En liten bloggidé

                                                             sakerhetsnal.jpg                                                           

Min lilla idé om en säkerhetsnål för Alla Barns Rätt till Säkerhet, togs över av försäkringsbolaget If. Nu kan du, som jobbar eller engagerar dig, enskilt eller i grupp för stöd till utsatta barn, söka stipendium för dina/era insatser!

Under hela 2007 och 2008, delas tre gånger om året ut en summa på 50.000 kronor. Ansökningshandlingar och information om detta hittar du här!

Det gläder mig, och gör mig stolt att det blev något konkret av en liten bloggidé! Tack alla ni som hängde på och spred budskapet i bloggvärlden. Glöm inte,

ALLA BARN, ÄVEN ANDRAS UNGAR ÄR VÅRT VUXNA ANSVAR

 

  

          bris_logotype1.gif                              if-logo_relax_se.gif

                    

 

 

 

 

 

Andra bloggar om: , , , , , ,

29 responses to “En liten bloggidé

  • Dandelion

    Du ska vara stolt över det.
    Det är skitbra att det blev något av det.

  • Rosa

    Så FANTASTISKT. Så kul. Klappar händerna.

  • Katrin

    Jag håller med, detta blev en bra grej och du kan vara stolt och glad över att du bidragit till en positiv utveckling. Varje steg i rätt riktning är bra och dina steg var STORA!

    Ha det gott! /Katrin

    OCH KRAMAR!!

  • Allica

    Jag älskar V-bettan!

  • Soulsister

    Jag är stolt över dig! Ska ta mig en funderare över vem man kan ta o nominera.

    KRAM till dig från mig

  • Helena Palena

    Jag tänkte lägga in din nål i blogrollen och länka till dig och tipsa om din grej. Men jag kunde inte ladda upp bilden. Synd! Hur har du fått in den – WP tar ju bara vissa format?

  • Helena Palena

    Ha – det löste sig, Jag öppnade länken innan jag sparade den och då blev det jpg.

  • Vb

    Helena, var håller du hus? Går inte att klicka på ditt nick och komma till dig. Men klicka på den gröna symbolen, trackback..och bilden? Säkerhetsnålen, högerklicka, spara ner i dina bilder, hämta sedan till ditt ev inlägg. Hoppas det det hjälpte!Och tack!

  • Helena Palena

    Nu kan du kolla! Tyvärr gick det inte att göra länken klickbar till ditt inlägg i den där blogrollen. Så när detta inlägg inte längre syns hur fan ska folk hitta dit då? Kan du inte göra något klickbart själv i högra kanten. Eller där uppe eller nåt! Eller nå´t som den där Badaren alltid avslutar med.

    Jag har sparat ner massor med bilder som jag aldrig kunnat öppna. Har gjort fel helt enkelt. Tänk att jag lärde mig något nytt idag. Fan va´bra! Jag har klickat på spara som – men nu klickade jag på öppna länk – och sparade sen bilden. Häftigt! Man lär så länge man lever!

  • Vb

    Var är din sidadress, det går inte att klicka på ditt nick!

  • Uno Nilsson

    Ja, el la bra. Barn är alltid utsatta, per definition. Många mer än andra, förstås. Ska jobba med ungar i Kenya i höst, ett musik och kulturprojekt som handlar om att stärka unga i Kibera, en stor slumstad i Nairobi. Jättebra, vad vill du jag ska göra med detta då? Kram

  • Vb

    Uno, du gör redan något fantastiskt! Wow, inte utan att jag blir sugen på att åka med som volontär!

  • Uno Nilsson

    Bettan – jag drar lilla lasset, stora lasset drar wawesh – http://www.wawesh.com Min roll är mentorns – kör litet utbildning. men puffar och drar, kostar på litetgrann när jag har råd och hittar nya vinklar. kram

  • Helena Palena

    Har försökt – gick inget vidare. Fan! Alldeles svettig. Har inte tid nu. Men försöker i kväll. Hej!

  • whitelady7

    Det ska vara du till nagot sa bra! Jag kanske ska sprida den har ocksa? Vi har ju ett litet sjukhus i sjukhuset (sa att saga) for barnen, sa vi har ganska mycket barn som kommer in. Och inte alla ar val omhandertagna och alskade….
    Min avatar.. Det ar Madam, var ”moderduva”. Vi har fem duvor for tillfallet, alla vita, svarta, och lite gra.

  • whitelady7

    hmmm..sag din kommentar i min gastbok… ska forsoka fixa det. Lat mig veta om det funkar eller ej 🙂

  • whitelady7

    Det var bara en installning i profilen, klantiga jag 🙂 kram och tack for att du papekade det at mig!

  • Miss Terious

    Dom 50 000 kronorna är du mer än väl värd.
    KRAMIS på dig.

  • Vb

    WL, goodmorning men ändå inte..bilden är så liten så jag tr..ville att det var en kiwibird.
    Hahaa,

  • Helena Palena

    Jag tror inte man kan göra klickbara grejer i blogrollen. Har försökt! Vad tror du? Vi har inte samma motiv på sidor.

  • Helena Palena

    Mysko att man inte kan klicka på mitt namn. Nu är jag ju inloggad. Shit! Alltid nåt man ska hålla på och funder över.

  • Helena Palena

    Gärna! En stor balja tack! Synd att man inte kan sitta och fika några stycken framför samma skärm och lära sig lite av varandra. Man kan ju olika.

  • Helena Palena

    Testar om nicket blir klickbart nu!

  • Helena Palena

    Ja, det blev det! Vet du vad jag gjorde? Fyllde i adressen till min blogg på profilsidan. Tack för tipset!

  • Helena Palena

    Du får lägga in Ifs Säkerhetsnålen i en låda där uppe under din bild. Skriv Pengar att hämta – då kommer dom ångande!

  • Vb

    Om jag får provision så…..

  • Birgitta Alvskogen

    Skitbra!
    Jättekul!
    Fantastiskt!

  • Tindra-Annette Broström

    Hej Vedetta Bettan och Stort Grattis

    Hedrande, och om jag vore FN soldat så hade jag sagt basker av, men det gör jag ändå .

    Mera sådant..kan man lägga upp en avatar åt dig på min spray tro, någon ..kommentera på wordpressen och ge mig koden kanske jag kan skapa ett block på den och länka till dig.. om det går. jag visste inte detta men det är därför jag tycker bloggosfären är så fantastisk..

    Trevlig helg även Ni läsare av vendetta bettans blogg
    MVH
    Tindra-Annette

Kommentera

