Tappat hörseln

Vaknar efter en orolig natt. Somnar och vaknar med bara några timmars mellanrum. När jag slutligen bestämmer mig för att lyfta huvudet från kudden;

så hör jag nästan ingenting på höger öra. Ingen vaxpropp, spolade lurarna för bara några veckor sedan. Tror att infektionen är kvar i önh( öron näsa hals)systemet. Eller så är det tanden jag ska rotfylla idag som spökar.

Otroligt irriterande, jag tillhör dom som om, jag fick välja i en specifik situation, hellre skulle blind än döv. Att inte höra sina fiender komma bakifrån, ryser. Blind? Känns som om jag sett för mycket redan.

Bloggon!

Andra bloggar om: , , ,

8 responses to “Tappat hörseln

  • Birgitta

    Jag hoppas du aldrig behöver bli varken det ena eller det andra. Dina ögon behövs i den här världen. Men jag rekommenderar dig att blunda, när du behöver det.
    Fy fan för rotfyllning, stäng öronen när det pågår. Det ljudet är bland det värsta jag vet.
    Önskar dig bättre nattsömn!
    Klem!

  • Miss Terious

    Jag tycker det är som att välja mellan pest eller kolera. Tänk att inte se sina fienden.
    *ryser*
    Hoppas du frisknar till snart.
    KRAMAR 🙂

  • livsglimtar

    Nä usch du behöver både höra och se livet…hoppas du får ordning på det hela snabbt. Jag har haft många öroninflammationer så jag vet hur det är när man inte hör ordentligt.
    Ryska Posten…kyss, klapp eller famntag eller hur det nu var?
    Du får välja själv det var väl bussigt va?

  • Vb

    Tror jag tar dumdumkulor.

    Vaa, ryska POSTEN?Trodde du menade roulette!;)

  • livsglimtar

    Hahha du har väl haft nog av kriminalitet..

  • Filippa

    Hello Betts ! Har örat har kryat på sig ? 🙂 Det låter inte alls bra annars, varken med öron eller tänder – fy för tandläkare ! Hoppas dotra har det ”bjäng” [bien] i La Paris och att livet inte går bakåt i övrigt. Sovrummet lät toppen !
    KRAM !

  • Rosa

    Tänkte kommentera här förut också men är lite vidskeplig. Är så rädd att bli blind. Tänk att inte kunna se film i sin ensamhet, blogga, läsa böcker allt det där jag gör när jag är själv. Det skrämmer mig så fruktansvärt. Är också rädd att bli instängd. Visst tappar man hörseln då blir man också instängd men då kan jag se mina barn. Så hemsk denna tanke. Nä nu ska jag tvinga mig i säng.
    Natti

  • Petra

    Hoppas att det löser sig med hörseln. Du kanske är lite ljudöverkänslig? Ha en god jul!

Kommentera

