Flygande skräck

Träffade rädslan idag.

Precis som vanligt, kom den farandes utan förvarning. När jag befinner mig i Paradiset, och försöker förstå mitt förhållande till den senaste tidens jävla turbulens. Vad är det som driver mig? Hat? Nej! Ilska, eller vrede? Ja. Helig och ren ilska! Jag lever ”skyddad”, men inte från myndigheters övergrepp.

Då kommer rädslan…ovanifrån. Det tar ett tag innan jag fattar vad som händer. Den mullrar in, närmar sig. Det börjar som tinnitus och eskalerar till hjärnskakning, ett ep-anfall. Fast jag redan ligger ner, så faller jag.

Helikoptern kommer inom synhåll, logiken börjar fatta vad som händer, men kroppen lyssnar inte. Hjärtat slår i samma takt som rotorbladen, det där pockande hårda ljudet…..svischar tungt! Jag är tillbaka på traumaavdelningen.
Jag ligger i rummet mittemot avdelningsexpeditionen. Rummet har inga dörrar; bara draperi ut mot korridoren, det ska fort att komma in om något akut inträffar. Och alla ljud, är obarmhärtiga. Sköterskor och personal som pratar låter som mistlurar, när traumalarmet går, blir rösterna upphetsade, och ofta hörde jag helikoptern som var på ingång, landningsplattan alldeles bredvid, med samma ljud jag hörde idag. Rädslans ljud…..

Idag kunde jag sätta mig upp och se rädslan flyga över och förbi mig.

Andra bloggar om: , , , , ,

6 responses to “Flygande skräck

  • Miss Terious

    Oj vad starkt – rätt in i hjärtat.

    Skönt att rädslan flög förbi men det otäcka är den stund man hinner uppleva, då flyttar jordens grundvalar på sig.

    Många KRAMAR

  • Syster Yster

    Ångest är nog något av det värsta man kan ha. Det överfaller en rent ologiskt precis när det vill och man kan inte göra ett enda skit åt det!
    Kram och jag vet hur känslan känns. När tarmarna vrids om som en hård knut och man inte kan andas och det gör så ont så man skulle vilja skrika men det går inte!
    Det är min ångest som kommer av….. Det vet jag inte 🙂
    Kram

  • Miss Terious

    Å vad härligt att höra att du har en bra dag. Jag vill att du ska sånna dagar jämt.

    BAMSEKRAM gumman. 🙂

  • Miss Terious

    Hej raring,
    Hoppas du mår lika bra idag och ha en skön kväll.
    KRAMAR 🙂

  • MyyZz

    Skönt att kunna sätta sig upp mot känslor som överfaller. Jag har läst så gott som hela din blogg … jag kommer antagligen att kommentera lite mer i framtiden …
    kramen

Kommentera

