Om-tankar….

Idag fick jag gladpost!

Med kvarskrivning får jag bara bruna kuvert. Ibland slår Skatteverket på stort, när det är tidningar eller broschyrer, då kommer min brevskörd i gigantiska vita brev, i något märkligt material som inte dokumentrivaren gillar.

Men idag, ett ekologiskt kuvert med mitt namn och adress handskrivet. prydligt som en skolfröken. Vände och vred; kände igen handstilen men ändå inte. Kände som en bula på kuvertet. Brevbomb?

Öppnar det, drar sakta upp ett solgult kort med en rosa blombukett ombundet med ett rutigt band! Ingen bemärkelsedag, ingenting att fira mer än att MJ bör vara tillbaka på ”hemanstalten”, efter semestern; det står:

Hej,

Har sökt dej på hemnr och mobilen.

Hoppas allt är bra, du kan väl höra av dej!

Kramar P

Kram på dej själv P! Nu har du dessutom dom rätta telefonnumren 😉

Andra bloggar om: , , , ,

13 responses to “Om-tankar….

  • Helena Palena

    Roligt med roliga kort med snälla saker på! Hopps P är något att hänga i granen! Det var i alla fall inte jag!

  • Vb

    Hej P..alena!
    Who says?
    🙂

  • Birgitta

    Trevlig Prick den där P-nissen…:)

  • Vb

    Birgitta, om det vore så väl.Det är en P-nissA…rimmar på fnissa!:)

  • livsglimtar

    Alla P:n är Ok om de kommer med ett så fint kort.
    Kram

  • Dandelion

    Roligt, sånna brev saknar man.

    Ska jag erkänna så får jag numera skrivkramp enormt fort när jag väl kommer till skott och skriver ett vanligt brev. Råkar ha en trist förmåga att göra stories långa utan innehåll ..

  • Soulsister

    Härligt med överaskningar!

  • Katrin

    Härligt! Njut av känslan och ta väl hand om dig idag!
    Ha det gott också! /Katrin

  • madonnan

    Det är synd att man har slutat skriva brev. Tänk när man fick kärleksbrev, brev från mormor och vänner. Det var fint och finns kvar:)

  • Mia

    När jag träffar någon jag tycker om så kräver jag att få brev i pappersform om de nu planerade att skriva ett.

    Email var väl jättekul för tio år sedan men nu känns det mest som en känslobefriad snabblösning.

  • Amphitrite

    Skulle oxå vilja få post bara för att bli uppmuntrad!! *avis* Men nu efter att farmor dött kommer bara räkningar… Jag tror att det där med att skriva brev på papper med penna kommer att komma tillbaka igen =)
    Hoppas du får en skön och solig helg!!

  • Vb

    Hej Amphitrite, alltid kul med nya besökare, men jag hittar inte din blogg, adress tack!:)

    Kanske du har glömt någon inställning, så att det inte går att klicka på ditt nick för att ”komma” till dig!

  • Amphitrite

    Nä allt är precis som det ska vara men jag skickar med länken till min sida…
    http://neart.wordpress.com/

Kommentera

