Det kunde man ge sig fan på!

Visste att MJ skulle förflyttas i måndags till en öppen anstalt. Så för att vara på den säkra sidan (!), ringde jag till den nya kåken förra veckan, för att höra om jag kunde fira midsommar med familjen.
Där visste dom ingenting om permis för kräkets del, men hänvisade mig till Kåken som borde ha bombats för längesen! Skrev ett mail till den dryga smålänningen som är ”chef” på anstalten och frågade hur det stod s… till? Idag, fyra arbetsdagar efteråt svarar den rigida kärringen.

MJ har lämnat anstalten, så vi vet ingenting!

Och den nya anstalten slänger ut röda mattan för monstret, och beviljar hans ansökan om permis i midsommar på rot! Aset hinner alltså inte mer än att komma innanför portarna, så är hans ansökan godkänd.
Kanske jag ska vara glad att KVV ens hörde av sig?

Fy fan, vilket jävla liv man lever. Men jag kommer nog att höra av min psychobrorsa på det ena eller andra viset (orkar inte förklara nu),

han har blivit åtalad för sitt försäkringsbedrägeri! Och det är mitt fel, han tror att jag anmält honom till F-kassan……över 600.000 pix har han hystat ut, och samtiddigt jobbat.

Hoppas det regnar atombomber både här och där i Midsommar…….

Andra bloggar om: , , , ,

17 responses to “Det kunde man ge sig fan på!

  • Rosa

    Ja du det var ett inlägg som heter duga det. Spelar ingen roll om solen lyser eller om det regnar heller. Ang din bror. Vad händer i sådanahär lägen? Blir man återbetalningsskyldig på hela summan. Ja hur ska du veta det förresten. Jag bara tänkte om det fanns en chans att han kunde få sitta inne ett tag bakom låste dörrar, så skulle du åtminstonne vara av med en. Förmodar att han inte har några pengar att betala av med. Va´ tråkigt Bettan….

  • Vb

    Ja, plus ränta och ev rättegångskostnader.Böter oxå tror jag, ja det bästa vore att såtte broraset på Skogomeanstalten.Bland gelikar.

    Vi hörs

  • whitelady7

    Ajajaj! Nu gar val sjalve Fan pa torra land i allafall!! Ta semester fran elandet, boka biljett och kom hit ett tag och vila upp dig! Det finns mycket hjarterum for dig har, nar du vill. Skickar ett mail med diverse (du vet vad jag menar nar du ser det)KRAMKRAMKRAM
    fran andra sidan.

  • smultronkiwi

    faan, vad du ska behöva må dåligt!

    kan inte annat än skicka över en kram till dig…

  • Filippa

    Åh Betts, jag känner så för dig och önskar det fanns något jag kunde göra…ska se vad kusinens man som är soldat och har stora bomber till förfogande (hm, det där kan man ju tolka som man vill) kan göra. Som sagt, alltid välkommen om du vill. Glad midsommar ändå ! Stor solig kram !

  • Birgitta Alvskogen

    bomber där….men inte här, tack!
    aj då. känner att det inte är läge för lustifikationer just nu….=/

    Lessen att du har det så jävligt med dessa båda. Önskar att du får en hyfsat bra midsommar trots allt.

    Kramar!

  • Miss Terious

    Det här känner jag igen och på 10 år har alltså inte detta gjorts något åt.
    För mig var det bara en enda jul i motsats till dig som jag inte fick fira med de mina på hemmaplan för kräket hade permis. Jag, brottsoffret, fick sitta kvar på annan ort ensam.
    Jag blir så upprörd och ledsen å dina vägar Bettis. Har du inte fått nog skit nu???
    MÅNGA LÅNGA KRAMAR VÄNNEN.

  • livsglimtar

    Äsch ord ser så futtiga ut ibland och nu är det ett sånt tillfälle.
    Många tankar och kärlek sänder jag till dig..

  • Anna-Lys

    Detta var fruktansvärt tråkigt att höra!!!
    Det borde definitivt räcka nu.
    Tänker på Dig ofta även om jag ej syns.

    Kramar Dig och fäster en liten blomma i ditt hår

  • kattis

    Men fyy fan för asen som förstör ditt liv!
    Jag kan inte säga mer för det blir så mycket fula ord.
    Men jag önskar dig en fin helg ändå, hoppas att det blir fint väder.

    Kram till dig, har sökt dig på mob.

    / K

  • Miss Terious

    EN JÄTTESTOR KRAM tillbaka .
    Jag hoppas från mitt hjärta att du kommer ha trevligt idag, vad du ska göra. 🙂

  • livsglimtar

    Tänker på dig och undrar var du är och vad du gör? Jag är hungrig som en varg och väntar på att potatisen ska koka klart. Laddar för sillmiddag ute på balkongen och så jordgubbar i efterrätt.
    Varmaste till dig så här på midsommar aftonen i det lugnaste av kvarter.
    Puss på dig!

  • Madison

    Hmm..säger bara det jag brukar göra här.

    Kram!

  • ET

    Gumman då! Jag blir så förbannad när jag läser din blogg om alla idiotiska myndighetspersoner som totalt ignorerar dig och andra offer och daltar med brottslingarna och tror att de kan omvända dem.

    Kan sätta allt smör i Småland på att om inte ”den rigida kärringen” jobbade där hon jobbade skulle hon stå först i ledet för att posta sina brev till Juha eller gud vet vad vilket avskrap på jordens yta!

  • Nina

    Usch!Kom hem idag och hittade detta, hoppas, innerligt, att du fick en trevlig midsommar ändå!
    Tycker också att det får vara nog med elände nu!!

Kommentera

