MidsommarBlot

Jag skulle så gärna fira en gammeldags midsommarafton med familj och vänner. Som jag gjorde i mitt förra liv. Hemma, där jag inte bor och MJ ”firar” sina permissioner. Så i år, precis som förra året får jag planera andra aktiviteter.
Skulle inte förvåna mig en sekund om aset får permis, trots att han på måndag förhoppningsvis landar på den öppna anstalten. Det brukar vara nå´n inkörningsperiod, men han är ju så förbannat skötsam. Lämnar negativa urinprov. Sedan när kan man mäta hur mycket folk super i piss?

Den enda planen för dagen dock, är att inte bryta ihop och inte bryta någon skelettdel. Som förra året. I efterskott kan man garva, men inte då. Bröt handjäveln på Finlandsfärjan. Innan sjöslaget satte igång på riktigt. Bloggade då på heltid på Ab, där fick jag kontakt på riktigt med Alma, Resonerar.se. Vi bestämde oss för att åka en sväng till grannlandet i Öster. Sagt och gjort, men bara en stund inpå sjögången, snubblade jag på en ”död råtta” under heltäckningsmattan på väg ut från taxfreen. Jag bar alla kassar för oss, och stupar. Det lilla fallet, jag är en mkt liten människa resulterade i en knäckt knoge. Besökte sköterskan på båten, därifrån ringde man till Helsingforssjukan, som kunde ta emot mig om jag stod för alla fioler med röntgen osv cash, eftersom jag har skyddad id och givetvis inte hade med det blåa kortet från F-kassan. Många tusen skulle det kosta. Dom menade på att det kunde jag cleara med kassan vid hemkomst.

Då blev det smärtstillande från buffén och taxfreen.

Hemkommen till bonnstan, slank jag förbi akuten och drog knogen rätt och gipsades. På pickalurven får man inga smärtisar. Mötte en trevlig tjej, som jag satt och drack vin  och rökte med utanför, personalen fick ropa in mig.
Väl hemma, trött och fuller upptäcker jag att min kisse, den lilla skygga vackra kattmadamen hade hoppat från ballekongen, fortfarande borta trots idog annonsering. Nä;

Den här midsommaren ska bli en fridsommar!

Andra bloggar om: , , , , , ,

19 responses to “MidsommarBlot

  • Alter Ego

    Satt faktiskt och tänkte igår på vår resa och tänkte, men vi skulle ju kunna göra om den eller till annat resmål

  • Rosa

    Jag har också tänkt på er och era bravader nu när midsommar börjar närma sig. Ett år senare, då går det att le bortsett från den bortsprungna lilla damen. Alma hon kan tänka sig ett nytt äventyr ser jag.

  • Vb

    Alter Ego;
    Ett AAmöte i Tjetjenien kanske? Haha, jag avvaktar med förslaget hur trevligt det än låter, ska få besked om MJ har permis eller ej, om ej åker jag en sväng hem.Men vi har hela sommaren på oss!:)

  • Niki Loong

    Hoppas bara du får vara ifred från duvetvem. Varma kramar

  • Helena Palena

    Rolig läsning mitt i allt elände!

  • Motherwitch

    Kissen borta fortfarande..usch ledsamt. Varför kunde det inte vara MJ som var ”borta” istället…(får man säga så 🙂 Ska kolla med Weibull om de har något för ALLA slemhögar….Ha en fin Fridsommar, var du än befinner dig.

  • Miss Terious

    Jag har tänkt mycket på din kisse. Vill inte tynga dig med det. Jag tror hon fick komma in hos någon snäll människa och bor där nu.

    KRAMAR

  • Miss Terious

    Goa människa (lärt mig av dig) är du!

    KRAM

  • Nina

    Milda himmel?!
    Man ska hålla sig ifrån Finlandsfärjorna, det är uppenbart! 😀

    Synd med din katt, även jag hoppas att hon har hittat snälla människor att bo hos.

    Hoppas att MJ i n t e får permis, så att du kan åka hem och fira fridsommar med de dina!

    Om inte, önskar även jag dig en trevlig fridsommar ändå, var du än begår den.

    Kram… =)))

  • barbakvinna

    Jag hoppas det här året serverar en lugnare midsommar och en instängd MJ. Själv ska jag slicka såren i vinKÄLLAREN. *asg* och försöka se allt positivt. Men fn vad det suger ibland…
    kram anki

  • Filippa

    Du är alltid välkommen till mig på landet, även om jag misstänker att det är ”fel håll”. MEn som sagt, håll dig på benen 🙂 Sitt och drick …*fniss* Själv ska jag passa hund, pappa och lukta på blommorna. Kanske kan man drömma om den rätte – öh, eller få myror i örona av blommorna under kudden.

  • Miss Terious

    Inne med en KRAM bara. 🙂

  • Nina

    Filippa.Om du nu ska drömma / få myror i örat…är det torsdag natt du ska plocka blommorna, det är det ”riktiga” sommarsolståndet man ska göra det, alltså torsdag. 🙂

  • Filippa

    Tack Nina, bra att du påminde mig så jag inte tar fel dag och hu ! drömmer om fel kille . Skulle kunna göra hela livet skevt vetja 🙂 Sånt är hårt när man är singel…..å desperat.

  • livsglimtar

    Hur det nu än blir på midsommar så blir det så bra som vi själva önskar..det gäller att tänka positivt på det hela. Jag behöver inte gömma mig, men jag kan inte göra allt jag vill ändå. Önskar dig allt du vill ha av midsommar. Många kramar i en krans till dig att sätta på huvudet.

  • Nina

    Fillippa.Det gjorde jag så gärna…vill ju inte att du ska drömma om fel och få en knölföda på halsen istället för den rätte…dessutom är ju skevhet aldrig eftertraktansvärt… 😀

  • whitelady7

    Ville bara skicka en varm kram fran ett kallt kiwiland. Hoppas du far en lugn och skon midsommar och att du far tillfalle att fira den med nagon du tycker om. Har ska vi fira femtioarsdag (gubbens, inte min). Det blir nog ratt lugnt, men jag tar ett glas vitt for dig ocksa! Ha det gott vannen och skot om dig!

Kommentera

