Tyglade ångesten med städning igår, verkligen att rekommendera när marorna rider på dagstid också. Och i midsommartider kan allt hända.

En del säger: It´s all in your head. Sant, men min inre verklighet kom utifrån. En real rädsla. Befogad. Hur terapiserar man bort såna rädslor? Den senaste tiden har jag fått samma råd av olika personer. Samma råd som min hjärna tänker, men inte tillåtit mig att tänka ända ut. För man kan inte fly från sina problem?!

Men problemet är inte jag, problemet är på G, ut i verkligheten. Den yttre verkligheten, som redan är in my head.

Bättre fly än illa fäkta…………………….

Andra bloggar om: , , , , , ,

11 responses to “Dagen efter

  • Soulsister

    Har sagt det innan o säger det igen: du e en starkt och klok kvinna! beundrar dig vännen ska du veta!

    KRAM

  • Miss Terious

    Instämmer med ditt inlägg.
    Har har du en till som drog ett tag med dammsugaren, förövrigt en innedag med ett par folköl.
    Ha det gott idag.
    KRAMAR 🙂

  • Birgitta

    Bra jobbat!
    Du får gärna komma hit och fortsätta…;-)

    krm!

  • Syster Yster

    Ja stark är du det har jag insett för längesedan! Bara genom att läsa dina inlägg blir jag ibland helt slut för jag ser och förstår hur du slåss. Jag vet hur det tar på ens psyke att alltid vara på vakt att alltid vara på hög stressnivå. Man blir dödstrött.
    Var rädd om dig!
    Kram

  • Jonas

    Hoppas midsommardagen har varit okej mot dig. Själv har jag deppat ihop alldeles av de gråa molnen och det ständigt strilande regnet. Minns en sommar i Idre när jag var ungdomsledare för ett gäng värstingar från Göteborg. Det regnade konstant i fyra veckor. Inte lätt att hålla humöret uppe då. Särskilt inte med ett knippe rastlösa kids. Vill inte tänka tillbaka dit och behöver sol för att skingra tankarna. 🙂 Ta hand om dig!

  • carina

    Jag håller med dig.Det som utifrån kommit är ju kvar där.Jag brottas med en sådan rädsla jag med. Den blir väldigt stark och påträngande ett visst datum varje år.Då hjälper nästan inget,jag är rädd och blir ångestfull. Sedan går det över till nästa gång. Jag önskar verkligen att det fanns något som tog bort den rädslan. Det kanske bara är tid som hjälper vad vet jag.
    Tack för titt på mina älskade hästar.
    Kram Carina. Du får kanske lära mig hur man gör denna sida för jag tycker också att AB är lite rörigt.

  • pysan

    Kommer in och ger dig en kram. Du vet vart jag finns…

    Kram Pysis

  • livsglimtar

    Det går ju inte att tala om för andra hur de ska komma vidare vad det än gäller. Rädslor kan vara så otroligt starka utan att de kommer ur verkligheten. Hjärnan är inte alltid vår bästa vän…tråkigt nog. Man får leta efter nya knoppar att ”hänga upp sig i” hur man gör är nog personligt och jag tror att även du kommer att hitta de där knopparna med tiden.
    En dag i taget och ibland ett andetag i taget..men det ska banne mig gå.
    Hjärtat mitt kommer här….

  • madonnan

    Jag tror alla har olika sätt att hantera rädslor, ångest på…Förstår dig, men ssv du ÄR en stark kvinna. Kram på dig! 🙂

  • Rosa

    Bakis är trots allt skönt att inte vara fast i vissa fall kan ju den känslan ta över ångesten och det kan i och för sig kanske vara skönt ibland när man rent ut sagt mår piss och brottas med livet. Blev en lång mening det här men de rosa tankarna bara kom och blev ngt annat än de tänkte i början av meningen.

  • Vb

    Jag tar taxamt emot Rosa Tankar….

Kommentera

