Fint minne

En sommar i ungdomens glada dagar fick jag nog den finaste komplimangen någonsin av en kär pojkvän; han sa:

När jag ser på dig, så får du mig att tänka på en chokladpralin fylld med mintkräm. Eller sa han tandkräm?
Han menade kontrasten mellan solbrännan och blågröna ögon! Fina minnen. Bra för självkänslan.

Andra bloggar om: , , ,

6 responses to “Fint minne

  • Miss Terious

    Vilken fin komplimang, den ska du bevara i hjärtat.
    Har du blågröna ögon? Det låter fint.
    Själv är jag blåögd. (fnissar)

    Puss på dig Bettanbus!

  • Soulsister

    Blågräna ögon, oh va najs…som havet utomlands….nu blev ja avis

    kram

  • Nina

    Visst är det härligt!
    Det är sådant man bär med sig, länge…
    Själv blir jag alltid gladast över komplimanger för mina ögon (illblå) och för mitt leende.

    Sorterar däremot (konsekvent) bort de kommentarer jag får om bröststorlek och även de som inte kommenterar utan ”nöjer” sig med att glo (till den grad att de inte ens kan se att jag h a r ögon, ännu mindre vilken färg de har, de kommer aldrig så långt!)

    Det ä r och förblir pinsamt, när män försöker tala med mina bröst, de kan inte svara….

  • Miss Terious

    Ha en skön dag Bettis.
    KRAMAR 🙂

  • Någons mamma-Någons dotter

    Vissa minnen ska inte smälta bort (som choklad). Vissa minnen ska alltid stanna kvar! Behåll ditt minne, plocka fram det ibland. Önskar dig en fin dag!

Kommentera

