AB förflyttning

Mördarjäveln och jag har fortfarande något gemensamt. Vi är ”movers”. En ny sekt jag ska starta tror jag, och tjäna en massa kulor.
Så här ligger landet nu. Jag har ganska nyligen flyttat för andra gången inom ett år, mördarjäveln ska till en öppen anstalt på måndag. den här gången är det sista utposten innan friheten hägrar. I alla fall den villkorliga frigivningen om ett och ett halvt år. Det här visste jag om, eftersom Placeringsenheten mailade mig samma dag beslutet togs. Annars kanske jag inte hade blivit informerad alls….
Kontaktpersonen på kåken lät förvånad att, jag redan informerats. Fel, han lät indignerad! Knäppt på näsan, av ett litet jävla sketet brottsoffer. Så kändes det. Ibland kan jag, i allt tjafs med KVV, JO, Polisen osv nästan se vad dom tänker. Framför allt KVV!

– Fy fan vilken jobbig människa, höll hon på så här med honom så fattar man att hon fick kniven i kistan! Så tyckte en del redan i byn där det hände. Inavelsbyn. Jag fick ”muntra” tillrop till sjukhussängen några dagar efter mordförsöket. B.la att jag var vass i näbben, så jag fick skylla mig själv. En annan sa att jag säkert hade huggit mig själv, för att hysta in skadeståndet. Det är rätt jobbigt att försöka krya på sig när man hör sån´t.

Tillbaks till kåkens samtal. Vi bestämde ett avstämningssamtal senare i går kväll, så att mina kontaktuppgifter var dom rätta att åka med till den öppna anstalten. Han propsade på att dom ska vidarebefordra uppgifterna, inte att jag skulle kontakta den nya kåken. Han kan propsa bäst fan han vill, jag har mailat dom i alla fall. Här finns inget utrymme för misstag. Men det värsta i samtalet var hans ointresse baserat på rädsla.
Jag känner igen tonerna, jag brukar låta likadan själv. Jag frågade om infon ang besöksförbudet, som löper t.om 7/9, om det var bekant?

– Nä, sist vi pratades vid (vintras), så gällde det t.om mars!
Menar du att ni inte vet att MJ har besöksförbud mot mig? Tycker du att det är mitt ansvar att informera er om det?
Det ligger säkert i mappen…..

Den mappen som dom nu vill få till, är så full av information från mig, att den är ”jobbig” att läsa. Mina rättigheter är jobbiga. Samma jävla mapp som den här k-personen ,som i början försökte vara ambitiös och rensade i! För mycket och för lite.

Jag avslutade samtalet med att säga:

Det ska bli skönt att slippa er, och detsamma tänker väl ni!

Tyvärr tro jag inte att storyn slutar här……the kamp must go on!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

8 responses to “AB förflyttning

  • whitelady7

    oo oo
    oooo oooo
    oooooooo
    oooooo
    ooo
    o
    Ett litet hjarta till dig, att stoppa in i ditt. Du ar sa stark, jag blir fylld av beundran nar jag ser det du skriver. Om jag kunde skulle jag ge dig en dag av mitt liv, da allt kunde blivit annorlunda, da allt ont som hant dig aldrig hade hant. Stor styrkekram fran andra sidan.

  • whitelady7

    oh vad det hjartat vart fel, inte alls som det sag ut nar jag gjorde det! Men hoppas du forstar i alla fall!

  • Vb

    White,
    du min molnvän, lika lindrande som en bomullstuss full med kärlek att badda pannan med,
    tack!

  • Birgitta Alvskogen

    Säger bara:
    Kämpa på!!!

  • Rosa

    Nä här får det inte sluta. Du ska stå där uppe på berget och se ut över livet och säga: jag visste väl att de här dagarna var livet som kom och gick även om jag tvivlade.

  • Nina

    Folk är fan inte kloka!

    Kämpa på, du klarar detta, du har en fantastisk styrka!!

    Stor Kram till dig!!! 🙂

  • Miss Terious

    Det är så man baxnar.
    En kvinna som har skinn på näsan och står på sig förtjänar alltså att få knivhugg i magen och nästan dö. (????)

    All kärlek Bettan.
    KRAMAR

  • tonarsmorsa

    Det r deras skyldighet att orka läsa, för det gäller mer än vem som har ”rätt”, det gäller ditt liv!! Stå på dig, det vet jag att du gör! Kram!

Kommentera

